خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

تاکنون با کسری تعرفه مواجه نبودیم/مردم به شعب خلوت بروند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۴۹۱

وزیر کشور تاکید کرد: ممکن است شایعات و گمانه‌زنی‌ها و آمارهایی از صندوق‌هایی که باز نشده در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شود اما مردم به آنها توجه نکنند. ستاد امنیت انتخابات مامور شده است تا این افراد شناسایی و به دادسرا معرفی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رحمانی فضلی با حضور در ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: به مردم عزیز ایران که حماسه جدیدی را خلق کردند و با مشارکت بی نظیرشان نشان دادند پای آرمان‌هایشان همیشه هستند خسته نباشید می‌گویم.

او افزود: تلاش کردیم همه تمهیدات را داشته باشیم که مردم به راحتی رای بدهند ولی آنقدر حضور زیاد است که گاهی شرمنده این همه صبر آنها می‌شویم. مردم برای تعیین سرنوشت اجرایی خود و تعیین سرنوشت باید ما را ببخشند و دارای صبوری برای تعیین و نشان دادن حقانیت خود باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم به گونه‌ای بیایند که قبل از ۱۲ شب ستادها و شعب را ببندیم چون بعد از آن، آن روز شنبه می‌شود و برگزاری انتخابات تخلف محسوب می‌شود. مردم برنامه‌ریزی کنند و توزیع شوند به سایر شعب دیگر . مردم به شعب خلوت بروند. اگر این کار کنند می‌شود از آن‌ها رای بگیریم و شرمنده‌شان نشویم. چون دو انتخابات باهم برگزار می‌شود شاهد این ترافیک هستیم.

او با بیان اینکه ساعت ۱۲ شب پایان رای‌گیری است، گفت: ممکن است شایعات و گمانه‌زنی‌ها و آمارهایی از صندوق‌هایی که باز نشده در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شود اما مردم به آنها توجه نکنند. ستاد امنیت انتخابات مامور شده است تا این افراد شناسایی و به دادسرا معرفی کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ما خوشبختانه تاکنون با کسری تعرفه مواجه نبودیم، گفت: در برخی از شعب با کسری  تعرفه لازم روبرو بودیم ولی تعرفه لازم به آنها رسید. به فرمانداران و استانداران دستور دادیم تعرفه‌های لازم را بدهند. در تبریز، مشهد، اصفهان و تهران و شهرهای بزرگ شعب خلوت وجود دارد. خواهشا مردم به شعب خلوت بروند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که اخبار غیر رسمی مبنی بر آغاز شمارش آرا منتشر می‌شود آیا این اخبار صحت دارد اظهار داشت: شمارش آراء از آخرین فرصتی که برای رای دادن تعیین می شود آغاز خواهد شد.

مهلت رای گیری تا ساعت ۲۴ امشب تمدید می‌شود بنابراین آغاز شمارش آراء پس از اتمام این ساعت شروع می‌شود .

رحمانی فضلی گفت: هیات اجرایی و هیات نظارت شمارش رای را شروع می‌کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد طبق قانون ناظر باید تخلف را به شورای نگهبان اعلام کند.

وی افزود: شورای نگهبان سه روز فرصت بررسی تخلف را دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: یقینا اخباری مربوط به شمارش آراء صحت ندارد و این امر خلاف قانون است و در صورت مشاهده برخورد قانونی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز