خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت‌وگو با ایلنا:

صورت جلسات ۵۰۰ صندوق رای شورای شهر را با سامانه وزارت کشور تطبیق دادیم/ هیچ اختلافی در نتایج به وجود نیامد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۴۳۶

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهرستان تهران با بیان توضیحاتی درباره نحوه رسیدگی به شکایات به نحوه شمارش آراء در این حوزه، از تایید قطعی سلامت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خبر داد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، از تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به این‌که ۱۹۰ شکایت درباره انتخابات شورای شهر تهران دریافت کرده بودیم، هیات نظارت و اجرایی یک به یک این شکایات را بررسی کرد و مقرر شد درصورتی که شبهه‌ای وجود داشته باشد، بازشماری آراء صورت گیرد اما هیات نظارت و اجرایی به بازشماری آراء رای نداد و صحت انتخابات را تایید کرد.

او گفت: از آن‌جا که برخی از نامزدها همچنان تاکید داشتند که آرایشان در برخی حوزه‌ها با آن‌چه اعلام شده متفاوت بوده است، صورت جلسات ۵۰۰ صندوق رای را با خروجی نهایی که به سامانه وزارت کشور منتقل می‌شود، تطبیق دادیم و هیچ تفاوتی ندیدیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهرستان تهران همچنین با اشاره به برخی دیگر از اعتراض‌ها اعلام کرد: گروهی دیگر از نامزدهای معترض نسبت به صفر بودن آرایشان در برخی حوزه‌های اخذ رای اعتراض داشتند که برای بررسی این مسئله، صورت جلسه‌های ۱۵ صندوق را بار دیگر با خروجی نهایی تطبیق داده و در این مورد نیز هیچ اختلافی در نتایج به وجود نیامد.

او با اشاره به اقدام فوق‌العاده این هیات به‌منظور جلوگیری از بروز تخلف یا اشتباهات احتمالی، خاطرنشان کرد: به این منظور نمایندگان هیات‌های اجرایی و نظارت به هنگام شمارش آرای صندوق‌های رای در محل شعب، دو دفترچه از طریق هیات مشترک، به همراه داشتند که یکی از دفترچه‌ها اسامی کلیه داوطلبان تایید شده و یکی دیگر، اسامی تعداد ۱۱۵ نفر از داوطلبینی بود که در لیست‌های ائتلافی حضور داشتند یا افراد شناخته شده بودند و احتمال رای‌آوری آنها بالا بود که در جریان شمارش آرا، مسئولان صندوق ضمن ثبت رای همه کاندیداها، رای ۱۱۵ نفر را به صورت جداگانه نیز ثبت کرده‌اند.

بادامچی در پایان تصریح کرد: با این حساب تمامی صندوق‌های شهر تهران، ری و تجریش به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هیچ مشکلی نداشته و درنهایت نتیجه انتخابات شورای شهر در این حوزه به‌صورت کامل به تایید رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز