خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه

ایران اِعمال محدودیت‌های جدید علیه کوبا را مردود می‌داند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۸۲۸

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایستادگی، مقاومت و اراده ملت کوبا در پنج دهه گذشته، تمامی سیاست‌ها و اقدامات آمریکا در تحریم، فشار و زورگویی بر این کشور را کاملا بی‌تاثیر و ناکارآمد کرده است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های جدیدِ آمریکا بر علیه کوبا گفت: جمهوری اسلامی ایران اِعمال محدودیت‌های جدید علیه کشور کوبا را مردود می‌داند و عمیقا بر این باور است که تجربه جهانی، ناکارآمدی تحریم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر ملت‌های مستقل به منظور تزلزل و شکاف در اراده این ملت‌ها را ثابت کرده است.

او با اشاره به سابقه تاریک حاکمان آمریکا در اعمال چنین تحریم‌هایی علیه ملت‌های مستقل اظهار داشت: ایستادگی، مقاومت و اراده ملت کوبا در پنج دهه گذشته، تمامی سیاست‌ها و اقدامات آمریکا در تحریم، فشار و زورگویی بر این کشور را کاملا بی‌تاثیر و ناکارآمد کرده است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه تعجب‌آور است این است که که امروز و هنوز دولتمردان آن کشور از تاریخ و گذشته و تجربه‌های مکرر تجربه شده خود درس نمی‌گیرند و همچنان با ادامه این سیاست‌های بی‌فایده، غلط و بی‌نتیجه، اصرار بر نادیده انگاشتن استقلال کشورهای مستقل جهان، سیاست زورمدارانه خود را بیش از پیش به جامعه جهانی نشان می‌دهند.

قاسمی ضمن محکوم کردن و تاسف‌بار خواندن اقدام آمریکا علیه کوبا، موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از ملت‌های مستقل جهان از جمله کوبا دانست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز