خبرگزاری کار ایران

عارف:

در دوران جوانی ناصر حجازی را الگوی اخلاق و مرام می‌دانستم

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۰۹

محمدرضا عارف یکی از چهره‌های حاضر در مراسم گرامیداشت ناصر حجازی با اعلام اینکه آنچه باعث ماندگاری یک ورزشکار می شود صرفا افتخارات ورزشی نیست بلکه اخلاق مداری او است، به تمجید خصایص اخلاقی این اسطوره فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سالگرد درگذشت ناصر حجازی با حضور جمعی از ورزشکاران و هنرمندان در کتابخانه ملی برگزار شد، محمدرضا عارف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و تبریک سالروز سوم خرداد، گفت: قهرمانان بسیاری از اعصار گذشته در جامعه موثر بودند و روحیه قهرمانی باعث الگوسازی برای جوانان شده است.

عارف در ادامه با اشاره به اخلاق مداری جهان پهلوان تختی اظهار کرد: این اخلاق مداری زبان زد همگان است چرا که تختی با اخلاق نیکو خود باعث شد حتی رقیبان وی نیز بر مرام و معرفت او اعتراف کنند و این قهرمانی همیشه جاودانه است. هنرمندان و ورزشکاران ما بدانند به خاطر تاثیری که بر جامعه دارند باید اخلاق، جوانمردی و گذشت را برای جوانان الگوسازی کنند و مدال آوری همراه با اخلاق و دیگر رفتارهای هنجار جامعه اهمیت دارد.

او با تاکید براینکه ناصر حجازی علاوه بر ورزش اسطوره اخلاق و رفتار در ایران بود، افزود: در چهار دهه گذشته به دلیل مشکلاتی که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه بود، فراز و نشیبی در الگوسازی اخلاقی بوده است. در صورتی که هنرمندان و ورزشکاران پایه های اخلاقی را در کارهای خود قرار دهند به طور قطع تاثیر بسیار شگرف آن از دهها کتاب اخلاقی بیشتر است.

عارف با اشاره به اینکه با تکیه بر نخبگان، وزشکاران و می توان در جامعه الگوهای مناسب ایجاد کرد، گفت: در زمانی که خود جوانی بودم حجازی را به عنوان الگوی اخلاق و مرام می دانستم و الحق که چنین بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز