خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال عدم تایید انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد ناچیز است/ مدارک ارائه شده از سوی شاکیان قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۱۹۹

عضو هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها احتمال عدم تایید انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد ناچیز دانست و گفت: با توجه به اختلاف آرای نامزدهای پیروز و بازنده معنادار بوده و امکان جابجایی آرا وجود ندارد، انتخابات دراین حوزه نیز طی سه تا چهار روز آینده تایید شود.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات شوراهای شهر مشهد مقدس اعلام کرد به دلیل شکایت کسانی که موفق به کسب رای کافی برای حضور در شورای شهر مشهد نشده و نیز با توجه به پذیرفتن این دلایل از سوی هیات نظارت استانی تا این لحظه انتخابات در این حوزه به تایید نرسیده است.

او گفت: شاکیان خواستار بازشماری ۱۰ درصد مجموع صندوق‌ها در این حوزه انتخابیه شده‌اند که این مساله از سوی هیات مرکزی نظارت پذیرفته نشد اما به هیئت نظارت استانی اعلام کردیم ابتدا بازشماری آرا در ۴۰ صندوق را انجام دهید و در صورتی که متوجه اختلافی فاحش در نتایج آرا شدید به سراغ ۴۰ صندوق دیگر بروید در غیر این صورت انتخابات را تایید کنید.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با تاکید بر اینکه احتمال عدم تایید انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد ناچیز است گفت: اختلاف رای نامزدهای پیروز با دیگر کاندیداها بسیار زیاد بوده و در نتیجه بعید است بازشماری آرا تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت عدم تایید انتخابات در این حوزه انتخابیه چه بوده، گفت: در پی شکایت نامزدهایی که موفق به حضور در شورای شهر نشدند هیات نظارت استانی تا این لحظه از تایید انتخابات خودداری کرده است.

او در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا مدارک مستدل و مستندی از سوی شاکیان ارائه شده گفت: مدارک آنها به زعم ما قابل قبول نیست اما به هر حال بنا بر قانون این هیات نظارت استانی است که باید نتیجه را به هیات مرکزی نظارت اعلام کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ضمن ابراز امیدواری نسبت به مرتفع شدن این مشکل در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف آرای نامزدهای پیروز و بازنده معنادار بوده و امکان جابجایی آرا وجود ندارد، انتخابات دراین حوزه نیز طی سه تا چهار روز آینده تایید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز