خبرگزاری کار ایران

بیانیه استادان دانشگاهی در ضرورت شرکت فعالانه در انتخابات؛

انتخاب مردم تأثیری مستقیم بر زندگی تک تک آحاد ملت و آینده کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۲۴

استادان دانشگاهی،اعضای هیأت علمی دانشگاهها، مؤسسات و مراکز پژوهشی مردم را به ضرورت شرکت فعالانه در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش ایلنا، بیش از 1800 نفر استادان دانشگاهی،اعضای هیأت علمی دانشگاهها، مؤسسات و مراکز پژوهشی مردم را به ضرورت شرکت فعالانه در انتخابات دعوت کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

ملت عزیز و بزرگوار ایران،

انتخابات ریاست جمهوری جلوه و تجلی جمهوریت نظام،  و تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش می باشد و انتخاب مردم تأثیری مستقیم بر زندگی تک تک آحاد ملت و آینده کشور دارد. همه می دانیم وضعیت کشور با وجود  برخورداری از استعدادهای درخشان انسانی و منابع طبیعی سرشار خدادادی و نظام جمهوری اسلامی، با آنچه شایسته شما مردم بزرگوار و جامعه ایده آل اسلامی است فاصله دارد. بی تردید نا بسامانی های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی کشور؛ به رغم وجود قابلیت ها و استعدادهای فراوان، کم نظیر و استثنایی این سرزمین مایه در بی تدبیری، افراطی گری، نبود شفافیت و پاسخگویی، برنامه گریزی، بی توجهی به خردجمعی، دامن زدن به تنش های داخلی و خارجی قرار دارد. انتخابات پیش رو فرصت  مغتنمی در جهت برگزیدن فردی صالح، کارآمد، مدیر و مدبر، دلسوز، معتدل، آزادیخواه و دارای درک سیاسی عمیق برای سکانداری  کشور، پاسخگوئی به دغدغه ها، دردها، نیاز ها و مشکلات معیشتی مردم می باشد.

بدون شک ما سرزمینی می خواهیم که شفاف سازی در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن انجام شود تا از رشد فساد، رانت و ضایع شدن سرمایه های مادی و معنوی کشور جلوگیری بعمل آید.

خواست ما پاسخگوئی همه مسؤلان و خدمتگزاران در پیشگاه ملت، فصل الخطاب بودن قانون، پرهیز از تندروی و دشمن تراشی و تنش افزایی در سطح بین المللی، و حفظ آرامشی است که زمینه ساز آزادی های مشروع جامعه باشد.

ما سرزمینی می خواهیم که فرصت های برابر کسب و کار، آموزش، مسکن، بهداشت و درمان در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد. حقوق مندرج در قانون اساسی رعایت و فرصت شرکت فعالانه همه شهروندان در امور کشور بطور مؤثر و فعالانه فراهم باشد. جامعه ای که در آن شایسته سالاری جزء اصول اجتناب ناپذیر در همه زمینه ها جهت ارتقاء اخلاق و فرهنگ و ایجاد اعتماد میان آحاد جامعه باشد.

به باورما حفظ و تقویت زیرساخت های علمی برای شکوفایی استعدادهای کشور بایستی در اولویت قرار گیرد تا  افراد و جوانان تحصیل کرده  این سرزمین برای آینده ای روشن و پرامید دل به مهاجرت به افق های دوردست و زندگی در اقصی نقاط جهان  نبندند.

ما سرزمینی می خواهیم که حفظ محیط زیست و توسعه پایدار آن، در شرایطی که  معضل تخریب محیط زیست و عدم توجه کافی به آن  کیان مملکت و آینده این کشور را تهدید می کند و آلودگی کلان شهرها که بطور مکرر و هرساله جان شهر وندان را تهدید می نماید و زیست گاه های طبیعی در گذشته دستخوش بی تدبیری و سوء مدیریت قرارگرفته است دغدغه اصلی مسئولین باشد.

بگمان ما، سرزمین ایران  برخوردار از  منابع و  قابلیت های فراوانی در حوزه های مختلف است که مشارکت و انتخاب درست و هوشمندانه ما در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می تواند سهم بی بدیلی در استفاده درست و معقول از این منابع و قابلیت ها را فراهم سازد. ما استادان  دانشگاههای کشور بعنوان خادمان ملت، پژوهشگران عرصه علم و تکنولوژی و تربیت کننده گان نسل فردای  کشور، با توجه به مشکلات و معضلات موجود اقتصادی و اجتماعی و همچنین حساسیت منطقه و اوضاع بین المللی وظیفه خود می دانیم که برای تحقق مطالبات فوق، نظر خود را در این انتخاب، درپیشگاه ملت که صاحبان و ولی نعمتان اصلی کشور می باشند بیان نمائیم. لذا با توجه به جمیع جهات و اذعان به بعضی کاستیها، ما  آقای دکتر روحانی  را بهترین گزینه برای هدایت کشور  می دانیم و حمایت خود را از نامزدی  وی اعلام  می نمائیم. ما به آقای دکتر روحانی رای می دهیم چرا که کشور را با توافق برجام از خطر جنگ، تحریم و تنش در روابط بین المللی نجات داد و امید، اعتدال و آرامش را به کشور باز گرداند. ما به آقای دکتر روحانی رای می دهیم که در دولت وی رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت رسید و تورم لجام گسیخته چهل و شش درصدی به یک رقمی رسید. رای ما دکتر روحانی است چرا که در این مدت ایشان را مدافع حقوق شهروندی جوانان، زنان، اقلیتها و همه احاد مردم یافته ایم.  دولت آقای روحانی در گذشته به دور از دروغ و غوغا سالاری قدم های موثری در جهت شفافیت اقتصادی و فضای باز سیاسی برداشته است. انتخاب مجدد آقای روحانی جلوگیری از افتادن دوباره کشور در دام دروغ، فساد، تبعیض، رانت وتنش در عرصه جهانی است. امید واثق داریم که ایشان با پشتوانه و تجارب و سوابق اجرایی، با استفاده از نیروهای خدوم، متخصص و با تجربه، کشوررا در جهت اعتدال و پیشرفت در همه زمینه ها راهبری نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز