خبرگزاری کار ایران

تویسرکانی در جمع خبرنگاران:

امیدوارم نمایندگان با جدایی سازمان ثبت از قوه قضاییه مخالفت کنند/ حداقل ۴ هزار نیروی جدید می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۶۰

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور تاکید کرد: امیدواریم همانند نوبت قبل که با جدایی این سازمان از قوه قضاییه مخالفت شد، نمایندگان اجازه ادامه فعالیت در کنار دستگاه قضایی را بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه فرصت اجرای طرح کاداست تمام شده؛ چه اقداماتی برای آن شده و این طرح چقدر بودجه دارد؟ گفت: کاداستر در سال ۹۳ در قالب طرح در مجلس مطرح شد و سال ۹۴ اجرایی شد و بنا بود ظرف پنج سال کل کشور زیر پوشش این طرح برود و درآمد ناشی از این طرح صرف این طرح شود. 

او ادامه داد: سازمان‌ها متعهد شده بودند تا اسناد و نقشه‌های مربوط به خود را ظرف دو سال به سازمان ثبت بفرستند اما بعد از گذشت یکسال از اجرایی شدن آن، متاسفانه ۴۲ درصد منابع اختصاصی ما حذف شد و در اختیار هلال احمر گرفت و با این شرایط اجرای کاداستر به تعویق می‌افتد.  

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه‌های که باید اسناد خود را به سازمان ثبت ارائه می‌دادند تاکنون همه آن را تحویل ما ندادند، اظهار داشت: منابع لازم را پیگیری می‌کنیم و امیدوارم اراده باشد تا این طرح اجرا شود. با دستگاه مختلف در حال رایزنی هستیم تا موانع مرتفع شود. 

تویسرکانی در رابطه با جدایی سازمان ثبت از قوه قضاییه تصریح کرد: سازمان ثبت از ۱۰۶ سال قبل در کنار دادگاه ایجاد شد و از همان ابتدا ثبت اسناد جزو تفکیک‌ناپذیر از قوه‌قضاییه بود. نقش سازمان ثبت نقش انکارناپذیر است. امروز ۱۵۰۰ نفر از قضات کشور با سازمان ثبت همکاری می‌کنند و همواره مدیریت ثبت با قضات عالی رتبه بوده است.

او با بیان اینکه از لحاظ عملکردی سازمان ثبت نشان داده پیشرو و فعال است، خاطرنشان کرد: طبعا هیچ دلیلی توجیهی ندارد که حرکت پویا سازمان را بهم بزنیم و از حرکت باز بداریم. امیدواریم همانند نوبت قبل که با جدایی این سازمان از قوه قضاییه مخالفت شد، نمایندگان اجازه ادامه فعالیت در کنار دستگاه قضایی را بدهند. بگذاریم این سازمان به روش خود به کار خود ادامه دهد. اگر توانی هست معطوف به دستگاه‌هایی کنند تا مشکلات را حل کنند. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور افزود: ما یک بخشی از نیروی انسانی‌مان در بیش از هفت هزار دفترخانه و  ۴۳۰ واحد ثبتی کار دفترنویسی و خلاصه‌نویسی از دفاتر اسناد رسمی و مالکیت را انجام می‌دادند. ما ۱۰ هزار نیرو در دفتر اسناد رسمی و هزار و ۳۰۰ نفر در اداره ثبت دفتر نویسی می‌کردند. این افراد با حذف دفاتر دست‌نویس در بخش دیگری فعال شدند. 

تویسرکانی یادآور شد: بعضی دستگاه‌ها تلاش‌هایی را صورت دادند؛ به طور مثال وزارت نیرو برای تهیه نقشه بستر و حریم رودخانه کارهایی انجام داد. سازمان جنگل‌ها تلاش‌های صورت داده است اما بیش ۵۰ درصد نقشه‌های خود را در اختیار سازمان ثبت ندادند. در سازمان اوقاف تلاش خوبی شده است. سازمان محیط زیست بخشی از کارش باقی مانده تا سند مناطق حفاظت‌شده تهیه شده است. بخشی از کار وزارت راه و شهرسازی مانده است. امیدوارم با جدیت بیشتری این کارا ادامه یابد. 

او در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به امکانات موجود در تهران به چه میزان امکانات احتیاج داریم؟ ابراز داشت:ما هم‌اینک در تهران ۱۳ واحد ثبتی را به ۱۶ واحد ارتقا دادیم و حداقل باید ۲۰ واحد ثبتی داشته باشیم. ما با کمبود ساختمان و مکان اداری مناسب روبه‌رو هستیک. هم‌اکنون در حال انجام رایزنی هستیم و اگر این مشکل حل شود، مشکلات زیادی مرتفع می‌شود. 

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه ما با مشکل کمبود نیرو انسانی نیز روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: رایزنی صورت گرفته است تا مشکلات حل شود. هم‌اینک سازمان ثبت قریب به ۱۳ هزار نیروی انسانی دارد. حسب تشکیلات مصوب احتیاج به ۱۷ هزار نفر داریم. حداقل چهار هزار نیروی جدید می‌خواهیم. شهرستان‌هایی هستند که اداره ثبت ندارند چون نیرو انسانی و منابع نداریم.

تویسرکانی تاکید کرد: اگر بتوانیم نیرو انسانی متناسب با تشکیلات داشته باشیم، ان‌شالله وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد. امروز در زمینه تحول در صدر دستگاه اجرایی هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز