خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

روابط تهران و اسلام‌آباد مبتنی بر اصل برادری است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۰۶

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با رد هرگونه تنش در روابط تهران-اسلام‌آباد اعلام کرد که روابط دو کشور مبتنی بر اصل برادری است.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو پاکستان، «نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با رد هرگونه تنش در روابط ایران و پاکستان اعلام کرد، اسلام‌آباد خواهان روابطی مبتنی بر امنیت و آرامش با همسایه غربی خود یعنی ایران است.

وی تصریح کرد روابط میان دو کشور روابطی برادرانه است و هیچ‌گونه تنشی میان تهران واسلام‌آباد وجود ندارد.

زکریا در مصاحبه با رادیو پاکستان اعلام کرد ایران همسایه ما است و پاکستان خواستار روابطی سرشار از امنیت و آرامش با ایران بوده و هست.

بر اساس این گزارش، در پی حادثه مرزی که طی آن ۱۰ سرباز مرزبانی ایران توسط عناصر موسوم به جیش العدل (جیش الظلم) به شهادت رسیده و عناصر تروریست به خاک پاکستان متواری شدند مقام‌های دو کشور در عرصه دیپلماتیک بر سر حل معضل حمله‌های مرزی شبه‌نظامیانی که در منطقه مرزی بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان ایران در تردد هستند، با یکدیگر رایزنی‌ کردند.

در همین راستا سفیر پاکستان در تهران و سرکنسول این کشور در زاهدان به وزارت خارجه و استانداری سیستان و بلوچستان فراخوانده شدند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در رابطه با همین مساله طی یک سفر یک روزه به اسلام‌آباد رفته و با «نواز شریف» نخست‌وزیر، «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش، «چودهری نثار علی خان» وزیر کشور و برخی دیگر از مقام‌های سیاسی و نظامی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز