خبرگزاری کار ایران

دریادار علی فدوی:

قدرت نظامی کشور در حال برنامه‌‌ریزی برای هزاران کیلومتر خارج از مرزها است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۴۲

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: آنچه بین ما و شیطان بزرگ وجود دارد، ماهیت حق و باطل است که ابعاد روشن و مشخصی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دریادار پاسدار علی فدوی که به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با موضوع «اقتدار دفاعی و امنیت مرم‌محور» در شبکه افق حضور یافته بود در پاسخ به نخستین پرسش مجری این برنامه درباره توجه و اهمیت‌دادن به بحث «امنیت» اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 روند جدید در کشور ایجاد شد، روندی که همه چیز آورده بود؛ روندی که قرن‌های طولانی مهجور واقع شده بود. روندی که امام‌(ره) با انقلاب اسلامی بروز داد. روندی که کشور را در مسیری قرار داد که پیامبر اسلام و ائمه‌اطهار بودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ما باید به ماهیت جنگ خود با غرب و دعوایی که این سال‌ها با آنها داشته‌ایم توجه کنیم. اگر ما به ماهیت دعوا و تهدید توجه نکنیم امکان دارد به خطر بیافتیم. آنچه بین ما و شیطان بزرگ وجود دارد، ماهیت حق و باطل است که ابعاد روشن و مشخصی دارد. آنها نماینده باطل هستند و ما نماینده حق.

وی در ادامه افزود: اگر ما به این ماهیت توجه کنیم یک لحظه هم این سال‌ها از بین نرفته است. دشمنان ما فکر می‌کردند انقلاب‌اسلامی ما ابعاد کوچکی دارد و به‌همین دلیل با چیزهای کوچکی مانند ایجاد ناامنی در کردستان، خوزستان، شمال‌غرب و ... شروع کردند اما وقتی دیدند انقلاب اسلامی ما ابعاد بزرگ‌تری دارد سراغ مسائلی مانند ایجاد کودتا رفتند تا جنگی تمام عیار را علیه ما راه بیاندازند.

فدوی در پاسخ به سوالی درباره مقایسه وضعیت امنیتی، اقتدار دفاعی و نیروها و ادوات نظامی با 35 سال پیش گفت: نمی‌توان قیاسی در‌ این‌باره کرد. وضعیت ما با سه دهه پیش قابل مقایسه نیست. روند ما این سال‌ها بسیار سریع و با شتاب بوده، البته اگر مبانی را درست انتخاب کرده باشیم. برای همین در ماهیت ما و غرب تفاوت زیادی وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران متذکر شد: اگر غربی‌ها بدانند روال ما درست نیست و می‌توانند این روال را بر هم بزنند به فردا موکول نخواهند کرد. 29 سال از جنگ‌تحمیلی گذشته و سال آینده 30 سال از جنگ را پشت سر می‌گذاریم اما همه این سال‌ها روال آنها نه تنها نسبت به ما کم نشده بلکه هر روز اضافه شده بخصوص برخی اتفاقاتی که درون کشور رخ داده روزنه‌ای برای آنها محسوب شده؛ با این حال جرأت نکردند علیه ما دست به اقدامی بزنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خداوند ترس از نیروهای سپاه را بر دل دشمنان می‌اندازد، گفت:‌ اگر به چهره‌ تک تک پاسدارها نگاه کنید لطیف‌تر از آن ها را در دنیا پیدا نخواهید کرد. وقتی اسم ابا عبدالله می‌آید یا چهره یتیمان یمن پخش می‌شود دل آنها آزرده می‌شود، به گریه می‌افتند اما وقتی در مسیر دشمن خدا قرار می‌گیرند، چنان قدرتی پیدا می‌کنند که دشمنان از آنها می‌ترسند.

وی به چهار بار رویارویی نیروی دریایی سپاه با نیروهای آمریکایی و انگلیسی اشاره کرد و گفت: اولین خاطره از گرفتاری امریکا در اروند است. هفت- هشت نفر از نیروهای آمریکایی همراه چند کویتی وارد اروند شده بودند. نیروهای ما فکر کردند این افراد قاچاقچی یا ماهیگیر هستند. وقتی به آنها نزدیک شدند دیدند این افراد دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده‌اند. بعدا فهمیدیم این کویتی‌‌ها لباس ما را شناختند و به‌ آمریکایی‌ها گفته بودند اگر این‌ها بیایند خطرناک است و از این‌رو اسلحه خود را کنار گذاشتند.

سردار فدوی با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد: سال‌های آخر جنگ نیز ما دو سال درگیری با آمریکایی‌ها داشتیم. آنها از عملیات کربلای 5 در خلیج‌فارس حضور داشتند و قرار بود عراقی‌ها را در زدن کشتی‌های صادرات و واردات ما حمایت کنند اما از زمانی که ما وارد شدیم تعریف جدیدی از توان خودمان کردیم و با استفاده از همه امکانات وارد عمل شدیم.

این فرمانده ارشد نظامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ما براساس انقلاب اسلامی مسئول هستیم و باید ضوابط و آرمان‌های آن را پیاده کنیم، ادامه داد: نمی‌شود که فرد در نظامی که امام(ره) بنیانگذاری کرده بخواهد مسئول باشد ولی اعتقادی نداشته باشد که بر روال آن کار کند. متاسفانه به خاطر همین امر است که برخی مشکلات همچنان در کشور وجود دارد. ما براساس مبنا عمل نکردیم و سیستم‌هایی که اصلا ربطی به انقلاب نداشته را تغییر نداده‌ایم.

او ادامه داد: اگر بر روال انقلاب اسلامی پیش می ‌‌رفتیم در برخی حوزه‌های کشاورزی و واردات برخی اجناس دچار مشکل نبودیم.

سردار فدوی با اشاره به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» که روی لباس نیروهای سپاه پاسداران نقش بسته، گفت: تقویت نیروها و تسلیحات نظامی برای پاسداری از دین خدا و آمادگی همه‌جانبه برابر انواع تهدیدات، در سرلوحه کار نیروهای پاسدار بوده است. شناور ما 14 متر است که بعضا روی آنها موشک است و مقابل دشمن از ناوشکن هواپیمابر برخوردار است ولی آنها آن نیروی لازم را ندارند.

او با بیان اینکه در جنگ‌تحمیلی به‌طور رسمی 54 کشور علیه ما بودند و تنها دو کشور سوریه و کره‌شمالی از ما حمایت کردند، گفت: آن موقع نوک فلش عراق بود که توسط ابر قدرت‌های شرق و غرب حمایت می‌شد اما پس از شکستی که از ملت ایران خوردند اکنون خود آمریکایی‌ها تمام قد نوک قضیه هستند و تاکنون نیز نتوانستند کاری کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به سند الزامات آمریکا برای انجام یک جنگ اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تنظیم این سند مقابله با ایران بود اما آنها در تحقق این الزامات با شکست مواجه شده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند برابر ایران به این الزامات دست پیدا کنند.

او به تشریح برخی الزامات نظامی و سیاسی پرداخت و گفت: سال 76 فضا به گونه‌ای شد که بسیاری فکر می‌کردند آمریکایی‌ها می‌توانند 19 نقطه کشور را بزنند و ما چون به موضوع و منطقه احاطه داشتیم می‌گفتیم این امکان وجود ندارد.  قدرت انقلاب اسلامی آنقدر زیاد است که اجازه بوجود آمدن این الزامات را نمی‌دهد.

سردار فدوی در پاسخ به این پرسش که آیا سازوکار سیاسی ما از اقتدار نظامی ما درست استفاده می‌کند، گفت:‌ به یکی از دوستان گفتم شما کار واجبی می‌کنید اما واجب مقدم را انجام نمی‌دهید. خیلی از مواقع دوستان ما نمازی می‌خوانند که وضو نمی‌گیرند. پای میز مذاکره می‌روند اما از داخل جیب خود اطلاعی ندارند. آمریکایی‌ها هم به قدرت نظامی ما معترف هستند اما دوستان ما یا واقف نیستند یا اینکه خود را به آن راه می‌زنند چون انقلاب قدرت دارد، شش قدرت مطرج جهان می‌آیند مقابل ما می‌نشینند.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه به اظهارات برخی مسئولان درباره توان نظامی دشمنان اشاره کرد و گفت: بعد از چنین اظهاراتی رهبر انقلاب خواستند سفری برای مسئولان برگزار شود تا از توان دفاعی کشور آگاه باشند که متاسفانه نیامدند و امیدواریم علت این کار مشغله کاری آنها باشد.

او به اعتراف آمریکایی‌ها به ضعف‌های نظامی‌شان اشاره کرد و گفت: در اولین رزمایش پیامبر اعظم(س) سلاحی را تست کردیم و فیلم‌ها را طوری نشان دادیم که کسی به آن شک نکند. هیچ سلاحی در عالم تست نشده که این همه عکس‌العمل رسمی داشته باشد. این توجه به‌خاطر این است که طرف مقابل قدرت ما را قبول دارد.

سردار فدوی گفت:‌ روال تهدید کشور که برای الان نیست بلکه از همان ابتدای انقلاب بود و بعد از جنگ خود ‌امریکا رأسا وارد میدان شد، گفت: وقتی ملاک کشور ولایت‌فقیه است اگر روندی گرفته شود که رهبری وجود نداشته باشد، سایه جنگ را بر کشور می‌آورد. بیشترین هجمه توسط دشمنان و برخی افراد داخل کشور به سپاه است چون امریکایی‌ها یکی از الزامات جنگی خود را عدم وجود نیروهای قدرتمند و پشتیبان عنوان کرده‌اند.

فدوی در ادامه متذکر شد: چیزی که باعث عدم رخ دادن جنگ شده به فرموده رهبر انقلاب«پای کار بودن مردم براساس انقلاب اسلامی» بوده چون اگر این اتفاق نمی‌افتاد بدون‌شک سایه جنگ گسترده‌تر می‌شد و چنانچه جنگی اتفاق بیافتد دیگر کسی در امنیت نخواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین اذعان کرد: قدرتی که ما امروز داریم که غربی‌ها جرأت حمله به ما را ندارند، مردم ایجاد کردند. نیروهای مسلح ما و قدرت آنها به‌وجود آورده‌ است.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها به‌چیزی غیر قدرت قائل نیستند، گفت: غربی‌ها فقط قائل به قدرت هستند اما انقلاب اسلامی ما خلاف این مساله را ثابت کرد. ماهیت ما طوری است که حتی جرأت چپ نگاه کردن به انقلاب اسلامی را ندارند. حتی وزیر دفاع امریکا هم به این مساله واقف است و دشمن هم قدرت ما را قبول دارد.

فدوی با بیان اینکه قدرت نظامی ما آنچنان است که هزاران کیلومتر خارج از مرزهای خود در حال برنامه‌ریزی هستیم، افزود: البته برخی‌ها این را نمی‌فهمند و سوال می‌کنند چرا نیروهای ما خارج از مرزها حضور دارند. اگر نمی‌فهمند چه داعیه‌ای دارند که در انقلاب اسلامی مسئولیت داشته باشند؟!

وی تاکید کرد: باید خطاب به این افراد بگویم که فردا حساب و کتاب روز قیامت قطعی است. کسانی از پل صراط عبور می‌کنند که امانت‌دار باشند. مسئولان ما باید امانت‌دار باشند اما امروز مردم ما امانت‌دارتر از مسئولان ما هستند. باید به حساب و کتاب روز قیامت توجه داشته باشیم و بدانیم حساب و کتاب در کار خواهد بود و کسانی از آتش جهنم به سلامت عبور خواهند کرد که امانت‌دار خوبی باشند مگر اینکه طبق آنچه در قرآن کریم آمده دو چیز را فراموش کرده‌ باشند؛ «خدا و حساب و کتاب را».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز