خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هدف از دولت در سایه چوب لای چرخ دولت گذاشتن نباشد/ کابینه دوازدهم باید با روحانی همدل باشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۶۱۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هنگامی که در کشور سازوکار حزبی آن‌طور که باید وجود ندارد سخن ایجاد دولت در سایه از سوی برخی از افراد و گروهای بی‌شناسنامه معنایش کارشکنی در کار دولت است.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره هجمه برخی از تندورها بعد از حمله تروریستی عوامل داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام با بیان این‌که وقتی چنین جنایتی رخ می‌دهد  آحاد جامعه باید آن را محکوم کنند، گفت: این‌گونه برخوردها از نتیجه انتخابات نشأت می‌گیرد، انتخابات و شرکت در آن حق مردم است . آنهایی که امروز با دولت برخورد می‌کنند بدانند که در مقابل مردم ایستاده‌اند.

او ادامه داد: مردم با توجه به مسائلی که در دوران انتخابات مطرح شد پای صندوق‌های رای آمدند و از حق خودشان استفاده کردند و صلاح دیدند برای پیشرفت، توسعه، امنیت و آرامش به روحانی رای دهند.

عده‌ای به جای حل مشکلات، کشور را نشان تروریست‌ها می‌دهند

کاشفی خاطرنشان کرد: نباید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد . این حوادث در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و هر روز شاهد این جنایات هستیم. یک عده به جای اینکه به دنبال مسائل ملی و رفع مشکلات باشند راه نشان تروریست‌ها می‌دهند.

او افزود: امروز بحث‌های امنیتی، نظامی و انتظامی را به انتخاب مردم ربط می‌دهند کار عبثی را انجام می‌دهند زیرا هرکدام از آنها سازمان‌های خودشان را دارند. همه ما باید برای امنیت و آرامش کشور کوشش کنیم نه اینکه به جای همراهی و همفکری مقابل دولت بایستیم این انتقام از مردم است.

کاشفی با اشاره به این‌که باید داعش و تروریست‌ها که به نام دین جنایاتی را انجام می‌دهند از بین بروند، عنوان کرد: باید کاری کنیم روشن شود اقدامات تروریستی با دین و فرهنگ ما سنخیتی ندارد.

هدف از دولت در سایه کارشکنی در کار دولت است

او در پاسخ به این سوال عده‌ای بحث دولت در سایه را مطرح می‌کنند، هدفشان چیست گفت: بعد از انتخابات این بحث مطرح شده است که بازهم طعنه به نتیجه انتخابات می‌زند.

کاشفی در ادامه افزود: تشکیل دولت درسایه خوب است اما در حال حاضر این مساله حالت طبیعی خودش را طی نمی‌کند. با مطرح کردن دولت در سایه می‌خواهند در کار دولت کارشکنی کنند و در هر زمینه‌ای که فکر می‌کنند بحران و تنش ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که کشورهای که احزاب مشخص دارند در کنار دولت اصلی دولت سایه هم دارند، عنوان کرد: در کشورهایی که احزاب جایگاه مشخصی دارند و فعالیت می‌کنند دولت درسایه در رسم است و وجود دارد.

او افزود: حزب‌هایی که برنامه دارند می‌توانند به اداره کشور کمک کنند. ممکن است یک حزب در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی برنامه‌هایی داشته باشد که اتفاقا هم نیاز دولت است و باید آن ارائه کند.

کاشفی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا می‌توان در کشور دولت در سایه تشکیل داد و ملزومات آن چیست، اظهار داشت: باید نکته‌ای یادآوری کنم دولت‌های نهم و دهم احزاب را رقیب خودشان می‌دانستند بنابراین سعی کردند که آن‌ها را از میدان به‌در کنند،‌ برای فعالیت حزبی فضای امنیتی به وجود آوردند . اما به لطف دولت یازدهم این فضا شکسته شد.

او در ادامه همچنین گفت: باتوجه به اتفاقات اخیر زمان زیادی می‌خواهد تا چنین سازوکاری ایجاد شود، ابتدا برای تشکیل دولت در سایه باید فعالیت‌های حزبی سروسامان داده شوند؛ متاسفانه در ایران احزاب فقط در زمان انتخابات خودنمایی می‌کنند و بعد از آن ما دیگر حزبی را نمی‌بینیم.

او تاکید کرد: هنگامی که  احزاب و گروه‌های بدون شناسنامه ادعای تشکیل دولت در سایه می‌کنند تنها هدفشان چوب لای چرخ دولت گذاشتن است.

این فعال سیاسی با بیان این‌که اصل تشکیل دولت سایه به نفع دولت است، عنوان کرد: برای ایجاد دولت در سایه باید احزاب فعال شوند، جایگاهشان مشخص شود و قانون انتخابات را اصلاح کنیم.

مردم متوجه سود ائتلاف حزبی شده‌اند

او یاد آور شد:‌ در این سه انتخابات اخیر مشاهده کردیم که مردم متوجه ائتلاف حزبی شدند و به لیست‌هایی که از سوی احزاب ارائه شد رای دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که کابینه دوازدهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد گفت: باید به خواسته‌های مردم پاسخ مثبت داد، جامعه همبستگی و اتحاد می‌خواهد.

کابینه دوازدهم باید همدل روحانی باشد/ دولت آینده باید چابک‌تر باشد

 او در ادامه تاکید کرد: مردم  درصدد هستند به دور از تنش زندگی کنند. آقای روحانی باید دولتی تشکیل دهد که با او همراه و همدل باشد.

کاشفی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ وزارت‌خانه‌هایی وجود دارد که نیروهایش همدل با دولت نبودند بهتر است در کابینه این وزارت‌خانه‌ها دست‌خوش تغییرات شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت دوازدهم باید چابک‌تر و همراه‌تر باشد و ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنند. تا مردم احساس پیروزی از انتخابشان در ۲۹ اردیبهشت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز