خبرگزاری کار ایران

هشدار قوه‌قضاییه به مجریان انتخاباتی؛ مصمم به برخورد با هر تخلفی از ناحیه استانداران، فرمانداران و دهیاران هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۴۲

معاون اول قوه‌قضاییه گفت:‌ روز انتخابات برنامه‌ها تمام می‌شود و بعد گرفتاری برای کسانی که تخلف کردند می‌ماند و خانواده‌های آنها هم گرفتار می‌شوند و فردا توقع و انتظاری نداشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای  در جمع خبرنگاران درباره تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشتند که پرونده آنها به محاکم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: متاسفانه تخلفات برخی از مجریان، مسئولان و مدیران دولتی، ستادهای انتخاباتی و افراد دیگر واصل شده که مواردی مجرمانه بوده و با ارجاع به دادگستری در دست رسیدگی است.

اژه‌ای ادامه داد: از برخی ستادهای انتخاباتی هم گزارش‌های تخلف به ثبت رسیده است.

او گفت: بر اساس گزارش‌ها برخی از دهیاران تخلف داشتند که گزارش تخلفات بسیار بالاست و مدیران دولتی و کسانی که به نحوی وابسته به دستگاه‌های حکومتی هستند مراقب باشند بیش از حد متعارف و خلاف قانون حرکتی نداشته باشند.

معاون اول قوه قصاییه افزود: روز انتخابات برنامه‌ها تمام می‌شود و بعد گرفتاری برای کسانی که تخلف کردند می‌ماند و خانواده‌های آنها هم گرفتار می‌شوند و فردا توقع و انتظاری نداشته باشند.

او ادامه داد: قوه قضاییه مصمم است با هر تخلفی از ناحیه استانداری، فرمانداری و دهیاری برخورد می‌کند.

اژه ای درباره اینکه بیشترین آمار تخلفات مربوط به کدام استان هاست، گفت: تقریبا کم و بیش در استانهای بزرگ درباره انتخابات ریاست جمهوری پرونده تخلف ثبت شده است اما درباره انتخابات شوراها تقریبا به صورت پراکنده در خیلی از استان ها تخلف بوده است که البته مهم جمع تخلفات نیست بلکه مهم این است شاهد تخلفات خلاف قانون نباشیم.

معاون اول قوه قضاییه از دو مورد بازداشت در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها به جرم سرقت مدارک علیه یکی از رقبا خبر داد.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت برگزاری کارناوال های تبلیعاتی آیا پرونده ای تشکیل شده یا خیر افزود: یکی از ستادهای انتخاباتی برای اینکه اسناد و مدارکی علیه رقیب خود به دست بیاورد از برخی افراد خواسته بود که از سازمان خود اسنادی را سرقت کنند و در اختیار انها قرار دهند که برخی از افراد در این زمینه دستگیر و بازداشت شدند.

وی تاکید کرد: چه کسانی که دست اندرکار انتخابات هستند و غیر از آنها افرادی احضار شدند و از آنان تحقیقات شده و برای پیشگیری از جرم تذکر داده شده است.

اژه ای درباره ممنوعیت برگزاری کارناوال و تجمع در فضای باز افزود: همه مواردی که باید نامزدها، نهادها و طرفداران آنها رعایت کنند و مواردی که مجاز به آن هستند در قانون انتخابات پیش بینی شده و به وزارت کشور و شورای نگهبان ابلاغ شده بنابراین کسی نیست که بگوید اطلاع نداشته ام.

معاون اول قوه قصاییه تصریح کرد: این دستورالعمل های قانونی به مراجع ذیصلاح ابلاغ شده و باید رعایت شود که اگر غیر از این باشد طبیعی است که برخورد می شود.

وی تاکید کرد: اگر افرادی در این تجمع ها موجب سلب آرامش مردم و اخلال در نظم عمومی شوند با شدت بیشتری برخورد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز