خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ظریف:

مردم‌محوری شعار نیست، سیاست است/ امید مردم را نشکنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۸۸

وزیر امور خارجه تاکید کرد که مردم‌محوری شعار نیست، سیاست است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف امروز در کنگره سالانه جامعه جراحان کشور اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم با الگوهای قدیمی و تفکرات رسوب شده از دوران گذشته، نسبت به حال و آینده خودمان و کشورمان تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط که ابزارها برای حضور و اقتدار تغییر کرده، مبانی و روابط کنش‌گری در جامعه بین‌المللی دچار تحول و تغییر اساسی شده، در چنین شرایطی عنصر پابرجا و دائمی برای  اقتدار هرکشوری قبل و بیش از هر چیزی مردم آن کشور هستند.

وزیر امور خارجه متذکر شد: این مردم هستند که ما باید برای آنها هزینه شویم, نه اینکه معیشت آنها، آسایش آنها، سلامت آنها هزینه شعارها شود. این مردم مهمترین قسمت سیاست ما در داخل و خارج هستند. حقوق این مردم، سربلندی این مردم باید سرلوحه کار همه خدمتگزاران باشد. نه فقط زمان انتخابات. شعارهای مردم پسند نباید فقط در چند روز و چند هفته پیش از انتخابات مطرح شود. بلکه سیاست مردم‌محور، سیاست خدمت به مردم، سیاست برداشتن باری از روی دوش این مردم باید به عنوان مهمترین عامل اقتدار کشور مدنظر باشد. مردم‌محوری شعار نیست، سیاست است.

ظریف در ادامه تاکید کرد: ما در شرایطی مسئولیت را به‌دست گرفتیم که به تحریم‌های ظالمانه دچار بودیم. مذاکرات گذشته نتیجه‌ای جز افزایش تحریم‌ها نداشت. هرگاه که مذاکره‌ای شروع شد و تمام شد بهانه‌ای در اختیار بدخواهان این مردم قرار گرفت که تحریم جدیدی را بر این مردم تحمیل کنند.

وی یادآور شد: رفتن به صحنه مذاکره و رفتن به محیط مذاکره برای اعلام مواضع یک کار است و رفتن به محیط مذاکره برای رسیدن به نتیجه کار دیگری است. برای اعلام مواضع شما نیاز به شهامت ندارید و می‌توانید همواره ادعا کنید که ما نپذیرفتیم و نپذیرید. آثار و عواقب نپذیرفتن‌ها را ولی آثار و عواقب مذاکرات بی‌فایده را مردم باید تحمل کنند اما برای رسیدن به نتیجه نیازمند شهامت هستیم.

ظریف افزود: آنچه بیش از تحریم اقتصادی، بیش از فشارهایی که بر جامعه ما به‌خاطر نبودن دارو، نبودن امکانات، نبودن شرایط مالی و معیشتی مناسب در آن زمان تحمیل شد یک تصویر نامناسب، غیرعادلانه و ظالمانه و دروغ از این مردم ساختند بود. تصویری که نه با فرهنگ، نه با پیشینه ما، نه با رفتار تاریخی ما، نه با خلق و خوی ایرانی ما سازگاری داشت، نه با روش‌هایی که پس از انقلاب ساخته بودیم بلکه تصویری بود برساخته، غیرواقعی و نامناسب که زمینه‌ساز اقدام علیه ایران شده بود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: باید بتوانیم مردم را به آینده امیدوار کنیم. امید مردم را نشکنیم. عزت مردم را نشکنیم. حیثیت این مردم را زیر سوال نبریم. زمانی که دنیا ایران را با عزت مورد خطاب قرار می‌دهد نیاییم در تبلیغات کوته‌نظرانه سیاسی خود برای برخی منافعی که چند روزی بیشتر دوام نخواهد داشت عزت این مردم را زیر سوال ببریم.

وی در پایان تاکید کرد: من اطمینان دارم به لطف خدا و با هوشیاری مردم مجددا همین مردم با حضور پرشور و پر شعور خود در هفته آینده، آینده بهتری را برای همه ما خواهند ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز