خبرگزاری کار ایران

علوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران مطرح کرد:

کشف ۱۵ جلیقه انتحاری و ۱۰۸ بمب مغناطیسی/ برخورد با ۳۰ گروه تروریستی در سال ۹۵/ با مجوز شورای عالی امنیت ملی برای تبادل زندانیان با آمریکا مذاکره کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۶۳

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان سال گذشته با ۳۰ گروه تروریستی برخورد کردند، گفت: در یکی از این عملیات‌ها ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در پیش خطبه نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت شهادت مرزبانان و جان باختگان معدن آزادشهر گفت:‌ در سنگر سربازی گمنامی امام زمان (عج) بهترین و برجسته‌ترین فرزندان شما به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در جهت برقراری امنیت پایدار که مورد اعتراف همه در داخل و خارج از کشور است خدمت می‌کنند.

سربازان گمنام امام زمان(عج) در تحویل سال عیدی ارزشمندی از رهبری دریافت کردند 

او ادامه داد: امسال سربازان گمنام امام زمان پرانگیزه‌تر، شاداب‌تر و مصمم‌تر مجاهدت خاموش خودشان را پی می‌گیرند چرا که در نخستین لحظات تحویل سال عیدی ارزشمندی از مرجع و مراد و مولای خویش مقام معظم رهبری دریافت کردند.

مدال سربازی گمنامی امام زمان (عج) را امام راحل بر سینه آنان نصب کرد 

وزیر اطلاعات با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری در فرمایشات خود در نخستین لحظات سال با اشاره به فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) فرمودند «در سال ۹۵ مردم امنیت پایدار را تجربه کردند». افتخارات سربازان گمنام امام زمان (عج) این است که مدال سربازی گمنامی امام زمان (عج) را امام راحل بر سینه آنان نصب کرد و مقام معظم رهبری نیز آنان را مفتخر به عنوان مجاهدان خاموش منصوب کرد. 

با ۳۰ گروه تروریستی در سال ۹۵ برخورد شد

علوی در ارائه گزارشی از عملکرد نیز تصریح کرد:‌ سربازان امام زمان (عج) در سال ۹۵ با ضربه بر حدود ۳۰ گروه تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و اماکن پرجمعیت داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بر حدود ۴۵ تیم تروریستی امان از تروریست‌ها بریده‌اند و اجازه ندادند که این افراد کوچکترین اقدام و امکان عمل داشته باشند.

او  افزود: نتیجه این اقدام امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی است که در دنیای ناامنی شاهد آن هستیم ما در کشورهای مختلف دنیا به خصوص در کشورهای همجوار ایران اسلامی شاهد ناامنی‌های بسیاری هستیم. 

در یک حمله ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف و ضبط کردیم

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات سربازان گمنام در عملیات‌های مختلف خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار به کار بسته است. این وزارتخانه توانسته تجهیزات، سلاح و اقلام بسیاری را از گروه‌های تروریستی کشف و ضبط کند بگونه‌ای در یک مورد ما ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف و ضبط کردیم. 

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال بیت‌المال به خزانه مسترد شده است

علوی در ادامه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وزارت اطلاعات در به ثمر رساندن این امر ابراز داشت: ما با هدف برقراری اقتصاد امنیتی و امنیت مالی مردم‌مان گام برداشتیم که در یک مورد ۳۸۰ فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم و در اموری که ضرورت بیشتر داشت آنها را به قوه قضائیه ارجاع دادیم.

او ادامه داد: با اقداماتی که در حوزه مبارزه با زمین‌خواری انجام دادیم، ۲۰۰ پرونده تشکیل داده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال بیت المال به خزانه مسترد شده است. همچنین حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی عمومی را از دست متجاوزان درآورده و به اموال کشور باز گرداندیم. 

وام‌های کلان در بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان از سال‌های ۸۵ شروع شد

وزیر اطلاعات با اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی ابراز داشت: ۶۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم. از چندین فقره سرقت با مبالغ بالا که سرمایه مردم در بانک‌ها بود، جلوگیری کرده و از اموال مردم صیانت کردیم. در بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان که فسادی با واگذاری وام‌های کلان از سال‌های ۸۵ و ۸۶ شروع و ما در سال‌های ۹۲ و ۹۳ متوجه این فسادها شده بودیم آنها را کشف و متوقف کردیم و تاکنون حدود هزار میلیارد تومان از اموال مردم را مسترد کردیم. 

وزارت اطلاعات همکاری‌هایی را با دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده است

علوی با بیان اینکه تا استرداد کامل اموال فرهنگیان کار را ادامه خواهیم داد، عنوان کرد: وزارت اطلاعات همکاری‌هایی را با دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده و با تشکیل ۱۹۰ پرونده، ۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال مردم را به خزانه بازگردانده و توانسته‌ایم در طول سال‌های ۹۳ تا پایان سال ۹۵ برنامه قاچاق کالا را مدیریت کنیم به گونه‌ای که قاچاق کالا از ۲۵ هزار میلیارد دلار به ۱۲ هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. 

ضربه‌های مهلکی را به کیس‌های جاسوسی وارد کردیم

او با اشاره به عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی خود گفت: سرویس‌های اطلاعاتی ما در عرصه نفوذ هوشمندانه عمل کرده و کیس‌های جاسوسی را به خوبی زیر نظر داشته و ضربه‌های مهلکی به آنها وارد کرده‌اند به گونه‌ای که مقام معظم رهبری از این اقدام وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کرده‌اند.

وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های دیپلماسی دارد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات در عرصه بین‌المللی نیز اقدامات بسیار باارزشی انجام داده است، یادآور شد: وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های دیپلماسی کشور داشته و با هشدارهای به موقع و فراهم کردن بستر برای برقراری روابط سالم با کشورهای دیگر کمک شایانی به وزارت خارجه کرده است. 

با مجوز شورای عالی امنیت ملی برای تبادل زندانیان با آمریکا مذاکره کردیم

علوی ادامه داد: با مصوبه شورای امنیت ملی، وزارت اطلاعات به مذاکره با طرف آمریکایی پرداخته و در زمینه مبادله زندانیان پرداخت و در نتیجه یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار از پول مملکت را به خزانه بازگرداند و تعدادی زندانی آزاد و یک بانک و موسسه مالی را از تحریم خارج کرد. 

راهبرد هوشمندانه‌ای برای صیانت از امنیت فضای مجازی اتخاذ کردیم

او در ادامه با اشاره به جنگ سایبری و فعالیت دشمن در این زمینه بیان کرد: برای صیانت از امنیت فضای مجازی، وزارت راهبرد هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرده و به جای پاک کردن صورت مساله و جهت‌گیری بستن فضای مجازی، راه‌حل خردمندانه‌ای را در پیش گرفته است. 

وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما برای مقابله با سوء استفاده دشمن و نفوذ عناصر آنان به رصد فضای مجازی پرداختیم، گفت: امروز وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد و همچنین صیانت و هدایت فعالان سیاسی را در اولویت خود قرار داده و از غلتیدن به ورطه افراط‌گری و انحراف جلوگیری کرده و به افراد ضد دین و دین‌گریزی را که کانال‌های مستهجن دایر می‌‌کنند، ضربه‌های پیاپی وارد ‌کردند. 

اهتمام وزارت اطلاعات در جهت حفظ انسجام ملی است

علوی درخصوص رویکرد وزارت اطلاعات در امور داخلی اظهار داشت: در سیاست داخلی اهتمام وزارت اطلاعات در جهت حفظ انسجام ملی وحدت قوای سه گانه و هماهنگی جامعه اطلاعاتی است. همراهی با ارتش، سپاه، ناجا، بسیج، قوه قضائیه، وزارت کشور، شورای امنیت کشور، شورای امنیت عالی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار این وزارتخانه بوده است. 

 هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در دانشگاه و حوزه‌ است

او با بیان اینکه هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه عرصه‌ها در دانشگاه و حوزه‌ و همچنین فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: ما بر این هدف خود پایدار هستیم و توفیق ما به برکت دعای خیر شما عزیزان لطف پروردگار و توجه آقا امام زمان و ادعیه ذاکرین و این امنیت بی‌بدیل و حاکم بر کشورمان نتیجه ایمان و عمل مردم کشورمان است.

امنیت‌مان درون‌زا است

وزیر اطلاعات تاکید کرد: این امنیت را مدیون خداوند متعال و عمل صالح شما مردم هستیم. وقتی ایمان، عمل صالح و ارزش‌ها در جامعه ساکن باشد، امنیت درون‌زا در جامعه می‌جوشد و دستگاه‌های امنیتی فعالیت و تحرکات دشمن را رصد و آنها را مدیریت و مهار کنند.

اساس کار را بر شرع، اخلاق و قانون قرار داده‌ایم

علوی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان اساس کار خود را بر شرع، اخلاق و قانون قرار دادند، خاطرنشان کرد: حلال و حرام شرع، ما را به دستاوردهای ارزشمندتری در زمینه اطلاعات می‌رساند زیرا به گفته سید الشهدا هر کسی که بر خلاف شرع خدا به مطلبی دست پیدا کند دچار آسیب شده و به مقصود دست پیدا نمی‌کند. 

حفظ کرامت مردم از اصول ماست

وزیر اطلاعات افزود: حلال و حرام خدا برای ما اصل است و حفظ کرامت مردم و احترام به شخصیت آنان از اصول ماست و ما با این اولویت‌ها کار خود را دنبال می‌کنیم.

راه موفقیت از مسیر ارزش‌های اخلاقی می‌گذرد

علوی با بیان اینکه اگر ما ترس از رفتن به جهنم یا آرزوی رفتن به بهشت را هم نداشته باشیم باید به اصول اخلاقی پایبند باشیم، ابراز داشت: راه موفقیت از مسیر ارزش‌های اخلاقی می‌گذرد از همین رو، وزارت اطلاعات کار اخلاقی خود را دنبال می‌کند که نتایج ارزشمندی را در کار سربازان گمنام امام زمان بر جای گذاشته است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اصول اخلاقی پایبند است

او یادآور شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که امام آن را به عنوان احکام حکومتی تلقی کرده است و همچنین مراعات آن را امری واجب دانسته، بر اصول اخلاقی پایبند است که این امر توفیق‌های بسیاری را برای سربازان گمنام امام زمان(عج) رقم زده که نتیجه‌اش امنیت پایداری است که امروز در کشور مشاهد می‌کنیم.

وزارت اطلاعات در مهرماه ۹۴ در رتبه سوم محبوبیت قرار گرفت

وزیر اطلاعات با اشاره به نظرسنجی‌هایی که درباره وزارت خانه‌ها صورت گرفته است، بیان کرد: در سال ۹۳ وزارت اطلاعات در رده هفتم، در اسفند ۹۴ در رده چهارم محبوبیت و در مهرماه ۹۴ در رتبه سوم قرار گرفت. ما از لطف مردم شما مردم عزیز سپاسگزاریم.

نباید فضای امنیتی بر فضای اقتصادی و دانشگاه‌ها حاکم باشد

علوی با تاکید براینکه اقتصاد با امنیت شکوفا می‌شود، عنوان کرد: نباید فضای امنیتی بر فضای اقتصادی حاکم باشد. دانشگاه‌ها باید احساس امنیت کنند و دانشجویان و اساتید با آسودگی حرف‌شان را بزنند و فضای امنیتی بر دانشگاه‌ها حکم‌فرما نباشد. 

او با بیان اینکه به لطف پروردگار بسیاری از زمینه‌های ناامنی برطرف شده است، گفت: شما دیدید در ۱۶ آذرماه در اغلب دانشگاه‌ها برنامه داشتیم اما هیچ جا به آشوب‌های اجتماعی نیانجامید؛ چرا که خود دانشجویان و اساتید و مسئولان دانشگاه را در برقراری امنیت شریک کردیم. ما همواره در یکی از نقاط کشور در ۲۶ فرودین‌ماه ناآرامی داشتیم اما امسال شاهد آرامش بودیم؛ چرا که با رایزنی و مذاکره با بزرگان آن بخش، برقراری امنیت را به خودشان سپردیم. امنیتی که توسط مردم برقرار شود، پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز