خبرگزاری کار ایران

در دیدار دوطاقی با بوییل بانوف انجام شد؛

تاکید ایران و بلغارستان بر گسترس همکاری‌های فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۱۷

در دیدار کاردار موقت سفارت‌ایران در صوفیه با وزیر فرهنگ بلغارستان گسترش، تقویت روابط و همکاری‌های فرهنگی 2 کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن دوطاقی امروز در دیدار با «بوییل بانوف» با توجه به ارتقای روابط بلغارستان و ایران پس از برجام به امضای تفاهم نامه و مبادلات فرهنگی سه ساله میان تهران و صوفیه اشاره کرد و سفر متقابل مقامات دو کشور به تهران و بلگراد را نشان از جهش روابط در همه زمینه‌ها دانست.

کاردار موقت سفارت کشورمان در بلغارستان خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند از ناشران بلغاری برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 2018 دعوت کند.

وی ضمن استقبال از برنامه‌های فرهنگی انجام شده در زمینه‌های فیلم، عکس، موسیقی، لباس محلی، سمینارهای علمی و فرهنگی و دیگر موارد در بلغارستان، برنامه‌های فرهنگی ایران را نشان از درک بالای مردم بلغارستان و همچنین اشتراکات فرهنگی 2 کشور خواند. ایران علاقه‌مند است میهمان ویژه جشنواره بین‌المللی کتاب صوفیه در دسامبر 2017 باشد.

بوئیل بانوف وزیر فرهنگ جمهوری بلغارستان نیز اشتراکات فرهنگی ایران و بلغارستان را به عنوان پایه محکمی در روابط فرهنگی دانست و اظهار کرد، از فعالیت‌های پیشین فرهنگی در این کشور آگاه است و مناسبات گذشته را به عنوان نقطه شروعی برای همکاری‌های آینده می‌داند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از روابط دیرینه فرهنگی میان 2 کشور گفت، بلغارستان و ایران دارای تاریخ غنی فرهنگی هستند و این امر بستر گسترده‌ای برای توسعه روابط در حال و آینده است.

دو طرف در این دیدار چشم انداز توسعه روابط فرهنگی بلغارستان و ایران از جمله برگزاری یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و هفتادمین سالگرد برقراری همکاری فرهنگی را مورد بحث قرار دادند.

بلغارستان اواخر سال‌جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد. شهر تاریخی پلودیف بلغارستان نیز به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا خواهد بود که این فرصتی برای ارتقای سطح روابط فرهنگی میان جمهوری اسلامی و جمهوری بلغارستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز