خبرگزاری کار ایران

حسین نقاشی:

مهمترین مشکل دولت قبل سیاست زدایی بود/ کمترین کار روحانی عادی‌سازی شرایط بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۴۷۱

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مهم‌ترین مشکل در دولت قبل را سیاست زدایی عنوان کرد و گفت: وقتی عرصه سیاست یک طرفه و بی‌رقیب شود، فساد نیز در عرصه های مختلف رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نقاشی در مراسم هم اندیشی اعضای حزب اتحاد ملت در شرق تهران با بیان اینکه در دوران احمدی‌نژاد و دولت اصولگرایان امکان جمع شدن ما به جمع شدن در خانه‌ها محدود و دفاتر احزاب بسته شده بود و فعالیت‌ها در چارچوب منازل هم مشکلات فراوانی داشت و برای جمع شدن باید سختی هایی را می‌کشیدیم گفت: ما برای یک فعالیت قانونی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی با مشکلات متعددی مواجه بودیم. فراموش نمی‌کنیم که در اواخر سال ۹۱ فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران با چه شرایط سختی مواجه بودند. باید یاد مان باشد چه سختی‌هایی را کشیدیم و در دوره روحانی این حق طبیعی ما به ما برگشت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یکی از گام‌های دولت روحانی را گشایش فضای سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: ما مصایب زیادی را در دولت اصولگرایان و دولت‌داری احمدی نژاد در حوزه سیاست، فرهنگ و سیاست خارجی داشتیم ولی مهم‌ترین مشکل این دوره مساله سیاست‌زدایی بود.

او ادامه داد: از دوره اول احمدی‌نژاد محدودیت‌های متعددی برای احزاب و دانشگاه‌ها اتفاق افتاد. سال ‌۸۸ به جریان محافظه کار این کمک را کرد که به بهانه‌ای افراد را از سیاست خارج کند. عنصر اصلی سیاست رقابت است و سیاست‌زدایی در دوره احمدی‌نژاد با حذف یک جریان سیاسی صورت گرفت. در این دوران مسیر کسب قدرت و تاثیر گذاری بر قدرت یک طرفه شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: وقتی عرصه سیاست یک طرفه و بی‌رقیب شود، فساد نیز در عرصه های مختلف رخ خواهد داد. وقتی رسانه محدود شود و شبکه‌های اجتماعی برای نقد و گفت‌وگو بسته شوند، عملا شما به فساد دامن زده‌اید.

نقاشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز بسیاری از این افرادی که در غالب دو کاندیدای اصلی رخ نموده یک سوال مطرح می‌کنند که روحانی چه کرد؟ کسانی این را می‌پرسند که در دولت گذشته مدد رسان احمدی نژاد بودند. الان در کمپین انتخاباتی رییسی حداقل چهار تا پنج عضو کابینه احمدی‌نژاد حضور و فعالیت دارند و شعارهای رییسی در فضای انتخابات مانند ضدیت با فساد در حالی مطرح می‌شود که زمانی که خود در  قوه قضاییه بودند مطرح نشده و الان که چهره جامعه به واسطه سو مدیریت ها با فقر دست به گریبان است ار این عنصر برای ارتقاء خود استفاده می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با طرح این سوال که آقای رییسی زمانی که در قوه قضاییه بود و مسئولیت رسیدگی به فساد را داشت چه کرد؟ یادآور شد: در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با ستاد و هواداران آقای رییسی، عکسی از  او منتشر شده که در زمینه این عکس مرحوم شهید بهشتی و قاسم سلیمانی حضور دارند. زیر این تصویر نوشته بود "مظلومیت بهشتی، اقتدار سلیمانی". در این پوستر از دو فردی استفاده شده که یکی دستش از دار دنیا کوتاه است و دیگری سردار قاسم سلیمانی که رویکرد خاص خود را در بحث امنیت ملی کشور دارد و اینکه سردار سلیمانی یک نظامی است که اجازه ورود به انتخابات ندارد که حرفی بزند. در کارنامه این افراد فسادزدایی کمرنگ است در نتیجه مجبورند تاسی کنند به افرادی که نمی‌تواند از خود دفاع کنند.

او به تقسیم بندی جامعه به چهار درصد و نود و شش درصد از سوی قالیباف اشاره کرد و گفت: حافظه مردم ایران آنقدر کوتاه مدت نیست که تبلیغات پرحجم قالیباف در سال ۸۴ را فراموش کنند. فراموش نکردیم عکس‌های قالیباف را با لباس خلبانی در کنار ایرباس. آقای قالیباف مخاطب پیام انتخاباتی شما در سال ۸۴ چه کسانی بودند؟  مخاطب شما معلمان بودند؟  چه کسانی دوست داشتند رییس جمهور آینده آنها در کنار ایرباس با لباس خلبانی بایستد؟ قاعدتا شما نماینده همان چهار درصدید. بگذریم شما از کمپین انتخاباتی برنی سندرز استفاده کردید که در آمریکا نماد فعالیت عدالت خواهانه بوده است اما او با تراکم فروشی به جایی نرسیده بود.

نقاشی تصریح کرد: دولت روحانی کمترین کاری که کرده عادی سازی شرایط به ویژه در امر سیاست بوده است. ما باید مستقیما با مردم صحبت کنیم. مردم ناراحت‌اند. باید کسانی را مذمت کرد که سطح مطالبات مردم را به قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش داده است. برای بخشی از جامعه ما که مسایل معیشتی اهمیت دارد همین تغییر و تحولات و ثبات دولت روحانی را باید به عینه توضیح داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز