خبرگزاری کار ایران

ظریف در همایش روز جهانی ام اس:

روز جمعه به دنیا نشان دادید هیچ‌کس نمی‌تواند یک ایرانی را تهدید کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۷۱

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: روز جمعه پای صندوق‌های رای آمدید و سرنوشت خود را انتخاب کردید و یکبار دیگر به دنیا نشان دادید که هیچ‌کس هیچگاه نمی‌تواند یک ایرانی را تهدید کند.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف عصر دیروز در همایش روز جهانی ام اس گفت: اگر امروز ما با شرایط بهتری روبه‌رو هستیم به برکت وجود شما مردم است؛ اگر امروز برای تهیه دارو نیاز نیست که از انواع روش‌های غیرمعمول و غیرانسانی استفاده کنیم و در جهان سربلندیم و بیماران ما در بیمارستان‌ها مشکل اولیه پزشکی را ندارند به خاطر کسانی که مذاکره کردند نیست، بلکه به خاطر شما مردم هوشمند است. 

او ادامه داد: به خاطر کسانی است که در سال ٩٢ با جمعیت فراوان به پای صندوق‌های رای رفتند و به دنیا نشان دادند که باید با این مردم بزرگ با زبان احترام صحبت کنند و باید تحریم و تحقیر را کنار بگذارند و به پای میز مذاکره بیایند. به خاطر شما است که روز جمعه پای صندوق‌های رای آمدید و سرنوشت خود را انتخاب کردید و یکبار دیگر به دنیا نشان دادید که هیچ‌کس هیچگاه نمی‌تواند یک ایرانی را تهدید کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه نشان دادید این ملت، ملتی نیستد که امنیت، استقلال، پیشرفت، توسعه علم و فناوری را از دیگران بخواهد، اظهار داشت: شما ملتی نیستید که مثل همسایگان ما با یک چشمک از طرف غربی‌ها و آمریکایی‌ها بلرزند و با چشمکی دیگر خوشحال شوند و برقصند.  

ظریف تاکید کرد: حضور دشمن‌شکن مردم در صحنه با هدایت‌های رهبری باعث شد غبارهای دروغ، تهمت، ایران‌هراسی و ایجاد یک تصویر امنیتی از مردمی که در طول قرن‌ها حیات پرافتخار خود هیچگاه همسایگانشان را تهدید نکردند و همواره با بزرگ منشی در قبال بداخلاقی همسایگانشان با کرامت عمل کردند، برداشته شود. 

او با بیان اینکه دو عامل اساسی برای کنترل ام اس فراهم شده است، تصریح کرد: یک عامل دارو است که در دوران تحریم حداقل ٣٠٠ قلم داروی مورد نیاز را نداشتیم و امروز دیگر کسی نمی‌تواند درخواست خرید داروی ما را به اسم اینکه همکاری با ایران باعث فشار حیثیتی برآنها می‌شود، رد کند. نکته دومی که احساس می‌کنم امروز شرایط بهتری داریم؛ به یمن حضور مردم و مقابله مردم با فشار تحریم و تهدیدات خارجی این است که در یک فضای با آرامش و اطمینانی زندگی می‌کنیم چراکه استرس یکی از عوامل بیماری ام اس است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز