خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

توافق خوبی با سعودی‌ها درباره حج شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۷۸

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: قاضی عسگر گفت که مذاکره برای جمع‌بندی نهایی مراسم حج بود و ما در چارچوب تعیین شده مذاکرات را ادامه دادیم و توافق نیز بر اساس همان چارچوب و روند صورت گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا،  در مورد جلسه  کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:  در جلسه امروز شرایط و امکانات برگزاری مراسم حج امسال با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسگر  و جابری انصاری و قشقاوی معاونین وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت اطلاعات بررسی شد.

او خاطرنشان کرد:  همچنین موضوعاتی مانند آخرین روند وضعیت صیادان دزدیده شده توسط دزدان دریایی، آخرین وضعیت گروگان حادثه میرجاوه، انتصاب و شروع به کار سفیر ایران در عمان نیز مطرح شد.

نماینده مردم ورامین بیان داشت: بروجردی با اشاره به شرایط منطقه، نگرانی‌های کمیسیون را مطرح کرد و قاضی عسگر روند گفت‌و‌گو و توافق برای برگزاری مراسم حج امسال را تشریح کرد. قاضی عسگر گفت که مذاکره برای جمع‌بندی نهایی مراسم حج بود و ما  در چارچوب تعیین شده مذاکرات را ادامه دادیم و توافق نیز بر اساس همان چارچوب و روند صورت گرفت و جای هیچ نگرانی نیست. اقدامات اجرایی انجام شده است.

او افزود: قاضی عسگر گفت که برخی شایعات کذب موجب نگرانی‌ها می‌شود ولی باید بدانیم که هیچ مشکلی وجود ندارد، توافق خوبی با سعوی‌ها شکل گرفته است. مچ بندهایی هم که تدارک دیده شده، ساخت داخلی است و بیانگر یکسری اطلاعات شخصی جهت رفاه خود حجاج است و هیچ ارتباطی با کنترل افراد توسط دیگران ندارد.

قاضی عسگر تاکید کرد: این اولین بار است که عربستان جدای از ابلاغیه کلی حج با ایران توافق کرده و تاکنون مطابق توافق دقیق عمل شده است، همچنین ۱۰ نفر هم نیروی کنسولی جهت مدیریت حجاج ایرانی از ایران پذیرفته‌اند که اعزام و مستقر شده اند. با سایر کشورهای مسلمان و منطقه در امور حج ارتباط خوبی است و همه آنها خواستار حضور ایران در مراسم حج هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:  در ادامه جلسه نماینده وزارت اطلاعات گفت که برآورد امنیتی ما نیز این است که بنای ناسازگاری از طرف مقابل وجود ندارد.

او با اشاره به توضیحات قاضی عسگر گفت:  در امور اجرایی تلاش شده ، کلیه ضعف‌های گذشته را رفع شود و بیمه حجاج تا دویست میلیون تومان افزایش یافته است و در ادامه جلسه، محمدی رئیس سازمان حج و زیارت توضیحاتی پیرامون امور اجرایی حج ارائه کرد.

نقوی حسینی اظهار داشت: بر اساس گفته های محمدی تلاش شده مشکلات مطرح در ورودی حجاج از جمله انگشت‌نگاری هم حل شود و با احترام کامل امور اجرایی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  در پایان قاضی عسگر اشاره کرد که مسائل خانواده شهدای مسجدالحرام و منا را هم دنبال کرده و تلاش می شود مسئله دیه هم حل شود، همچنین کمیسیون امنیت بر کاهش ادبیات نامناسب از سوی عربستان در دوران حج تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز