خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرکل آفریقای وزارت خارجه؛

دعوتنامه ظریف تسلیم همتای کامرونی شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۱۰۶

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین مقصد سفر منطقه‌ای به غرب آفریقا روز چهارشنبه در یائونده با وزیر جهان اسلام کامرون دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که منصور شکیب‌مهر سفیر آکردیته کشورمان در کامرون نیز حضور داشت، مهدی آقاجعفری ضمن تسلیم دعوتنامه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به وزیر امور خارجه کامرون برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران، بر عزم و اراده کشورمان بر توسعه و تحکیم روابط با کامرون تاکید کرد.  

مدیرکل آفریقا با برشمردن فرصت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و صنعتی، تقویت حضور و مشارکت بخش خصوصی در روند گسترش همکاری‌های دو کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد.

در این دیدار وزیر امور جهان اسلام کامرون با تشکر از دعوت وزیر خارجه کشورمان، به سفر خود به تهران جهت شرکت در اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد اشاره و بر علاقمندی دولت کامرون نسبت به توسعه روابط با ایران تاکید کرد.

ادوم گرگوم در ادامه خواستار مشارکت شرکت‌های ایرانی در طرح‌های توسعه‌ای این کشور در حوزه‌های مختلف زیربنایی شد.

در این دیدار طرفین همچنین راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و نیز ارتقای همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند. 

در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت خارجه و وزیر جهان اسلام کامرون بر تلاش مشترک دو کشور در جهت تقویت وحدت جهان اسلام و افزایش سطح همکاری‌ها در سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.

مدیر کل آفریقا همچنین در ملاقات جداگانه با «فیلیکس امبایو» دبیرکل وزارت خارجه نیز موضوعات دو‌جانبه و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه پیش از این به سنگال، نیجریه و ساحل عاج نیز سفر و با مقامات این کشورها گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز