خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

از ستاد انتخابات خواسته‌ایم نامزدها در عرصه‌های نظامی دخالت نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۷۸

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خواسته شده است تا در خلال تبلیغات انتخاباتی، مراقبت شود نامزدها یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، سردار مسعود جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت جنگ یا صلح میان ایران و آمریکا چگونه است؟ گفت: طی دهه جاری به لحاظ توان نظامی و دفاعی همواره در مرحله بازدارندگی فعال بوده‌ایم و به برکت حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه و توانمندی و آمادگی روزافزون نیروهای مسلح سال‌هاست که کشورمان از دوره اقدام نظامی آمریکا عبور کرده است.

قادریم با هر متجاوز برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم

او اظهار داشت: مفهوم دیگر این کلام آن است که در هر شرایطی، با توجه به آمادگی و توان دفاعی بالا و روحیه و انگیزه نیروهای مسلح قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم.

بازدارندگی ایران به حضور آحاد مردم متصل است 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: توان و قدرت بازدارندگی ما، به حضور آحاد میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی متصل است و به همین خاطر است که برنامه‌ریزی هجومی را برای هر دشمنی در هر اندازه و توانی با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرده است.  

تاثیر دیپلماسی در دور شدن سایه جنگ از کشور ناچیز است

او تاکید کرد: عامل اصلی دور شدن سایه جنگ از کشور آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح در کنار مردم آگاه و هوشیار است و درصد تأثیرگذاری سایر عوامل از جمله مشکلات داخلی و خارجی آمریکایی‌ها یا دیپلماسی، در برابر آن ناچیز است. 

شاهد شکست‌های دشمنان در مقاومت اسلامی منطقه هستیم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز دارای قامتی بلند و برافراشته است و نمونه‌های زیادی وجود دارد که شکست و ناکامی آمریکا و اذنابش را در مصاف با آن می‌توان بیان کرد. 

جزایری گفت: نمونه‌های گویا و هشداردهنده شکست‌های دشمنان در طول دوره پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در سال‌های اخیر، در مقامت اسلامی منطقه، پیش‌روی افکارعمومی جهانیان است. 

خوش‌بینی به آمریکا، می‌تواند موجب تهاجم نظامی به ایران شود 

او افزود: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، افزایش اقتدار و توان داخلی، ارتقا قدرت دفاعی و نظامی و انسجام ملی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است و در مقابل، نشان دادن هرگونه ضعف و سستی یا همراهی با سیاست‌های سلطه‌گرانه آمریکایی‌ها در منطقه و جهان و یا خوشبینی نسبت به آنها، می‌تواند زمینه اقدامات حاد و از جمله تهاجم نظامی به کشورمان را فراهم سازد. 

از ستاد انتخابات خواسته‌ایم نامزدها در عرصه‌های نظامی دخالت نکنند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلاً به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خواسته شد تا در خلال تبلیغات انتخاباتی، مراقبت شود نامزدها یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز