خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

تیراندازی نیروهای سعودی به صیادان ایرانی خارج از اصول انسانی است/ وزارت خارجه موضوع را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۰۴

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با تایید کشته شدن یکی از صیادان ایرانی توسط نیروهای عربستان در خلیج فارس اعلام کرد که از طریق وزارت خارجه حادثه تیر اندازی به صیادان ایرانی را پیگیری می کنیم.

مجید آقا بابایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا ، درباره حادثه کشته شدن یک صیاد ایرانی به دست گارد ساحلی عربستان گفت: صیادان ما در آب های خلیج فارس مشغول صیادی بودند که قایق آن ها بر اثر امواج جا به جا شده است.

او تاکید کرد: هنوز از لحاظ فنی مشخص نیست که قایق ایرانی وارد آب‌های عربستان شده است یا خیر.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره این کشته شدن صیاد ایرانی عنوان کرد: هنوز مشخص نیست قایق ایرانی وارد حریم عربستان شده است اما گارد ساحلی به صیادان تیر اندازی کرده که بر اثر اصابت گلوله یک صیاد ایرانی جان خود را از دست داده است.

او ادامه داد: دو قایق در محل حادثه حضور دارند و ابعاد فنی را بررسی می کنند.

آقا بابایی در پاسخ به این سوال که مقامات عربستانی آیا واکنشی داشته‌اند یا خیر گفت: تا این لحظه از مقامات این کشور واکنشی نشان داده نشده است و ما هم منتظر پاسخ بعد از بررسی حادثه هستیم.

او تاکید کرد: چون ما سفارتی در عربستان نداریم از طریق وزارت خارجه این حادثه را پیگیری می‌کنیم.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور خاطر نشان کرد: به فرض اگر این  قایق هم وارد آب‌های عربستان شده باشد، تیراندازی به آن خارج از اصول انسانی است و ما قطعا تا آخر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز