خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

سهمیه زنان و جوانان پاسخ مثبت اصلاحات به جامعه مدنی بود / انتقاد از هجمه به عارف و شایعه‌پراکنی درپی انتخابات هیات رییسه مجلس

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۹۰

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی شایعه‌پراکنی‌ها درخصوص نحوه تهیه «لیست امید» شورای شهر و همچنین حواشی مربوط به انتخابات هیات رییسه مجلس، هشدار داد که مبادا به‌خاطر اهداف شخصی، به سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات آسیب وارد شود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برخی اقدامات چند پایگاه خبری اطلاح‌طلب در جریان تهیه و انتشار «لیست امید» شورای شهر تهران و حواشی آن پس از پیروزی و پوشش نادرست واکنش رییس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسات مختلف و درنهایت انتشار اخبار نادرست و شایعاتی درخصوص درگیری لفظی یوسف‌نژاد و محمدرضا عارف در جریان انتخابات هیات رییسه مجلس، نسبت به این رویکرد رسانه‌ای انتقاد کرد و گفت: این رفتار رسانه‌ای ازسوی برخی پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی کاملاً مشکوک و غیرقابل قبول بود که عملاً نتیجه‌ای جز صدمه زدن به جریان اصلاحات به همراه نخواهد داشت.

او به حواشی مربوط به «لیست امید» شورای شهر تهران گفت: بسیاری از بزرگانی که یکی از سایت‌های خبری اصلاح‌طلب به‌ظاهر سنگ‌شان را به سینه می‌زند، نسبت به تصمیم شورایعالی درخصوص «لیست امید» تمکین کرده‌اند اما این پایگاه خبری همچنان به‌دنبال ایجاد اختلاف است.

سهمیه زنان و جوانان پاسخ مثبت اصلاحات به جامعه مدنی بود

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آن‌چنان که از مدت‌ها پیش در شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری و تصویب شده بود، سهمیه‌ای برای جوانان درنظر گرفته شده بود و قرار بود ۴ تا ۵ نفر به سهمیه جوانان و همین تعداد نیز به سهمیه زنان اختصاص یابد که این مهم محقق شده است. این درحالی است که این سهمیه درپی مطالبات جامعه مدنی در خصوص لزوم توجه بیشتر به زنان و جوانان درنظر گرفته شد و درواقع این سهمیه پاسخ مثبت اصلاحات به جامعه مدنی بود.

او گفت: شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز برخلاف جریان رقیب، در راستای توجه به این مطالبات این سهمیه را درنظر گرفته و اگر حال همچنان بخواهیم بگوییم چرا افراد صاحب‌نام در لیست قرار نگرفتند، با توجه به این مطالبات در تناقض است. به هر حال اگر به‌دنبال باز کردن مسیر برای زنان و جوانان باشیم، باید توجه کنیم که طبیعتاً ۱۰ نفر از لیست ۲۱ نفره به افراد ناشناس تعلق می‌گیرد و بجز آن نیز صرفاً ۱۱ جای خالی باقی می‌ماند که برای کرسی‌ها نیز فرآیندی دموکراتیک طی شده، رای‌گیری انجام شده و این افراد انتخاب شده‌اند که اتفاقاً بسیاری از آن‌ها ناشناس نیستند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حساب، در شرایط کنونی که مدتی از پیروزی این لیست ۲۱ نفره گذشته و اصلاح‌طلبان به پشتوانه‌ مردم موفق به پیروزی ۲۱ بر صفر شده، بازگشت به عقب و پرداختن به نحوه تهیه لیست به نفع جریان اصلاحات نیست.

او با اشاره به برخی انتقادها نسبت به ساز و کار شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: درشرایطی که مردم تهران و بسیاری از شهرستان‌ها حماسه‌ای به‌یادماندنی آفریده و ما با قاطعیت پیروز انتخابات شده‌ایم، باید سعی کنیم سرمایه اجتماعی ارزشمندمان را حفظ کنیم. بنابر این بستن هرچه سریع‌تر این پرونده به نفع مجموعه جریان اصلاح‌طلبان است و این روش‌های رسانه‌ای نه‌تنها کمکی نمی‌کند، بلکه اعتماد عمومی نسبت به این چند سایت خبری را نیز خدشه‌دار می‌کند.

انتقاد از هجمه به عارف و شایعه‌پراکنی درپی انتخابات هیات رییسه مجلس

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس همچنین به شایعه‌پراکنی اخیر درپی انتخابات هیات رییسه مجلس اشاره کرد و گفت: در صورتی که بخواهیم به هر بهانه‌ای به آقای عارف هجمه کنیم که چرا چنین کرده و چنان نکرده، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کل جریان اصلاحات آسیب می‌بیند.

میرزایی در پایان تصریح کرد: همگی باید قدر این سرمایه اجتماعی عظیم اصلاحات را بدانیم و مراقب باشیم با ندانم‌کاری‌هایی که با انگیزه‌ها و اهداف شخصی انجام می‌شود و نیز با حرکات مشکوک رسانه‌ای به این سرمایه ارزشمند آسیب وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز