خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

نشانه‌‌های دخالت دولت در انتخابات هیات رییسه مجلس تکذیب شد/ نباید اجازه دهیم فضای مجلس ناآرام باشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۸۴

نائب رییس فراکسیون امید با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم فضای مجلس ناآرام باشد، گفت: ارائه لیست مستقل از سوی فراکسیون امید به هیچ عنوان خواسته اولیه ما نبود و صرفا هنگامی که متوجه شدیم مستقلین با پایداری‌ها برای ارائه لیست مشترک به تفاهم رسیده‌اند تصمیم به ارائه لیست مستقل از دیگر فراکسیون گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در پایان نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تعامل‌های سه فراکسیون برای انتخابات هیات رییسه اعلام کرد: نظر فراکسیون امید قبلا اعلام شده و ما همچنان نسبت به برقراری تعامل امیدواریم چرا که طیف وسیعی از نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی، اعضای لیست امید هستند و بعید است که این گروه از نمایندگان بتوانند با جبهه پایداری به توافق برسند.

او گفت: با توجه به اینکه مطالبه فراکسیون امید طبق وضع موجود است در صورت تحقق این خواسته رییس و دو نائب رییس ابقا می‌شوند که در این صورت خواسته آنها نیز برآورده شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درباره گزارش مطهری در مورد جلسه مشترک با دو فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی اعلام کرد: آقای مطهری در جلسه روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون به ما گزارش دادند و بنده هم از ایشان خواستم تا شخصا در این رابطه با رسانه‌ها صحبت کند چرا که اگر کس دیگری به جای مطهری صحبت کند، درست نیست.

نائب رییس فراکسیون امید مجلس در واکنش به ادعادی رییس و برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مبنی بر عدم تمایل اصلاح‌طلبان برای مذاکره و تعامل با دیگر فراکسیون‌ها اعلام کرد: اگر کسی چنین ادعایی مطرح کرده، مرتکب بی‌صداقتی شده است چرا که از همان ابتدا فراکسیون امید بنا را بر تعامل گذاشت و پیشنهاد ما این بود که با یکدیگر به تعامل برسیم. ما همه راه‌ها را امتحان کردیم و هم درباره اینکه وضع موجود حفظ شود صحبت کردیم. درباره اشکال مختلف دستیابی به تعامل برای ۹ کرسی هیات رییسه به جز کرسی رییس و نواب که خواستار ابقای آن هستیم، مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

او گفت:‌همچنین درباره اینکه دو فراکسیون امید و مستقلین به تفاهم برسند نیز مذاکره کردیم و فرمی برای این شکل از ائتلاف پیشنهاد شد اما در نهایت هیچ کدام از پیشنهادات به نتیجه نرسید.

نماینده اصلاح طلب مردم اردکان یزد در مجلس خاطرنشان کرد: ارائه لیست مستقل از سوی فراکسیون امید به هیچ عنوان خواسته اولیه ما نبود و صرفا هنگامی که متوجه شدیم مستقلین با پایداری‌ها به تفاهم رسیده و قرار است لیست مشترک ۶+۶ ارائه کنند پس تصمیم به ارائه لیست مستقل از دیگر فراکسیون گرفتیم.

او در واکنش به سوالی درباره اینکه کاظم جلالی مدعی شده توافق مستقلین و پایداری با فرمول ۶+۶ شایعه است، گفت: اگر این مساله را تکذیب می‌کنند هیچ مشکلی نیست و ما می‌توانیم به راحتی به پشنهاد قبلی‌مان مبنی بر حفظ وضع موجود باز گردیم که بر این اساس رییس و نواب آن ثابت می‌مانند و از ۹ نفر باقیمانده به صورت ۳+۳+۳ لیست می‌دهیم.

تابش تصریح کرد: همچنان خوشبین هستیم که با یکدیگر به تفاهم برسیم و خواهشم از مطبوعات این است که با توجه به شرایط خطیر مملکت برای دستیابی به تعامل کمک کنند. اگر به دنبال چانه‌زنی برای فراکسیون خودمان بودیم با توجه به وزن فراکسیون امید طبیعتا باید به دنبال مناصب بیشتری می‌بودیم اما با توجه به شرایط کشور دستیابی به تعامل را ارجح می‌دانیم و در شرایطی که مردم تندروها را منزوی کردند نباید اجازه دهیم فضای مجلس ناآرام باشد.

تابش همچنین درباره موضوع ورود دولت به انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: علائم و نشانه‌هایی در این رابطه وجود داشت که خوشبختانه تکذیب شد. نه دولت باید چنین مداخلاتی را بپذیرد و نه نمایندگان باید اجازه این کار را بدهند. بماند که اگر خرده‌کارهایی صورت گرفته، اعضای کابینه دولت تکذیب کردند چرا که شأن مجلس و نمایندگان فراتر از این است که دولت دخالت کند.

او درباره پیشنهاد فراکسین امید مبنی بر حضور یک زن و یک نفر از اهل سنت در هیات رئیسه گفت: باید تلاش کیم این ایده نیز محقق شود. به هر حال این مساله پیشنهاد فراکسیون امید بوده اما بسیاری دیگری از نمایندگان نظر مساعدی نسبت به آن ندارند و با این حال اگر مستقلین و ما با یکدیگر توافق کنیم این مساله نیز محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز