خبرگزاری کار ایران

ضیافت شام فرمانده ناوگروه چینی و سفیر چین روی عرشه ناو خارک

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۳۹

ضیافت شام با حضور فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین همراه فرماندهان، کارکنان ناوگروه و سفیر چین روی ناو بابگرد بر خارک جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این ضیافت بنا به دعوت فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و با شرکت جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امت در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم امیردریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و دریادار ادمیرال شن هائو فرمانده ناوگروچینی ضمن بیان توانمندی و ظرفیت‌های موجود دو کشور و ارتباط دوستانه دو امپراطوری ایران و چین از گذشته‌های دور تاکنون بر گسترش و استفاده از این توان تاکید کردند.

ناوگروه نیروی دریایی چین متشکل از دو ناوشکن، یک ناو پشتیبانی همراه یک فروند بالگرد، پنجشنبه 25 خرداد در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

آیین استقبال رسمی از ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین با حضور دریادار بابک عبداللهی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش روز پنجشنبه انجام شد.

حضور ده‌ها نفر زن و مرد چینی مقیم ایران نیز جلوه خاصی به مراسم استقبال از نیروهای تحت امر ناوگروه چینی به خاک کشورمان در بندرعباس داده بود.

چینی‌های مقیم ایران با در دست داشتن پرچم‌های دو کشور و سردادن شعار از ناوگروه کشورشان پس از پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس استقبال کردند.

از شهریورماه سال 93 تاکنون(خردادماه 96) دومین بار است شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هستیم.

دیدار سفیر چین در ایران همراه ناوگروه نیروی دریایی چین با استاندار، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و فرمانده یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش، بازدید نیروهای تحت امر این ناوگروه از مکان‌های گردشگری از جمله برنامه‌های ناوگروه چینی طی چهار روز اقامت در بندرعباس اعلام شده است.

ناوگروه چینی یکشنبه هفته آینده هنگام خروج از منطقه با تمرین مشترک با نیروهای تحت امر منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش، ایران را به مقصد مسقط پایتخت کشور عمان ترک می‌کند.

هدف از سفر و پهلوگیری ناوگروه 150 چین در منطقه یکم امامت نداجا ارتقای هرچه بیشتر سطح روابط نیروی دریایی دو کشور و ملت که ریشه در تاریخ کهن دارند عنوان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز