خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و جمهوری فرانسه تاکید شد؛

همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه برای مبارزه با تروریسم ارتقا می‌یابد/ تاکید بر توسعه و تقویت همه‌جانبه همکاری‌های تهران – پاریس

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۴۸

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، در تماسی تلفنی با تاکید بر اینکه اقدامات کور تروریستی، اراده آنان را برای مبارزه قاطعانه با تروریسم راسخ‌تر کرده است، تاکید کردند که به همکاری‌های تهران – پاریس برای مبارزه مشترک با تروریسم، ارتقاء می‌بخشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب با قدردانی از تماس تلفنی امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اعلام همدردی دولت و ملت فرانسه با دولت و ملت ایران به ویژه خانواده قربانیان حادثه تروریستی در تهران تاکید کرد: این اقدام تروریستی که به شهادت شماری از هم‌وطنان ایرانی انجامید، اراده دولت و ملت ایران را برای مبارزه با تروریسم بیش از گذشته مستحکم‌تر خواهد کرد. 

رییس‌جمهور با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یک اقدام هماهنگ و مشترک در عرصه جهانی است، اظهار داشت: بی‌تردید ملت ایران در کنار ملل آزاد جهان به مبارزه خود در برابر پدیده شوم تروریسم ادامه می‌دهد و تهران در این عرصه آماده تقویت و تعمیق همکاری‌های خود با پاریس است. 

روحانی با اشاره به این اقدام تروریستی دشمنان دمکراسی، پس از حضور با شکوه و پرشور مردم ایران در انتخابات گفت: دمکراسی و حضور مردم در صحنه‌های گوناگون بزرگترین حرکتی است که می‌تواند در برابر تروریسم ایستادگی نماید.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای مبارزه با تروریسم باید ریشه‌های فکری آن را از بین برد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم حامیان تروریسم در عرصه جهانی، به حمایت خود از تروریست‌ها ادامه دهند.

روحانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و فرانسه تصریح کرد: دولت ایران آماده است در کنار دولت فرانسه و سایر دولت‌های اروپایی، قاطعانه در برابر تروریسم ایستاده و با آن مقابله کند. 

رییس‌جمهور همچنین آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های همه‌جانبه خود با فرانسه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و تعمیق همکاری‌های دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت بزرگ ایران و فرانسه است. 

روحانی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت‌وگو و مذاکرات سیاسی را بهترین راهکار برای رفع مشکلات و حل اختلافات دانست. 

رییس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی جان باختن شماری از اتباع کشورمان را در حمله کور تروریستی، به دولت ، ملت و به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد که دولت و ملت فرانسه در کنار دولت و ملت ایران هستند و «ما کاملا آماده توسعه همکاری‌های خود با تهران برای مبارزه قاطعانه‌تر با تروریسم هستیم.»

امانوئل مکرون همچنین بر توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران و پاریس در همه عرصه‌های مورد علاقه تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای تقویت همکاری‌ها آماده‌ایم. 

طرفین در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به نزدیکی مواضع دو کشور در خصوص موضوعات مرتبط با سوریه و یمن، بر ادامه و تقویت رایزنی‌ها و تبادل نظرات تاکید کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز