خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

مجلس ایران پاسخ مصوبه سنا را می‌دهد/ نیروهای مسلح پاسخ تروریست‌ها را با قاطعیت خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۸۲

رییس مجلس با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران گفت:‌ در روز چهارشنبه به صورت مکرر نمایندگان به من برای برداشتن سلاح و مقابله با تروریست‌ها مراجعه می‌کردند و اصرار آنها برای عدم تعطیلی صحن مجلس صحنه‌ای شور انگیز را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات روز چهارشنبه گفت: روز چهارشنبه نمایندگان شاهد دو صحنه متفاوت در کشور بودیم. جنایتکاران تروریست وارد ساختمان اداری مجلس شدند و ناجوانمردانه ۱۸ نفر را کشته و ۳۰ و اندی نفر را مجروح کردند که بسیاری از آنها برای رفع مشکلات‌شان آمده بودند؛ مانند یک کارگر فضای سبز یا خانمی که از نهضت سوادآموزی آمده بود.

او ادامه داد: این صحنه‌ها دردآور بود اگرچه تروریست‌ها نتوانستند که به هدف اصلی خود یعنی ورود به پارلمان برسد اما شهادت این عزیزان همه ما را داغدار کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه روی دیگر این حادثه، روحیه بالای نمایندگان و آمادگی آنها برای مجاهدت بود که صحنه‌ای غرور‌آفرین را در تاریخ پارلمان ایجاد کرد، اظهار داشت: در روز چهارشنبه به صورت مکرر نمایندگان به من برای برداشتن سلاح و مقابله با تروریست‌ها مراجعه می‌کردند و اصرار آنها برای عدم تعطیلی صحن مجلس صحنه‌ای شور انگیز را ایجاد کرد. من از همه همکاران تشکر می‌کنم.

لاریجانی افزود: تروریست‌های بدصفت باید می‌فهمیدند که با یک ملت مقاوم و نمایندگان مجاهد روبه‌رو هستند. نمایندگان که عصاره این ملت هستند، این غیرت را از خود نشان دادند.

او با اشاره به حضور مسئولان نظام در مراسم تشییع شهدای حوادث تروریستی تهران تصریح کرد: حضور همه مسئولان نظام در مراسم شهدا همصدایی و اراده واحد همه بخش‌های نظام را در برابر جلادهای تروریست را نشان داد. تشییع با شکوه این شهدا و حضور گسترده مردم وجهه دیگر این وداع بود.

رییس مجلس با بیان اینکه ملت روزه‌دار ایران با حضور خود در مراسم تشییع روحیه شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی را به دنیا رساندند، خاطرنشان کرد: مردم این پیام را دادند که همه ملت در سرکوب تروریست‌ها همصدا هستند که باید در برابر این حضور آنها سر تعظیم فرو آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: از پیام رهبرمعظم انقلاب برای شهادت این عزیزان تشکر و سپاسگذاری می‌کنم. از نیروی انتظامی و سپاه که در سرکوب تروریست‌ها با صلابت و مجاهدانه عمل کردند، تشکر می‌کنم.

او با تاکید بر اینکه هم‌گرایی و وحدت میان مسئولان و مردم پس از این حادثه گوهر زی قیمت که نباید بهر قیمتی آن را از دست داد و مخدوش شود، ابراز داشت: در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و دولت‌های حامی آنها  به سرکردگی آمریکا و عربستان شکل گرفته است. هوشیاری سیاسی ایجاب می‌کند نگذاریم که اختلافات سیاسی ما را از خدمتگذاری به مردم بازدارد.

رییس مجلس با بیان اینکه امروز محور مقاومت برای حل مشکلات مردم است، گفت: صف واحدی که منبعث از غیرت دینی است در ملت شکل گرفته است. مخصوصا وقتی مصوبه اخیر سنا و رویکرد های آمریکا را مشاهده می‌کنیم هدف آنها روشن می‌شود.

لاریجانی استراتژی دشمن را کُند کردن مسئولان و سرگرم کردن آنها به امور حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا می‌دهیم. مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می‌دهد. از کمسیون امنیت ملی می‌خواهم در اسرع وقت طرح مقابله را ارایه کند. باید آمریکا بداند مجلس در مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد و سپاه و سپاه قدس را با همه توان حمایت می‌کند و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست‌ها را با قاطعیت خواهند داد.

او از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان‌های آنها که اظهار همدردی کرده و در کنار ملت ایران  قرار گرفتند تشکر کرد و گفت:‌ سعودی‌ها که با بذل و بخشش بسیار کنفرانس ریاض را تشکیل دادند، از همنوایی مردم ایران درس بگیرند و شرمنده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز