خبرگزاری کار ایران

اظهارات وقیحانه عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا درباره حوادث تروریستی تهران

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۵۵

یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در اظهارنظری وقیحانه حمله اخیر تروریست‌های داعش به تهران را خوب خواند و مدعی شد حمایت از حمله گروه‌های اهل تسنن به شیعیان، اقدام مثبتی است!

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هیل» ، دانا روراباکر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی وقیحانه در جلسه استماع کمیته امور خارجی این مجلس حمله تروریستی داعش در تهران را اتفاقی خوب توصیف کرد.

او در اظهارات توهین‌آمیز خود در این جلسه که با موضوع حزب‌الله تشکیل شده بود، مدعی شد: اخیراً شاهد حمله به ایران بوده‌ایم. به نظر شما آیا این خوب نیست که در نهایت آمریکا از گروه‌های سنی حمایت می‌کند که به حزب‌الله و شیعیانی که برای ما تهدید هستند، حمله می‌کنند؟

روراباکر همچنین ادامه داد شاید این استراتژی ترامپ باشد که در واقع از یکی از این گرو‌‌ه‌ها علیه گروه‌های دیگر حمایت کنیم در شرایطی که بر فرض دو سازمان تروریستی داریم.

متیو لویت رییس موسسه واشنگتن در امور ضدتروریستی و اطلاعاتی این اظهارات روراباکر را رد کرده و گفته داعش گروهی است که مسئولیت حمله در تهران را بر عهده گرفته؛ ما هرگز علاقه‌ای نداریم از یک گروه تروریستی مانند داعش حمایت کنیم. ما باید این حملات را در تهران محکوم کنیم همان‌طور که هر اقدام تروریستی دیگری را محکوم می‌کنیم حتی اگر خواستار پاسخگویی ایران درباره حمایت‌هایش از برخی گروه‌ها باشیم.

روراباکر در واکنش به این گفته‌های لویت مدعی شد: مثلا استالین یک انسان وحشتناک بود ما هرگز نباید با چنین فردی همدستی می‌کردیم حتی علیه هیتلر؛ اما شاید خوب باشد که ما گروه‌های رادیکال اسلامی داشته باشیم که خودشان علیه هم می‌جنگند. منظور من این بوده است.

به گزارش هیل بیانیه ترامپ در محکومیت حمله تروریستی به تهران تناقضاتی داشت. در این بیانیه گفته شده بود کشورهایی که از تروریست حمایت می‌کنند در نهایت خودشان در دام ترور می‌افتند. وزیر خارجه ایران در پاسخ به این بیانیه در توییتر خود این بیانیه را متناقض خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز