خبرگزاری کار ایران

جعفری دولت آبادی:

قضات نیاز به امکانات تفریحی دارند/کاهش ۹ درصدی جرائم نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۸۲۱

دادستان تهران گفت: یک سری اقدامات در زمینه رفاهی صورت گرفته که باید گسترش پیدا کنند این طور نیست که ما امروز اعلام کنیم اما فردا از آنها عملی نبینیم قضات نیاز به امکانات تفریحی دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در همایش سراسری قضات و دادستان‌های سراسر تهران و شهرستان‌ها گفت: در سال ۹۵ دادستانی تهران تلاش‌های فراوانی انجام داد در این سال در مورد ۴۶۲  هزار پرونده اظهار نظر شده است. در مورد وضعیت نیروی انسانی دادستانی مصوبه ۹۱۴ نفر بوده که ۶۳۷ نفر شاغل در حال حاضر وجود دارد و ۳۰ درصد پست‌ها بلاتصدی است. یعنی ۶۳ شعبه ما فاقد نیروی انسانی لازم است در بخش اداری نیز ۳۳۰۶ نفر مصوبه داریم که ۱۵۶۷ نفر شاغل در آن وجود دارد. یعنی ۵۳ درصد پست‌ها خالی است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار نفر فاقد رابطه استخدامی هستند سال ۹۵ از لحاظ اجرای سیاست‌های قوه قضائیه سال پرتلاشی برای ما بود.

او ادامه داد:‌ زندان‌ها مساله مهمی بود که در سال ۹۵ برای ساماندهی آنها ۱۶ جلسه با معاونان گذاشتیم که مصوبات تاسیس دوایر نظارت بر زندانیان، ایجاد رویه واحد، تدوین شیوه ملاقات زندانیان و همچنین شعبه ویژه زندانیان صورت گرفت.

دادستان تهران درباره سامانه‌های الکترونیکی آزادی زندانیان عنوان کرد: ۳۰ نفر با طرح آزادی تحت سامانه الکترونیک آزاد شدند.

او ادامه داد: کارگروه نظارت بر اجرای احکام تشکیل شد ما رصد دائمی بر زندانیان را در اولویت قرار دادیم.

جعفری دولت‌آبادی درباره اقدامات قوه قضاییه در رابطه با آسیب‌های اجتماعی گفت: واحدهای مددکاری در این زمینه تشکیل شده و ما نظارت مستمر داریم. به ۱۲۰ پرونده‌ای که ملزم به قتل بوده رسیدگی کردیم.

او درباره اقدامات دادستانی در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: ۱۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری ، ۱۵۴ پرونده ملزم به اعدام و حبس رسیدگی شد و ما جلسات متعددی را با معاونان در این حوزه داشته‌ایم.

دادستان تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌ها باشد، اظهار داشت: ۴۵ جلسه با مسئولان در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت با موضوعات مواد مخدر، عفاف و حجاب، قاچاق کالا، زندانیان و ضابطان اجرای احکام که خوشبختانه خروجی خوبی داشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته تمامی سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه را تمام و کمال انجام دادیم. مهمترین دستور کار ما ایستادگی در مقابل فساد و مبارزه با فساد اقتصادی است. ما با پرونده‌هایی مانند بابک زنجانی، موسسه ثامن‌الحجج ، دکل‌های نفتی که هر کدام می‌تواند جمعی از قضات را درگیر کند مواجه بودیم.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: ایجاد رویه واحد ناظران می‌تواند از بسیاری از جرم‌ها جلوگیری کند.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: ما از این رنج می‌بریم که برخی از دستگاه‌ها برای خود اقدام می‌کنند ما به عنوان دادستانی باید التماس کنیم و از آنها خواهش کنیم که به ما بگویند چه اتفاقی افتاده است.

او خطاب به آملی لاریجانی گفت: قضات ما در پرونده‌هایی ورود می‌کنند که باید مقابل مفاسد اقتصادی بزرگ بایستند آنها از ما می‌پرسند هنگامی که ما در دل شیر می‌رویم چه کسی از ما حمایت می‌کنند درست است که ما پیام حمایت شما را به آنها می‌رسانیم اما آنها دوست دارند از زبان خودشان این پیام حمایت را بشنوند.

دادستان تهران تاکید کرد: دادسرا خط مبارزه با فساد اقتصادی است سربازان در این جبهه باید با روحیه باشند. پرونده‌های تهران بزرگ می‌تواند در حد یک استان دستگاه قضا را درگیر کند بنابراین باید قضات ما بدانند که چه کسی از آنها حمایت می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خودش به مسائل رفاهی در دادسرا اشاره و عنوان کرد: یک سری اقدامات در زمینه رفاهی صورت گرفته که باید گسترش پیدا کنند این طور نیست که ما امروز اعلام کنیم اما فردا از آنها عملی نبینیم قضات نیاز به امکانات تفریحی دارند.  

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در رابطه با پیشگیری از جرم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته ما ۲۷ فقره در سال گذشته کیفرخواست داشتیم که این یعنی کاهش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته.

ادامه دارد....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز