خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد روحانی؛

گفتمان پیروز انتخابات نشان می‌دهد که تراز فرهنگ سیاسی ملت، به دوران پساپوپولیسم رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۷۵۸

سخنگوی ستاد روحانی در پیامی ضمن اشاره به برندگان انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید کرد که این انتخابات، یکی از مهمترین انتخابات‌های جمهوری اسلامی بوده که دامنه تأثیر آن تا چندین دهه از آینده ایران را دربرخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای، پیروز اول این انتخابات را مردمی دانست که رای‌شان خوانده شد و در نوشتن سرنوشت خود شریک شدند.

در متن پیام این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس آمده است:

بسمه‌تعالی

خیز خیره‌کننده مردم در روز جمعه و خلق حماسه‌ی ماندگارِ حضور، سه پیروز داشت. پیروز اول، مردم بود که رای‌شان خوانده شد و در نوشتنِ سرنوشتِ خود شریک شدند. پیروز دوم، نظام اسلامی بود که توانست این سطح از مشارکت را برانگیزاند و پایه‌های مشروعیتِ خود را در زمینِ مشارکتِ ملتِ سفت کند. 

پیروز سوم اما، نهضت عقلانیت بود. مردم در این انتخابات، با دو رویکرد روبه رو بودند. آنان رویکردی را برگزیدند که با عقلانیت، اصلاحات و اعتدال، بیشترین پیوند را داشت.

می‌توان گفت، اقبالی که به گفتمانِ پیروز شد، ذائقه ملت را نشان می‌دهد. نشان می‌دهد که مردم نمی‌خواهند کشور به دوران ماجراجویی در سیاست خارجی بازگردد. نشان می‌دهد که تراز فرهنگ سیاسی ملت، به دوران پساپوپولیسم رسیده است. این اقبال نشان از آن دارد که مردم، مخالف بازگشت کشور به تندروی هستند. در این انتخابات، ملت وعده‌های بلند معشیتی را پس زدند و دل به وعده‌های کوچک اما «به‌قاعده» سپردند. 

ملت، سخنان تلخِ مطابق هنجارهای عقلی و علمی را بر وعده‌های شیرین اما خلافِ قاعده و هنجار ترجیح دادند. مردم، زندگی سخت اما به سامان را بر وعده زندگی آسانِ بی‌سامان ترجیح دادند. ملت با این انتخابِ خود، آرامش، ثبات، تعادل، عقلانیت، امید به آینده و واقع‌گرایی را برکشیدند و عدم تعادل، تندروی و فانتزیسم را پس زدند. ملت نشان داد که با سیره آن تازه‌سفرکرده همدل‌تر است تا با سر و صدای مدعیان تازه از راه رسیده! 

خلاصه، رأی قاطع مردم در این انتخابات، پیام‌های بسیاری دارد که در مجال خود باید به آن پرداخت. این انتخابات، یکی از مهمترین انتخابات‌های جمهوری اسلامی بود. شاید تا مدت‌ها سطح اهمیت آن مشخص نشود اما دامنه تأثیر این آرا، شاید تا چندین دهه از آینده ایران را دربربگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز