خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا؛

فهرست اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران آبرومند و قابل اعتنا است/ نباید خودمان دست به تخریب لیست اصلاح‌طلبان بزنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۷۳

عضو شورای عالی سیاست گذاری گفت: امیدوارم خودمان، لیست خودمان را تخریب نکنیم

محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص امکان تجدید‌نظر در لیست ائتلافی شورای عالی سیاست‌گذاری به دلیل انتقاد برخی افراد به لیست گفت: هرکسی حق دارد لیست را نقد کند؛ اما اتفاقی که افتاد یک اقدام آسیب شناسانه برای چهار شورای گذشته بود.

او در توضیح افزود: در جریان آسیب شناسی به این نتیجه رسیدیم که شورای اول خیلی سیاسی بوده و گفته می‌شد شورای شهر باید اجتماعی، سیاسی، اقتصادی باشد و تک بعدی نباشد. صحبت این بود که اگر قرار باشد شورا تخصصی باشد چه راهکاری راهگشاست. در این جا گفتند باید کمیسیون‌هایی تشکیل شود و قبل از اینکه کسی ثبت نام کند قرار شد رویکرد تخصصی باشد. لذا در شاخص‌ها اصل تحصیلات، تجربه، سابقه اجرایی، سابقه بخش خصوصی، اصلاح طلب بودن و توانمندی کار جمعی و تخصصی افراد آمد.

میرلوحی با بیان اینکه بر این اساس، کارگروهی از سوی شورا تشکیل شد. این کارگروه با ده کمیسیون اعم از شهر هوشمند، حمل و نقل، محیط زیست و غیره شکل گرفت. از بین ۶۰۰ نفر، ۱۵۰ نفز با بالاترین امتیاز به کمیسیون ها منتقل شدند.  به این کمیسیون‌ها گفته شد افراد مدنظرشان را به ما معرفی کنند که ما از برآیند این نظرات استفاده کنیم . اغلب دوستان عضو کمیسیون گفتند هر تصمیمی از سوی شورای عالی گرفته شود قابل قبول ماست.

عضو شورای مرکزی شورای عالی سیاست گذاری با بیان اینکه شورای عالی در کارگروهی هفت نفره از اعضا و ۱۶ نفره از کارشناسان خبره و امین این ۶۰۰ نفر را مورد بررسی قرار داد و از یک تا ۶۰۰ جایگاه اینها مشخص شد گفت: ابتدا لیست ۱۵۰ نفره بعد در کارگروه به لیست ۴۲ نفره  رسیدند . به نظرم این لیست ده تخصص مهم شهری از افرادی با تجربه و دارای سوابق اجرایی قوی دولتی و خصوصی را دارد. شهردار اسبق تهران، استانداران سابق و خانم ها که در این لیست هستند. اختصاص یک سوم لیست به خانم‌ها در راستای عزم اصلاحات برای سهیم کردن خانم‌ها در پست‌های مدیریتی است. از طرفی جوانان و مساله هوشمندی و انرژی‌های نو نیز در دستور کار کارگروه‌های تخصصی بود.

او تاکید کرد: جغرافیای این لیست جغرافیایی متشکل از ۲۱ ویژگی است

میرلوحی در خصوص رد صلاحیت صمدی معروف و جایگزینی الویری در لیست گفت: باید تاسفمان را از رد صلاحیت ایشان اعلام کنیم. امیدوارم با رای آوردن مجدد آقای روحانی این داستان ها به تدریج از بین برود.

او در مورد اینکه آیا امیدی به تایید مجدد صلاحیت صمدی هست یا نه گفت: ما دلمان می‌خواهد این مساله حل شود، ولی علی الظاهر این طور نیست.

او در خصوص احتمال تغییرات در لیست به واسطه رد صلاحیت‌های بعدی گفت: یک نفر از دوستان عضو لیست هم ممکن است حذف شود.

میرلوحی در خصوص راهکارهای جلوگیری از انتشار لیست‌های موازی یادآور شد: اگر جریان اصلاحات و جوانان عزیز ما تاریخ را مرور کنند درک خواهند کرد که این ۶۰۰ نفر همه شایسته بودند ولی ۲۱ نفر بیشتر نمی‌توانستند وارد لیست شوند. مضاف بر اینکه اگر هر یک از این ۲۱ نفر را برداریم و کسی دیگری را جای او بگذاریم،؛ باز این دوستان می‌گویند چرا این را برداشتید.

او خاطر نشان کرد: مجموعه این فرم‌ها و انتخاب‌ها کار سنگینی بود. من به دلیل حضورم در میان کاندیداها در این کارگروه رای نداشتم و خود را مجاز به ورود نمی‌دانستم و اما با توجه به مسئولیتی که در انتخابات مجلس داشتم می‌دانم چقدر کار سنگینی است. ما پذیرفتیم بر اساس شاخص‌ها به مساله عمل کنیم. لیست ما آبرومند و قابل اعتنا است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه امیدوارم حالا که شورای نگهبان در انتخابات شوراها حضور ندارد خودمان، خودمان را تخریب نکنیم، گفت: در گذشته اگر خاطرتان باشد ما تا آخرین لحظه نمی‌توانستیم لیست ببندیم چون هر آن ممکن بود افراد رد صلاحیت شوند.

او ادامه داد: الان هم دارد این اتفاق می‌افتد و خودمان کار آنها را می‌کنیم. نباید تردید کرد. باید اطلاع‌رسانی کرد. باید به مردم بگوییم اگر به لطف خدا و کرامت مردم این لیست به صحنه بیاید امیدواریم این شورا باعث آبروی اصلاحات و همه کسانی باشد که خواهان یک شهر پاک، پایدار، بانشاط و در فضای آزاد و مورد توجه مردم هستند.

میرلوحی در خصوص اینکه چه کسی قرار است سرلیست باشد، گفت:  یکی از ویژگی‌های مهم این لیست همان است که همه سرلیست هستند. اغلب افراد در لیست ائتلاف با تجربه هستند و از این رو شایستگی قرار گرفتن در صدر لیست را دارند.

میرلوحی در پایان تاکید کرد: همه ۱۵۰ نفری که دعوت شدند میثاق نامه را امضا کرده اند و به نفع لیست انصراف خواهند داد

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز