خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام روحانی پیشتاز نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۵۵

طبق آخرین‌نظرسنجی‌ها حسن روحانی در قیاس با رقبای انتخاباتی خود پیشتاز بوده و با این روند در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگاران ایلنا در سطح کشور و گزارش‌های ستادهای انتخاباتی و طبق آخرین نظرسنجی‌ها میزان مشارکت مردم در سه روز باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

این آمار حکایت از آن دارد که در یکی دو روز اخیر آرای خاکستری به میدان آمده و شور انتخاباتی میان اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است.

با نگاهی به انتخابات‌های گذشته می‌توان گفت که هربار میزان مشارکت مردم بالا رفته، جناح اصلاح‌طلب پیروز آن انتخابات بوده است. از سوی دیگر آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های مختلف حاکی از افزایش چشمگیر آرای حسن روحانی داشته بگونه‌ای که برخی پیروزی او را در مرحله اول قطعی می‌کند.

از سوی دیگر طبق تحلیل‌های صورت گرفته، آرای پایین نامزدهای اصولگرا در انتخابات موجب شده که محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از تکرار شکست، با انصراف از ادامه حضور در رقابت، آرای خود را در اختیار دیگر نامزد این جریان یعنی حجت‌الاسلام رییسی قرار دهد.

با وجود حمایت قالیباف از رییسی و کناره‌گیری اسحاق جهانگیری به نفع روحانی، آخرین نظر سنجی‌ها حکایت از آن دارد که آرای روحانی به ۶۱ درصد و آرای رییسی به ۳۲درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز