خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

اگر نامزدهای حرفی زده‌اند که در شان انقلاب و مردم باید توبه کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۳۵

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر جمله‌ای گفته شد که در شان انقلاب و مردم نبوده نامزدها باید توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پس از تاکید بر تقوای الهی خاطرنشان کرد: بکوشیم در جمیع امور، خاصه در مسائل مهم و حیاتی دینی تقوا را لحاظ کنیم. امروز روز انتخابات است، انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب شورا، در همین باقی مانده از وقت امروز تقوا را مراعات کنید بکوشیم به وظیفه عمل کنیم و امنیت انتخابات را درک کنیم. فردی انتخاب می‌شود که مدیریت اجرایی کشور را چهار سال برعهده خواهد گرفت این فرد باید بسیار فعال، به فکر ضعفا، پاک، به فکر اسلام، به فکر پیاده کردن قوانین مخصوصاً قانون اساسی باشد. مردم خوب ما فکرشان را کرده‌اند و عده‌ عظیمی در این امر مهم شرکت‌ کرده‌اند. هیجان فراوانی بر صندوق‌ها حاکم است و تا پایان امروز این برنامه ادامه دارد اما باید مراقب باشیم تا تقوا را در همه امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رعایت کنیم.

او افزود: باید بکوشیم از آنچه موجب غضب خداست اجتناب کرده و آنچه مورد رضایت خداست را برگزینیم. خدا را شکر که این انتخابات نیز مانند دوره‌های قبل با رعایت کامل قوانین و مقررات انجام شده و این آزادی و امنیت چشم دنیا را خیره کرده است. کشورهای بسیاری در همسایگی ما از ترور و غارت رنج می‌برند و به ایران غبطه می‌خورند. این امنیت و آرامش در سایه وحدت، روحیه انقلابی و تبعیت از رهبر فقید انقلاب به دست آمده است.

موحدی کرمانی در رابطه با انتخابات خاطرنشان کرد: پیام این حضور گسترده این است که مردم به نظام اسلامی خود پایبندند و با مسئولان پیوند داشته و به آنها اعتماد دارند. خود مردم در مدیریت کشور سهم اساسی دارند. این امنیت و پایبندی به قانون در تمام انتخابات گذشته وجود داشته و اگر احیاناً تخلفی از قانون صورت گرفته و افرادی ملتزم به قانون نشدند و قانون‌شکنی کردند سیلی محکمی به دست مردم صالح خوردند که آنها را روسیاه کرده‌اند.

او افزود: مناظره‌ها و رقابت‌ها تمام شده و اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود. آنچه در مناظره گفته شد براساس نیت درونی منتخبان بود اینک وظیفه نامزدها اخوت، برادری، صمیمیت، صفا، محبت و همکاری است. اگر جمله‌ای گفته شد که در شان انقلاب و مردم نبوده نامزدها باید توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.  

امام جمعه موقت تهران با اشاره به چندین تذکر به رئیس جمهور جدید تصریح کرد: من چند تذکر به رئیس جمهور آینده می‌دهم؛ ۱-از آنجایی که کشور ایران به هر مرحله‌ای رسیده از برکت وجود رهبر و ولایت بوده باید بکوشد با عزمی راسخ تابع رهبری در عمل باشد نه در شعار. مبادا طوری عمل کند که دشمن دو مدیریتی بودن کشور را احساس کند. ۲-به انقلاب و ارزش‌های آن احترام بگذارد این ارزش‌ها آسان به دست نیامده محصول خودن ده‌ها هزار شهید است. مبادا این ارزش‌ها مورد تحقیر قرار گیرد، به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه شود. شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید و بند ۸ قانون اساسی این است که امر به معروف به جد باید در کشور اجرا شود که متاسفانه تابه حال این دستور اجرایی داده نشده اما سند ننگین ۲۰۳۰ دستور اجرایی‌اش مخفیانه صادر شد که مقام معظم رهبری با هوشیاری جلوی اجرایش را گرفت.  ۳-به نیروهای مسلح کشور که به تعبیر امیرالمومنین قلعه‌های مستحکم نظام و عنصر مهم نظامند احترام بگذارید و مردم انقلابی و بسیج مردمی را که پشتوانه انقلابند تکریم کنید و به قدرت دفاعی کشور و مسئولان دفاعی کشور اهمیت دهید. استکبار جهانی بر ضعیف رحم نمی‌کند و با مذاکره خطر حمله دشمن دفع نمی‌شود. حتی راه قدرتمند شدن کشور باز است و به این امر باید توجه ویژه شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ۴- وزرا، معاونان و مشاوران خود را از افرادی انتخاب کنید که مسئولیت را امانتی الهی بدانند. رسول خدا به اباذر فرمود حکومت امانت است به امانت باید توجه کرد. کسی که از صراط عبور می‌کند مواخذه می‌شود که با امانات چه کرده است. انقلاب امانت است و ثمره خون شهدا است. برای امانت باید در آخرت پاسخگو باشید. وزرایتان باید خدمت به نظام و مردم را عبادت بدانند و بر این اساس مسئولیت را بپذیرند. توان کار کردن داشته باشند، توان مدیریت اجرایی داشته باشند و صاحب هندسه صحیح مدیریتی باشند. پایبند به قانون اساسی باشند، در مقابل دشمن مقاوم باشند، سیاست اقتصاد مقاومتی داشته باشند، توان حل مشکلات کشور را داشته باشند، به دنبال اشرافی‌گری نباشند، اسیر فرهنگ غرب نباشند، دشمن از آمدنشان خشنود نباشد، زیر توهمات جهان توسعه محو نشوند، برای آنها روستاهای دور افتاده با تهران فرقی نداشته باشد و با فقر و فساد مبارزه کنند و مهم‌تر از همه تابع ولایت فقیه در عمل و نه در شعار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز