خبرگزاری کار ایران

به منظور توسعه روابط؛

کاردار ایران در چک با مسئولان استان لیبرتس دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۸۶۹

کاردار جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان لیبرتس در ملاقات با استاندار این استان در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر جوکار با اشاره به روند مثبت گسترش روابط دو کشور طی سال‌های اخیر گفت: استان لیبرتس به واسطه زیرساخت‌های علمی و فنی به ویژه در بخش تکنولوژی برتر می‌تواند یکی از شرکای همکاری با جمهوری اسلامی ایران باشد.

مارتین پوتا نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان لیبرتس و سابقه همکاری با ایران به خصوص در بخش صنعت و تولید کریستال ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

کاردار ایران در ادامه دیدارهایش با مقامات این استان در جمع تعدادی از اعضاء اتاق بازرگانی لیبرتس حضور یافت و ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان را تشریح کرد.

اسکار موژیچک، رئیس اتاق بازرگانی این استان نیز با اشاره به سابقه همکاری تعدادی از شرکت‌های استان لیبرتس با ایران ابراز امیدواری کرد با شناخت بیشتر طرفین از همدیگر حجم روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

جوکار همچنین در این سفر در ملاقات با سونیا یاندوا، معاون دانشگاه لیبرتس در خصوص همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه مذکور و مراکز علمی ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

تبادل دانشجو در مقطع دکتری، انجام تحقیقات مشترک و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای محققان دو طرف از جمله مواردی بود که در این سفر درباره آن توافق شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز