خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر به ایلنا خبر داد:

نحوه پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در موسسه کاسپین/ طلب‌های زیر ۵۰ میلیون تومان از فردا پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۲۷

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران جلسه امروز کمیته ویژه فراکسیون امید با رییس‌کل بانک مرکزی به‌منظور حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسه کاسپین را تشریح کرد.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره برگزاری جلسه پیش از ظهر امروز کمیته ویژه بررسی مشکلات موسسه‌های مالی فراکسیون امید با رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: باتوجه به مشکلاتی که اخیراً‌ برای بسیاری از سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و به‌ویژه موسسه مالی و اعتباری کاسپین به‌وجود آمده و باتوجه به تجمع‌هایی که برگزار شده، رایزنی‌هایی که با نمایندگان صورت گرفته و همچنین درپی تذکراتی که ازسوی بنده و تعدادی دیگر از نمایندگان به مسئولان داده شده بود، و اخیراً گروهی از نمایندگان نامه‌ای به رییس‌جمهور تهیه کرده و برخی نیز به‌دنبال طرح سوال از آقای روحانی بودند، در فراکسیون امید تصمیم به تشکیل کمیته‌ ویژه‌‌ای گرفتیم.

او گفت: پس از تشکیل این کمیته ویژه، نخستین جلسه را امروز با آقای سیف رییس‌کل بانک مرکزی و باحضور آقایان کریمی، اسلامی و حیدری برخی از معاونان رییس‌کل بانک مرکزی برگزار کردیم و نکاتی در این رابطه مطرح شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از اظهارات تابش در این جلسه گفت: آقای تابش باتوجه به این‌که عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار هستند، نکاتی را مطرح کرد و برخی نقطه‌نظرات مطرح شده ازسوی مدیرعامل کاسپین و همچنین برخی دیگر از مسئولان این موسسه را بیان کرد که آقای سیف و معاونان‌شان توضیحات لازم را ارائه کردند.

او با بیان این‌که در جلسه امروز تصمیمات خوبی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که بنابر تحقیقات صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد سپرده‌گذاران کاسپین بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان طلب دارند که برای بازگرداندن اموال این بخش بزرگ از سپرده‌گذاران یک خط اعتباری به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که از حدود ۱۰ تا ۲۰ روز پیش روند بازپرداخت پول این بخش از سپرده‌گذاران آغاز شده و همچنان درحال پرداخت است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین بخش بزرگی از سپرده‌گذاران موسسه کاسپین نیز کمتر از ۵۰ میلیون تومان طلب دارند که قرار است از فردا روند بازپرداخت اموال این بخش از سپرده‌گذاران نیز انجام شود که بر این اساس روزانه ۳ تا ۴ میلیارد تومان نیز برای بازپرداخت بدهی این بخش از سپرده‌گذاران درنظر گرفته شده که چنانچه اعلام شد، از فردا روند بازپرداخت آغاز خواهد شد.

ذوالقدر با بیان این‌که حدود ۹۳ درصد از مجموع بدهی‌های موسسه مالی کاسپین مربوط به سپرده‌گذارانی است که هر کدام بین ۱۰، ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند، گفت: قرار است از طریق همین خط اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، کلیه بدهی این بخش اعظم از سپرده‌گذاران بازپرداخت شود.

او یادآور شد: علاوه بر این ۹۳درصد، حدود ۷درصد از سپرده‌گذاران نیز مبالغ بالای ۵۰ میلیون سپرده‌گذاری کرده‌اند که بعضاً مبالغ سنگینی را در این موسسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که قرار است به‌تدریج بدهی این گروه از سپرده‌گذاران نیز پرداخت شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند با هماهنگی‌هایی که با مسئولان قوه قضاییه انجام شده، مجوز حضور یک نفر از نمایندگان سپرده‌گذاران در تمامی جلساتی که از این پس با بانک مرکزی، دادستانی، نیروی انتظامی یا دیگر مسئولان و نهادها برگزار می‌شود، اخذ شد و قرار است از این پس در تمامی این جلسات حداقل یک نفر از نمایندگان سپرده‌گذاران نیز حضور داشته باشد.

او تصریح کرد: درنهایت قرار شد کمیته‌ای مشترک متشکل از نماینده سپرده‌گذاران، مسئولان بانک مرکزی و ۲ تا ۳ نفر از نمایندگان مجلس تشکیل شود که روند حل مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین زیرنظر این کمیته پی‌گیری شود.

ذورالقدر در پایان تصریح کرد: آقای سیف در بخشی از جلسه توضیح دادند که این مشکلات از دوره دهم ریاست‌جمهوری آغاز شده و درحالی که در دوره دهم ۲۵ درصد از بازار پول در اختیار این موسسه‌های مالی و اعتباری بوده، در دولت یازدهم این رقم به ۱۱ درصد کاهش یافته و دولت همچنان سعی دارد این رقم را کاهش دهند و برنامه‌ریزی دولت بر این اساس استوار است که این روند را به صفر برسانند تا بجای آن‌که بازار پول در اختیار این موسسه‌های مالی و اعتباری باشد، این مبالغ صرف سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال شود و نمایندگان نیز از مسئولان درخواست کردند با شفاف‌سازی در این رابطه، مانع از تخریب دولت و سوءاستفاده سیاسی از طریق این مسائل شوند.

نحوه پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در موسسه کاسپین/ طلب‌های زیر ۵۰ میلیون تومان از فردا پرداخت می‌شود

نحوه پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در موسسه کاسپین/ طلب‌های زیر ۵۰ میلیون تومان از فردا پرداخت می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز