خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش دانشگاهیان:

رای به روحانی رای به گفتمان اصلاحات است/ تصمیمات شورای عالی سیاست‌گذاری براساس خردجمعی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۲۶

رییس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رای به روحانی را یک ضرورت دانست و گفت: رای به روحانی رای به اخلاق و امید، رای به تحقق مطالبات و پیشرفت و تعالی کشور و رای به گفتمان اصلاحات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در همایش بزرگ دانشگاهیان حامی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک ایام شعبانیه گفت : در همه رویدادهای بزرگ کشور سهمی متعلق به نخبگان است که قشر دانشگاهی در آن جایگاه خاصی دارد و نمی‌توان رویداد مهمی را نام برد که دانشگاهیان در آن نقش کلیدی نداشته باشند. طبیعی است قشر اهل فکر و نخبه با توجه به توجهی که به کشور خود دارند، حضور پیدا می‌کنند.

عارف تاکید کرد:‌ در هر خانه‌ای این قشر دانشگاهی حضور دارند و طبیعتا انتظار داریم در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند.

او به مطالبات فرهنگیان برای ارتقاء جایگاه و منزلت معلم و دانشگاهیان و حاکمیت نگاه فرهنگی به دانشگاه یاد کرد و گفت: در روزهای آینده مجال بیان این بحث ها نیست و من اطمینان دارم دولت آینده آقای روحانی به این مطالبات رسیدگی می‌کند. اجازه دهید در این ایام به وظیفه کلیدی در تشویق مردم به حضور بپردازیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به شعار دولت که عقلانیت و آرامش بود، گفت:  مردم این شعار را در انتخابات اسفند ۹۴ تایید کردند. امروز باید تضمینی بر این شعار باشیم. دانشگاهیان باید در این روزهای باقی مانده فضا را با نشاط تر کنند. الان فضا خیلی پر شور نیست. البته همیشه دو سه روز آخر شور انتخاباتی بالا می رود اما انتظار می‌رود خیزش چشم گیری در تضمین ادامه راه داشته باشند .

او افزود: بر این باورم که این مسیر در جمعه پیش‌رو باید تضمین شود تا همچنان در مسیر عقلانیت امید و آرامش و پاسخی به مطالبات مردم باشد. رای به روحانی یک ضرورت است. روندی که شروع شده باید ادامه داشته باشد.

رییس فراکسیون امید با تاکید براینکه دستاوردهای دولت باید تکمیل شود، اظهار کرد: رای به روحانی رای به اخلاق و امید است. رای به تحقق مطالبات و پیشرفت و تعالی کشور و رای به گفتمان اصلاحات است. ما باید اعلام کنیم که جریان اصلاحات که نماد آن شورای عالی سیاست گذاری است به اتفاق آرا روحانی را انتخاب کرده است. انشالله در روزهای آتی همه فرهنگیان باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند. امروز آقای روحانی باید از دور اول رای بیشتری داشته باشد تا با پشتوانه قوی‌تر بتواند کارها را پیش ببرد.

عارف با بیان اینکه انتخابات شوراها دستاورد اصلاحات است، گفت: به همان اندازه که به مجلس و ریاست جمهوری اهمیت می‌دهیم باید به شوراها هم اهمیت داد. این دموکراتیک‌ترین نهاد است که تمام تصمیمات آن با رای اکثریت است. دموکراسی هزینه دارد شاید رای نهایی مورد تایید رییس نباشد. من دو دوره ای که ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری را بر عهده داشتم این را دیدم. ما پروسه دموکراتیک را پذیرفته بودیم. در این دوره چهره‌های برجسته‌ای اعلام کاندیداتوری کردند. بالای ۶۰۰ نفر در سایت ما ثبت نام کردند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: انتخاب از میان ده ها استاد برجسته در رشته های مرتبط با شورای شهر که برای انتخابات شورا ثبت‌نام کرده بودند، کار سختی بود. از طرفی ما از سال ۹۲ رویکردی را آغاز کردیم که نوعی تبعیض مثبت به نفع دو قشر زنان و جوانان است که علی رغم تاثیر گذاری و حضور جدی، خیلی درساز و کارهای تصمیم سازی حضور  ندارند.

او با بیان اینکه برای تنظیم لیست اصلاح‌طلبان سهمیه ۵۰ درصدی برای جوانان و زنان در نظر گرفته شده بود، گفت: در ۱۰ گروه تخصصی افراد را مشخص کردیم و قرار شد از نظر خودشان استفاده کنیم. جلسه ای با حضور ۱۶۰ نفر از نامزدها تشکیل شد.  دوستان مسئولیت را به عهده شورا گذاشتند. لیست امید الان ۲۱ نفره است. گفتمان اصلاحات این روند را تایید کرده است. تشکیل شورای عالی و تصمیمات آن نیز بر اساس خرد جمعی است. امروز آقای خاتمی از مردم خواستند در همه شهرستان ها به لیست امید رای دهند و امیدواریم تهرانی‌ها به این لیست رای بدهند.

عارف گفت: انتظار ما این است که شما مردم  و نخبگان را تشویق کنید پای صندوق آمده و به روحانی و لیست کامل امید رای بدهند. البته حتما لیست‌های مشابه داده می‌شود ولی باید به لیست امید رای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز