خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت روز جهانی قدس

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۵۶۱

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای از تمام مردان و زنان آگاه ایرانی خواست با هر خط مشی سیاسی، در راهپیمایی روز قدس در کنار یکدیگر و با وحدت و همبستگی خود به دادخواهی مظلومان جهان فریاد برآرند.

به گزارش ایلنا، بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت روز جهانی قدس به این شرح است:

بسمه تعالی

سی و هشت سال پیش با پیشنهاد ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت بازرگان به امام(ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نام گذاری شد. امام(ره) این روز را روز مقابله مستضعفین در برابر مستکبرین خواندند و اعلام داشتند باید در این روز تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه های فساد را به زباله دانها بریزند.

اکنون روز قدس به عنوان نمادی از حمایت مردم ایران از ملتهایی است که تحت ظلم قدرتهای زیاده خواه جهان قرار می‌گیرند. هرچند روز قدس در ایامی تنها فلسطین را برای ما تداعی می کرد اما اکنون و در این زمان روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین،یمن،سوریه،عراق،بحرین و افغانستان و هر کشوری است که کودکان و زنان و مردانش در پی زیاده خواهی ها و خودخواهی کشورهای شرور و ستمگر منطقه و جهان قرار گرفته است.

روز قدس روز محکوم کردن ستمکارانی است که ملتهای مظلوم را به خاک و خون می کشند و ادعای برقراری امنیت را دارند. روز قدس روز حمایت از آرمانهای حقوق بشری و محکوم کردن مدعیان سودجویی است که حقوق بشر را تنها آن هنگام که نفعی در آن برایشان باشد لحاظ می کنند.

و روز قدس روز بیدار کردن جهانیان است تا چشمانشان را باز کنند و کودکان آواره ای را ببینند که صورتهایشان از خون پدران و مادرانشان سرخ شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بخش کوچکی از جامعه ایران با محکوم کردن اقدامات جنگ طلبانه و جنایتکارانه دولتهای ظالم منطقه و جهان از تمام مردان و زنان آگاه ایرانی می خواهد با هر خط مشی سیاسی، در این روز در کنار یکدیگر و با وحدت و همبستگی خود به دادخواهی مظلومان جهان فریاد برآرند و با محکوم کردن اقدامات خصمانه و وحشیانه عربستان در قبال مردم مظلوم یمن، جامعه جهانی و سازمانهای بین المللی را برای نجات کودکان یمنی، به همراهی و مقابله علیه ظالمان و ناقضین حقوق بشر فرابخواند.

١٣٩٦/٠٤/۱

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز