خبرگزاری کار ایران

ترکیب هیات رییسه مجلس دهم در سال دوم + جدول

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۸۲

ترکیب هیات رییسه مجلس برای سال دوم مشخص شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعضای هیات رییسه اجلاسیه دوم مجلس دهم شورای اسلامی را انتخاب کردند.

بر این اساس، علی لاریجانی با ۲۰۴ رای موافق از مجموع ۲۶۸ رای ماخوذه به عنوان رییس دائم اجلاسیه دوم مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انتخاب شد. لاریجانی ازسوی هر سه فراکسیون مورد حمایت قرار گرفته بود.

همچنین مسعود پزشکیان با ۱۷۹ رای و علی مطهری با ۱۶۳ رای از مجموع ۲۵۳ رای به‌عنوان دو گزینه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند و این درحالی بود که حمیدرضا حاجی‌بابایی گزینه فراکسیون نمایندگان ولایی و هادی قوامی نیز گزینه فراکسیون مستقلین ولایی بودند که از حضور در هیات رییسه بازماندند.

در ادامه رای‌گیری برای انتخاب ناظران هیات رییسه نیز انجام شد و محمد آشوری تازیانی که به‌صورت مستقل از سه فراکسیون مجلس کاندیدا شده بود، با ۱۸۴ رای، بهروز نعمتی گزینه مورد حمایت فراکسیون مستقلین ولایی با ۱۲۹ رای و اسدالله عباسی نماینده اصولگرای عضو فراکسیون نمایندگان ولایی که البته ازسوی این فراکسیون کاندیدا نبود و شخصاً اعلام کاندیداتوری کرده بود، با ۱۲۲ رای از مجموع ۲۷۶ رای مأخوذه، توانستند اکثریت آرا را برای جایگاه ناظران به دست آورند.

همچنین در رای‌گیری برای انتخاب دبیران هیات رییسه از مجموع ۲۷۷ رای ماخوذه، اکبر رنجبرزاده با ۱۸۳ رای، محمدحسین فرهنگی با ۱۸۲ رای و همچنین سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۷۹ رای به‌عنوان سه گزینه مورد حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی، غلامرضا کاتب با ۱۷۸ رای گزینه مورد حمایت فراکسیون مستقلین ولایی، محمدعلی وکیلی با ۱۷۱ رای به‌عنوان گزینه فراکسیون امید و احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رای که باوجود عضویت در فراکسیون نمایندگان ولایی ازسوی این فراکسیون کاندیدا نبود و شخصاً اقدام به کاندیداتوری کرده بود، توانستند با اکثریت آرا به‌عنوان دبیران هیات رییسه مجلس انتخاب شوند.

ترکیب هیات رییسه مجلس دهم در سال دوم + جدول

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز