خبرگزاری کار ایران

کریمی قدوسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سپاه به ازای هر سرباز آمریکایی یک موشک میانبرد تعریف کرده است/حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک آماده شلیک دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۹۴

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله سپاه به مواضع داعش در دیر الزور را بخش کوچکی از قدرت نظامی کشور دانست و گفت: عراق و سوریه در جریان کامل این حمله قرار داشتند و این عملیات با خواست و اجازه این دو کشور صورت گرفت.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه، گفت: ابتدا باید این دستاورد را به رهبر و ملت ایران تبریک گفت که جوانان ما با روحیه انقلابی اینگونه از مرزها دفاع می‌کنند. اقدام سپاه قبل از این‌که یک کار  عملیاتی باشد، یک حرکت نمادین است.

او تصریح کرد: قدرت موشکی سپاه پاسدارن بیش از این مسائلی است که امروز مطرح می‌شود. به جرات می‌توان گفت به ازای هر سرباز آمریکایی، سپاه یک موشک میان‌برد تعریف کرده و این جدای صدها هزار موشکی است که توسط حزب الله آماده شلیک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: شلیک شش موشک برای نهادی مانند سپاه پاسداران جنبه نمادین از یک قدرت فوق العاده دارد.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: طی ۳۰ سال گذشته بعد از انقلاب سپاه پاسداران قدرت بازدارندگی به دست آورده است که می‌تواند حرف اول را در منطقه بزند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: اقدام سپاه به موقع بود؛ آن هم در شرایطی که  ادعای تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا می‌شود و آل سعود هوس می‌کند جنگ را به داخل مرزهای ایران بکشاند و داعش را برای ناامنی به تهران می‌فرستد.

او افزود: در روزگاری که رژیم صهیونیستی توهم قدرت پیدا می‌کند این پاسخ بسیار نمادین، کوچک و مینیاتوری از یک قدرت عظیم است تا دشمنان ایران بدانند که نمی‌توان به راحتی با ایران روبرو شد.

کریمی قدوسی تاکید کرد:‌ قدرت بازدارندگی ایران زیاد است و گواه این مطلب اعلام نظر شورای روابط خارجی سنای آمریکا است که اعلام می‌کند ارتش این کشور در منطقه با ترس و وحشت روبرو شده و توان مقابله با ایران را ندارد. این امر خود جای تبریک به رهبر و ملت ایران دارد که جوانان ما با روحیه انقلابی این گونه از مرزها دفاع می‌کنند.

او در پاسخ به این سؤال که چرا سپاه پاسداران در این برهه از زمان دست به چنین عملیانتی زده است گفت: سپاه پاسداران در بهترین شرایط دست به این عملیات زد و پیامش نیز  روشن است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به مسائل تروریستی در گذشته عنوان کرد: در گذشته این مسائل مطرح بود و سپاه به طور جدی  وارد میدان نشد،‌اما چرا امروز این‌گونه وارد میدان شده است؟ باید بگویم داعش به مجلس شورای اسلامی حمله می کند و سنای آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران تصویب می کند و وزیر خارجه و رئیس جمهورش ادعای تغییر نظام دارند پس سپاه تصمیم به چنین عملیاتی می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: پیروزی چشمگیر جریان مقاومت در موصل و سوریه انجام این عملیات را برای سپاه پاسداران آسان ترکرد.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اقدام سپاه پاسداران بر وضعیت ایران در منطقه تاثیر گذار خواهد بود گفت: این اقدام فوق العاده تاثیر گذار خواهد بود و جنبه بازدارندگی دارد.

او در ادامه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران هموراه این بوده که امنیت‌اش را در منطقه بالا ببرد و این حرکت سپاه پاسداران کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که آیا دولت سوریه و عراق در جریان این اقدام سپاه پاسداران بوده‌اند یا خیر گفت: بر اساس مبنای اعتقادی، سیاست خارجی و نگاه اسلامی‌مان، ایران حق حاکمیت همه کشورها را محترم می‌شمارد .با وجود این که مستشاران سپاه در کشورهای سوریه و عراق وجود دارند اما این عملیات با خواست و اجازه این دو کشور صورت گرفت.

کریمی قدوسی تاکید کرد: عراق و سوریه در جریان کامل این حمله قرار داشتند.بر خلاف دولت آمریکا که بی‌قانونی را ترویج می‌دهد و برای حمله از خاک کشوری اجازه نمی گیرد، حمله ایران کاملا قانونی و با اجازه کشورهای مسئول بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز