خبرگزاری کار ایران

میرزایی به ایلنا خبر داد؛

اسامی گزینه‌های هیات رییسه سه فراکسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی / تۤکرار نایب رییسی پزشکیان و مطهری

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۲۹

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اعلام اسامی نامزدهای سه فراکسیون مجلس برای انتخابات هیات رییسه از احتمال کناره‌گیری قوامی به نفع دو کاندیدای فراکسیون امید و تۤکرار نایب رییسی پزشکیان و مطهری سخن گفت.

جلال میرزایی در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به جلسات مجمع عمومی فراکسیون‌های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی که روز گذشته و به‌صورت جداگانه برگزار شد، اعلام کرد: در نشست مجمع عمومی فراکسیون امید بار دیگر درباره معرفی دو گزینه نواب رییس رای‌گیری کردیم و درنهایت آقایان پزشکیان و مطهری به‌عنوان گزینه‌های فراکسیون امید برای این دو کرسی معرفی شدند.

او گفت: همچنین آقای محمدعلی وکیلی و خانم فریده اولادقباد دو گزینه فراکسیون امید برای دبیران هیات رییسه و آقای محمدقسیم عثمانی نیز به‌عنوان نامزد فراکسیون برای کارپردازی و ناظر هیات رییسه انتخاب شدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون ولایت نیز خبر داد و گفت: در این جلسه نیز اصولگرایان و مستقلین گزینه‌های خود را برای نواب رییس و دبیران و ناظران هیات رییسه نهایی کردند که بر این اساس، حمیدرضا حاجی‌بابایی گزینه فراکسیون نمایندگان ولایی برای نایب رییسی و هادی قوامی نیز از طرف فراکسیون مستقلین برای این کرسی پیشنهاد شده که باتوجه به آن‌چه مستقلین در جلسات خصوصی گفته‌اند، به‌خاطر فشار بیرونی قادر به حمایت رسمی از گزینه‌های امید نبوده اما در صحن از پزشکیان و مطهری حمایت خواهند کرد و حتی این احتمال وجود دارد که آقای قوامی نیز پیش از رای‌گیری به نفع گزینه‌های امید کناره‌گیری کند.

او اضافه کرد: بنابر اعلام فراکسیون ولایت، محمدحسین فرهنگی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده دو گزینه فراکسیون نمایندگان ولایی و غلامرضا کاتب نیز از سوی فراکسیون مستقلین ولایی برای دبیری هیات رییسه و نیز رسول خضری و بهروز نعمتی هم به‌عنوان دو گزینه دیگر این دو فراکسیون برای کارپردازی هیات رییسه انتخاب شده‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اسامی اعلام شده و تعداد افراد معرفی شده ازسوی دو فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی که عملاً ۹ نفر را برای رقابت ۹ کرسی دبیران و ناظران معرفی کردند، باید بگوییم که توافق را پذیرفته‌اند و با این حساب، صرفاً رقابت درمورد دو کرسی نواب رییس خواهد بود که در این رابطه نیز باتوجه به این‌که پزشکیان آرای بالایی در صحن دارد و مطهری نیز باتوجه به حواشی پیش آمده، مورد حمایت نمایندگان امید و اکثریت مستقلین خواهد بود، احتمال قریب به یقیین تغییری در این دو کرسی شاهد نخواهیم بود.

میرزایی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد قوامی پیش از رای‌گیری در صحن به نفع گزینه‌های امید انصراف دهد و حاجی‌بابایی نیز بجز اقلیت پایداری، پایگاه رای خاصی ندارد؛ درنتیجه باید منتظر باشیم که علاوه بر ریاست لاریجانی، نایب رییسی پزشکیان و مطهری نیز تَکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز