خبرگزاری کار ایران

خطیب موقت جمعه تهران:

عملیات لیلة‌القدر نشان داد برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست/ ولیعهد عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد با ایران بجنگد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۷۱۶

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: عملیات موشکی در حقیقت پیامی به رژیم صهیونیستی و دوستان امریکا در منطقه است که برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و ما در عرصه امنیت کشور با کسی شوخی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درباره راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس دارای یک روح و جسم است. جسم این راهپیمایی حضور با شکوه شما مردم بود که در سراسر کشور فریاد مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

او ادامه داد: روح این راهپیمایی سه عنصر اساسی دارد جهان اسلام یکپارچه است جهان اسلام یک روح است در بدن بیش از یک میلیارد و اندی مسلمان و این حقیقت قرآنی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما امت واحده هستیم، گفت: حداقل واکنش با ابتکار امام راحل (ره) در مقابل این اصل قرآنی در اصل یازدهم قانون اساسی ما هم آمده است.

او ادامه داد: عنصر دوم فرهنگ نفرت از استکبار است که یک عنصر سیاسی نیست بلکه یک عنصر قرآنی است. امروز استکبار جهانی از مصادیق طاغوت است که در قرآن آمده است. اجتناب ازطاغوت و نفرت از طاغوت یعنی مرگ بر اسراییل یعنی نفرت از استکباری که امروز تجلی یافته در دولت استکباری آمریکا است و پنجه خونین آن در یمن،‌ سوریه و جای جای جهان اسلام خود را نشان می‌دهد.

خاتمی به سومین عنصر روح راهپیمایی اشاره کرد و گفت: امروز نماد استکبار رژیم صهیونیستی و امریکا است و متاسفانه دوستان آمریکا در منطقه خود را متصل به این رژیم انسان ستیز کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به صحبت‌های ولیعهد عربستان گفت: ولیعهد ناپخته عربستان گفته که ما با ایران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ با ایران را به تهران می‌کشانیم که باید در جواب وی گفت،عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد با ایران بجنگد.

او با تاکید براینکه مرگ بر آمریکای امروز مرادف است با مرگ بر آل‌سعود، افزود: صدام که از شما قوی‌تر بود و شما (عربستان) تا پایان از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند که شما بسیار ضعیف‌تر از آن هستید که به حساب بیایید.

 

او در بخش دیگری از سخنانش در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های هفته آینده سالگرد شهادت شهید بهشتی در حزب جمهوری اسلامی است. دهه ۶۰ دهه بسیار مظلومی است چراکه دهه تثبیت انقلاب بود شهادت شهید رجایی و باهنر و دیگر بزرگان در این دهه است و آنها شهید شدند تا انقلاب خالص شود و ارزش‌های انقلاب نهادینه شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به صحبت شهید بهشتی گفت: این شهیدان ارزش‌ها را در انقلاب اسلامی تثبیت کردند.

خاتمی همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: تقویت قوه قضاییه تقویت نظام و دو قوه دیگر است. در حقیقت تقویت این قوه هم درونی است و هم بیرونی. تقویت دورنی تلاش بیشتر قضات و تقویت بیرونی حمایت مردم و مه نهادها از قوه قضاییه است.

او همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: عملیات موشکی لیله القدر کار بزرگی بود  این عملیات تجلی صفت منتغم بودن خداوند بود و همچنین همزمانی این عملیات موشکی با طرح تحریم ایران در سنای ایران بسیار معنادار است و به معنی این است که شما هر چه می‌خواهید دور خودتان طرح علیه ایران تصویب کنید اما ایران ذره‌ای از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

خاتمی با تاکید بر اینکه ما به کوری چشم دشمنان بر اقتدار موشکی‌مان خواهیم افزود، ادامه داد: این عملیات موشکی در حقیقت پیامی به رژیم صهیونیستی و دوستان امریکا در منطقه است که برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و ما در عرصه امنیت کشور با کسی شوخی نداریم و این تنها موشک‌های میان‌برد ما است و تو خود بخوان حدیث مفصل از موشک‌های دوربرد ما.

او با اشاره به اینکه فاصله زمانی تهدید رهبر معظم انقلاب و پرتاب موشک‌ها کمتر از ۴ ساعت بود گفت: این امر نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی است و این عملیات موشکی محور وحدت شد و همه طیف‌های مختلف از این عملیات موشکی حمایت کردند.

خاتمی خاطرنشان کرد: طرح تحریم سنای امریکا نقض برجام است و در حقیقت این تحریم‌ها هم جسم برجام و هم روح برجام بخصوص بند ۲۹ برجام را نقض کرد و از همین رو مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی دارند. ۹۸ نفر در سنا به این طرح ضد ایرانی رای دادند و معنای آن این است که همه آنها دشمن نظام مقدس اسلامی هستند و فرقی ندارد دموکرات باشند یا حمهوری‌خواه

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: برنامه ما این بود که ایران را از برنامه هسته‌ای باز داریم و دولت بعد در آمریکا باید تلاش کند ایران را در برنامه موشکی به عقب ‌نشینی وادارد. مطمئن باشید مومن از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و ملت بزرگ ایران در برنامه موشکی خود مصمم است و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او ادامه داد: امروز می‌گویند موشک نداشته باشند فردا می‌گویند توپ و تانک نداشته باشند و پس فردا می‌گویند تفنگ نداشته باشید و این یعنی نابودی انقلاب اسلامی و ملت ما پای انقلاب تا آخرین قطره خون ایستاده است.

خاتمی تاکید کرد: این حرکت آمریکا بار دیگر نشان داد که دولت آمریکا غیر قابل اعتماد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به گفته خود آنها سیاستشان حمایت از  عناصری است که به تغییر مسالمت آمیز نظام منجر شود. ما به آنها می‌گوییم شما ۳۸ سال در پی تغییر نظام هستید این خواب‌هایی که می‌بینید تا الان تعبیر نشده و نخواهد شد همچنین روانشناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه گر است و همه در کنار هم این موضع را محکوم کردند و تقاضا می‌کنم در رویکردها هم تغییر حاصل کنید طوری صحبت نکنید که آمریکا را امیدوار کنید.

او با اشاره به بیانیه محکومیت علیه اظهارات مداخله‌آمیز وزیر امورخارجه گفت: اهانت به مقدسات، ترویج حاکمیت دوکانه، مخالفت با اصل ولایت فقیه و زیر سوال بردن کار آمدی نظام را در طول ۳۸ سال انجام دادید اما ناکام‌ ماندید و ناکام خواهید ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز