خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

باید به انتخاب مردم احترام گذاشت/ دولت سایه به معنای قرار گرفتن در برابر مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۵۶

عضو شورای عالی امنیت ملی بر لزوم احترام گذاشتن به انتخاب مردم تاکید کرد و گفت: جریانی که امروز ۱۶ میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه‌های مختلف حرف‌های جدی دارد.

به گزارش ایلنا، سعید جلیلی در نخستین جلسه هم اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌  باید به انتخاب مردم احترام گذاشت اما آن بخش از جامعه که به غیر از رییس جمهور منتخب رای داده‌اند باید باید بر  گفتمان خود تاکید و آن را برای مردم «تبیین» کنند.

او با بیان اینکه در انتخابات طرفداران رییسی بسیار با شور و نشاط بیشتری ظاهر شدند، ادامه داد: جمعیت‌هایی که در تهران، مشهد و اصفهان پای سخنرانی او آمدند برای هیچ کاندیدای دیگر حتی آقای روحانی نیز نیامد و امروز با کمک این بدنه پر شور و نشاط باید جهت حل مشکلات کشور و نظام اقدام کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منفعل شد؛ به نظر می‌رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.

جلیلی یادآور شد: طی ۴ سال گذشته در عرصه‌های مختلف، استعدادها و برنامه‌های دقیق و خوبی بدست آمده که ان شالله می تواند به عنوان یک «دولت سایه» در آینده طرح و به دولت و جامعه ارائه شود. «دولت سایه» یعنی دولتی که زبان گویای ملت برای مطالبه از دولت مستقر جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد نه اینکه در برابر مردم قرار بگیرد.

او افزود: متاسفانه در کشور ما بعد هر انتخاباتی جریانی که پیروز انتخابات می شود وارد کارهای روزمره می‌شود و جریانی هم که نتیجه را واگذار می‌کند منفعل میشود که هر دوی اینها اشتباه است. امروز ما فرصت خوبی داریم تا از منظر تخصصی به مسایل مختلف نگاه کنیم و ضمن رصد جدی و کارشناسانه مشکلات واقعی کشور، در کنار دولت که نقش بازیگر را دارد به مثابه تماشاگر به تحلیل رفتار دولت بنشینیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر دولت توانست در مسیر انقلاب و خدمت به مردم خوب حرکت کند باید تقویت و پشتیبانی شود، اضافه کرد: اگر هم خدای ناکرده در مسیر خود دچار اشکال و خطا شد، اولا باید اشتباهاتش بیان و ثانیا کمک شود تا خطاهایش تصحیح شود. علاوه بر دو نگاه تاییدی و تصحیحی برای دولت، باید نگاه «تکمیلی» هم وجود داشته باشد تا به موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده است توجه شود.

جلیلی اظهار کرد: جریانی که امروز ۱۶ میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه‌های مختلف حرف‌های جدی دارد. نباید هر ۴ سال یکبار آمد و با کلی گویی رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کرد بلکه این کار باید قدم به قدم، محله به محله و در طول زمان انجام شود تا نتیجه بدهد و در این مسیر نیز باید تمام ۱۶ میلیون نفر در صحنه حاضر باشند تا بقیه مردم نیز همراه شوند.

او با تاکید براینکه مشکل اصلی ما این است که مردم باید بیشتر از شنیدن، حرف‌های ما را بچشند و در صحنه عمل تجربه کنند، یادآور شد: پیش از انتخابات نیز بارها گفتم که از روز ۳۰ اردیبهشت (فردای انتخابات ایران) فشارها بر کشور زیاد خواهد شد و همین هم شد و همه دیدند که ترامپ در این روز به عربستان سفر کرد و ضمن انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی ۳۸۰ میلیارد دلاری، با سران این کشور علیه ایران مفصل سخن گفت.

جلیلی ادامه داد: چرا در ۴ سال گذشته در مباحثی مانند ipc   دولت پذیرفت ۵۵ بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد. یا در بحث FATF روشنگری هایی که شد باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اکثریت قاطع از ۲۳ میلیون نفری که در انتخابات به آقای روحانی رای دادند به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور رای دادند، لذا باید تلاش شود تا مباحث مختلف با ادبیاتی منطقی به گوش آنها برسد که مثلا مگر نمی‌گفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود؟ پس چرا دقیقا یک روز بعد انتخابات ایران، رییس جمهور آمریکا از آن سوی دنیا به عربستان سفر می کند و یک قرارداد بزرگ نظامی با آن کشور منعقد می کند و هر دو علیه ایران صحبت می کنند؟

او گفت:  امروز در برخی از حوزه ها نیاز داریم که مدیرانی را که در تراز خدمت شایسته و بایسته به مردم هستند را بشناسیم لذا اکنون فرصت بسیار خوبی است تا این کادرها را شناسایی یا در صورت خلاء، آنها را برای آینده تربیت کنیم. مردم اگر تفاوت رویکردها و مدیریت ها را در عملکرد ما ببینید آن وقت در انتخاب آنها اثر خواهد داشت. اکثریت قاطع مردم ما دوستدار اسلام و انقلاب هستند و کافی است با حفظ و تاکید بر مبانی، تفاوت خود را در عمل به آنها نشان دهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز