خبرگزاری کار ایران

فراهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

ظریف، جهانگیری و زنگنه موفق‌ترین مردان دولت یازدهم / مردم ما قلباً خواهان اصلاحات هستند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۶۰۷

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: لابی‌ها و آشنایی‌ها باید کنار گذاشته شود و در کابینه دوزادهم به جوانان فرصت دهیم که حضور پیدا کنند.

مجید فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تغییر در کابینه دوزادهم با بیان اینکه مردم در ۲۹ اردیبهشت رای بالایی به روحانی دادند که این نشان می‌دهد آنها از فرآیند توسعه در داخل و تعامل در خارج حمایت می‌کنند، گفت: حضور مردم به این معنا نیست که در چینش کابینه مطالبه‌ای نداشته باشند، یکی از خواسته‌هایی که همواره از آقای روحانی وجود داشت و ایشان هم قول دادند در دوم جبران کنند، پایین آوردن سن مدیریت در کشور است و این کار باید از کابینه آغاز شود.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸ درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال است اما شاهد هستیم که متوسط سن کابینه بالای ۶۰ سال است، این یعنی یک شکاف عمیق نسلی در بدنه دولت که از کابینه شروع می‌شود و تا سطوح مدیریتی پایین می‌آید.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: مشاهده می‌کنیم گاهی افرادی که سال‌های بازنشستگی آنهاست حاضر نیستند مسند کار خود را رها کنند و مسند امور را به جوانان و نخبگان بسپارند.

او با اشاره به اینکه رفتار مدیران باعث شده گردش نخبگان در جامعه صورت نگیرد، اظهار داشت: بسیار ضرورت دارد نیروهایی که سن بالاتری دارند جای خود را به جوان‌ها بدهند. اگر ما خواهان توسعه هستیم باید این کار انجام شود و به لابی‌ها و آشنایی‌های گذشته بی توجه باشیم.

فراهانی یادآور شد: مطالبه اصلی نسل جوان و مردم همان‌طور که قبل از انتخابات هم مطرح بود حضور نیروی جوان و خلاق است که امیدوارم بعد از کابینه هم در سطوح مدیریتی شاهد باشیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که موفق‌ترین وزیر کابینه یازدهم چه کسی است، گفت: قطعاً موفق‌ترین وزیر آقای محمدجواد ظریف است کسی که بار پروژه اصلی برجام بر دوشش بود و کمک کرد ایران از تحریم‌ها رها شود نقش او در به فرجام رسیدن برجام غیرقابل انکار است..

او در ادامه افزود: دومین فرد موفق کابینه می‌تواند اسحاق جهانگیری باشد که نقش بی‌بدیلی در اجرایی کردن اهداف کابینه داشت، در مناظرات مشاهده کردیم که چگونه گزارش‌هایی را ارائه داد.

فراهانی با اشاره به عملکرد بیژن زنگنه در دوران ۴ سال کابینه یازدهم عنوان کرد: نفر سوم بلاشک وزیر نفت است؛ در حالی که فروش نفت ما به زیر یک میلیون بشکه سقوط کرده بود در چرخشی مشاهده کردیم که فروش ما به ۳ میلیون بشکه ارتقاء پیدا کرد که کار ساده ای هم نبود .

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تعامل مجلس دهم با رییس‌جمهور در دادن رای اعتماد به وزرا چگونه خواهد بود، گفت: قطعاً تعامل بهتری خواهیم داشت البته این طور نیست که نمایندگان نسبت به صلاحیت وزرا بی تفاوت داشته باشند آنها تعامل مثبتی با آقای روحانی خواهند داشت تا کابینه‌ای بهتر از گذشته روی کار بیاید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مردم در ۲۹ اردیبهشت به تحول و تغییر رای دادند آنها دیگر فضای محافظه‌کارانه نمی‌خواهند اگر رویه قدیمی را می‌خواستند دنبال کنند به قالیباف و یا رییسی رای می‌دادند. مردم ما قلباً خواهان اصلاحات هستند.

او در ادامه افزود: روحانی و وزرا باید تمام تلاش خود را کنند تا نگذارند پوپولیسم بازگردد دولتمردان باید کاری کنند که در جامعه فقر وجود نداشته باشد تا دیگران بخواهند از نردبان آن بالا بروند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز