خبرگزاری کار ایران

رییسی:

فساد در کشور ما فراجناحی شده است/شبکه مجازی می‌تواند اشتغال‌آفرین باشد/ باید نهضت تشکیل خانواده ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۴۰

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: شبکه مجازی می‌تواند اشتغال آفرین باشد. آیا فقط می‌خواهیم به همین ظرفیت‌ها اکتفا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در برنامه با دوربین شبکه یک گفت: درباره مدیریت اجرایی کشور به نظر می‌رسد مشکلاتی وجود دارد که سه محور دارد نخست نحوه نگاه به توانایی مردم. مردم می‌توانند مشکلات کشور را گره‌گشایی کنند و این نگاه باید متحول شود. مسأله دوم نحوه نگاه به منابع کشور است. کشور ما منابع خدادادی قدرتمندی دارد که باید منابع انسانی را به آن اضافه کرد. مسأله سوم نوع نگاه به بیرون است. نگاه به خارج از مرزها و امید به گره‌گشایی آنهاست.

او افزود: اگر نگاه این گونه تغییر یابد که مردم ما توانمند هستند می‌شود با کمک مردم و به صحنه آوردن ظرفیت‌های کشور مشکلات را حل کرد. باید به سرمایه‌های کشور توجه داشت. لذا نگاه ما این است که در حوزه‌های مدیریتی کشور یک تحول ایجاد شود. آیا ما توانایی حضور جوانان برای نقش آفرینی را نداریم؟ آیا مشکل نبود سرمایه است. ما این مسأله را قبول نداریم. بسیاری از بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شده است. مشکل ما تعطیلی شدن بنگاه‌هاست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مشکل تعطیلی‌ها بخاطر قاچاق کالاست. قاچاق کالا یعنی بیکاری و ضربه وارد شدن به تولید داخلی. به لیست واردات نگاه کنید وقتی کالاهای مصرفی وارد می‌شود با تولید تضاد دارد. می‌گویند صادرات‌مان افزایش یافته است در حالی که اگر میعانات گازی و نفتی را در نظر نگیریم صادرات ما ۶ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه مسکن یکی از زمینه‌های اشتغال است، گفت:  سرعت ساخت مسکن مهر شش درصد است چرا خانواده‌ها را معطل کرده‌اید؟‌ شبکه مجازی می‌تواند اشتغال آفرین باشد. آیا فقط می‌خواهیم به همین ظرفیت‌ها اکتفا کنیم؟ می‌گوییم دولت سالی یک میلیون شغل ایجاد کند این براساس نیازهای ماست.

رییسی با بیان اینکه مسکن اشتغال آفرین است، گفت: اگر سالی یک میلیون مسکن ایجاد نشود مشکل مسکن ما حل نمی‌شود. وقتی با مسئولان دولتی حرف می‌زنیم یا به صحبت‌های آنها توجه می‌کنیم می‌گویند کو بودجه. ما می‌گوییم باید ثروت آفرینی کرد. ما در مشهد سال گذشته اولین فاز ساخت مسکن را کلنگ زدیم و چند وقت دیگر به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد. با این کارها صدها شغل ایجاد شده است

او با اشاره به اینکه مسکن، ازدواج و اشتغال سه مشکل جوانان ماست که به همدیگر ارتباط دارند، تاکید کرد: می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنی می‌گویند کو کار. باید برای جوانان کار ایجاد شود. باید مدیریت به نفع مردم و جوانان متحول شود. مسأله شغل، ازدواج و مسکن در هم تنیده است و با ساخت مسکن هم شغل و هم ازدواج ایجاد می‌شود.

رییسی تاکید کرد: در برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن قرار دارد و توسعه کشاورزی دیده شده است و منابع هم کاملاً دست یافتنی است. نقدینگی در سال‌های اخیر سه برابر شده است. این نقدینگی کجاست؟ اگر به سمت تولید می‌رفت دیگر بیکاری و رکود نبود. یکی از وزرا می‌گفت فقط ۵ درصد وام‌های کلان را گرفته‌اند که قابل رهگیری است در حالی که ۵۰۰ هزار نفر برای وام ازدواج در صف هستند. چرا باید یک فرد بدحساب بدون روال قانونی و تضمین وام گرفته باشد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: باید نظام مدیریتی پولی و مالی متحول شود و در راستای جوانان، ازدواج و مسکن قرار گیرد.ساخت یک میلیون مسکن آرمانی نیست و با توجه به منابع و قوانین کاملاً دست یافتنی است. می‌توان بهره‌برداری منابع‌مان از دریا را افزایش داد در حالی که سهم ما دو درصد است.

او ادامه داد: مشکل محیط زیست داریم. مردم خوزستان ۱۰ سال با ریزگرد روبرو هستند آیا این مسأله قابل پیشگیری نبود باید با کارهای پیشگیرانه این مشکل زیست محیطی را حل کرد که یک راه افزایش کشاورزی است.

رییسی عنوان کرد: باید نقش زنان در فضای اجتماعی افزایش یابد البته با توجه با شأن و منزلت زنان. باید فضایی فراهم کرد که نقش و کرامت به زنان دهد. گاهی بحث زنان روستایی و عشایر را مطرح می‌کنیم آنها مولد هستند. باید از آنها حمایت کرد. باید از زنان خانه‌دار حمایت کرد . آنها کارهای سختی دارند باید نهضت تشکیل خانواده ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه دولت موظف به فراهم کردن بستر ازدواج آموزش بهداشت و... است، یادآور شد:  البته نباید فکر کرد تنها دولت در این باره موظف است. بحث ما تحول اقتصادی و استفاده از همه ظرفیت‌هاست که مسأله زنان و تامین امنیت روحی و روانی آنها را برعهده دارد. گاهی وقتی بحث از زنان می‌کنیم توجه شعاری از زنان است ما در بحث زنان نیاز به قانون نداریم بلکه نیازمند اقدام و عمل در بحث زنان، تشکیل خانواده و اشتغال هستیم.

رییسی افزود: اگر نگاه دولتمردان به مردم باشد و این باشد که می‌توان کارآفرینی کرد می‌توان مشکلات را حل کرد. الان بانک‌ها پس از مدتی بسته می‌شوند و مردم نگران سرمایه شان می‌شوند. یکی از اهداف دولت ما بازنگری در این فعالیت‌هاست. الان فساد در کشور ما فراجناحی شده است و مختص به یک دولت و جناح نیست. اینکه بگوییم یک دولت این کارها را کرده این مسأله حل‌کننده مشکل نیست. اینکه بگوییم گمرگ را درست کردم قوانین را اصلاح کردم این اعتماد آفرین است.

او خاطرنشان کرد: ایجاد بسیاری از فضاهای ورزشی و مفرح برای زنان و دختران لازم است تا نشاط اجتماعی داشته باشند، بعضی وقت‌ها بحث از زنان روستایی و عشایر می‌شود این زنان خود مولد هستند خانم‌های خانه دار کار مشقت باری دارند اما بیمه ندارند باید این زنان بیمه شوند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: فرهنگ اشتغال، فرهنگ ازدواج باید رعایت شود، ۱۱میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که باید سامان دهی شوند. یک اقداماتی در جهت تشکیل خانواده در مشهد انجام داده‌دایم،  دولت موظف است ازدواج، مسکن، درمان را بسترهایش سازمان دهی کند نه این که همه را دولت فراهم کند نه بلکه زمینه‌ها را فراهم کند. اصل حرکت ما اصلاح نظام اقتصادی کشور مبتنی بر استقلال کشور و تولید است. سلامت زنان و روح و روان آنان بر دوش دولت است، بحث از زن می‌کنیم بحث  قانون حمایت از خانواده می کنیم که در کشور وجود دارد، بیمه بارداری برای زنان وجود که در عمل نیفتاد و نیاز به اقدام و عمل داریم.

او افزود: در مجموع ما در رابطه با ثروت‌ها و امکانات کاملا باید کاری کنیم که اقتصاد شکوفا شود . ۱۱۰ قنات را لایروبی کردیم و کشاورزی در مشهد رونق گرفت  دولت مردان اگر نیازشان به مردم باشد می‌توانند خوب عمل کنند، بانک می‌تواند در زمینه قرض الحسنه باشد، نه اینکه این موسسات بی نام نشان پول مردم را بخورند،  چه جایگاهی به این موسسات می دهیم، تا نظام ادرای سالم نداشته باشیم نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم، من معتقدم فساد اداری فراجناحی شده است، این که بگویند فساد ، فساد درست نیست، دولت باید فساد را بگیرد تحویل قضا بدهد و به مردم بگوید. ساختار نظام و واردات نظام گمرک‌ها باید تصحیح شود ،در نظام به تولید و تولید کننده بها می‌دهیم. اگر خصوصی سازی درست باشد می‌توان رشد اقتصادی داشت. تجربه اجرایی سی سال مدیریت دارم نسبت به سلامت نظام ادرای می‌توانم بگویم که می‌شود، نه این که فساد هر روز تیتر شود جامعه دیگر  طاقت شنیدن ندارد.

رییسی با بیان اینکه دولت الکترونیک ۱۵ درصد در حال اجرایی است، گفت: من زمانی که در سازمان بازرسی سمت داشتم گقتم مزایده پشت ویترین قرار ندهید، من گفتم نماینده بازرسی باید باشد آقایان جبهه گرفتند اما با پیگیری من این امر محقق شد،  ما می‌توانیم این قانون را با کمک مجلس و سیاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرا کنیم، امروز کارکنان مدعی فسادند به نحوی که رئیس خود را می بینند که عامل فساد است.

او با تاکید بر اینکه حقوق‌های نجومی باید حل شود این درد مردم شده است، گفت: دولت باید بداند باید یک تحول در نگاه ایجاد کند. تعاونی و بخش خصوصی کمک شایانی می‌تواند بکند، آموزش و پروش نقش مهمی در حل مشکلات دارد. فرهنگیان نقش دارند که می‌توانند سند ملی را ثبت کنند

رییسی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های من پشتوانه علمی دارد، تاکید کرد: هنر و مسائل فرهنگی در اولویت است، هنرمندان در اولویت قرار دارند فرهیخته ما باید از امکانات بهره مند شود. اگر توجه شود به مجموعه امکانات در کشور راه خوبی طی خواهیم کرد، دانشگاه باید در خدمت صعنت قرار بگیرد علم باید در کنار سیاست و اقتصاد قرار بگیرد ، نه این که از هم جدا باشد. سیاست خارجی باید بگوید چه کاری در زمینه اشتغال انجام داده است. چندبار حقوق شهروندی نوشته شده، حق شهروندی حق جوان در حال ازدواج است، حق خانم در جستجوی کار است که باید اجرا شود با یک نگاه به مردم و توانمندی‌هایشان می‌شود پی برد.

او تاکید کرد: دولت باید نظاره گر باشد نه مستدی، ما اهل تعامل به همه دنیا هستیم اقتصاد ما باید برون نگر و برون زا باشد نگاه به ثروت و سرمایه، نباید سیاسی و حزبی باشد این مشکلات کشور را مضاعف می‌کند. در کشور، شوراهای بسیاری وجود دارد اگر رئیس دولت شخصا مدیریت کند مسائل حل می‌شود. ریشه بسیاری از طلاق‌های ما اعتیاد است، در دولت‌های مختلف یک یا دو جلسه در جلسات ستاد مواد مخدر شرکت کرده ام. با کمک خیرین آمار طلاق را در مشهد کاهش دادیم نه اتوبوس آوردیم نه بردیم ، گفتیم کسی حق ندارد یک درخت قطع کند گفتیم مراکز خرید نیاز نداریم هزار تخت بیمارستان می‌خواهیمتحول در مدیریت اجرایی، اداری و اقتصادی برای مدیران امکان پذیر است تا وضعیت کشور را بهبود بخشیم.

نامزد دوازدهمین دوه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت باید شب و روز تلاش کند تا مشکلات اجتماعی کم شود، چرا جوان ما به خارج از کشور برود و برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کار کند؟ جوانی که در همین کشور درس خوانده و از سرمایه‌های ایران است. باید وضعیت را برای خانواده ها و جوانان به سود آنها متحول کرد. من این نگاه را به خانواده خودم هم از ابتدا داشته‌ام. باورم این است که اگر زنان ما با حفظ کرامت و شأن خود وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی شوند آنگاه شرایط تغییر خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: من به یک جناح و جریان و گرایش خاصی تعلق دارم و آن جمهوری اسلامی است، تعلق ما اجرای قانون اساسی و خواسته های نظام و رهبری است. نماد دولت کار و کرامت، کارت ملی افراد است و تنها یک گروه و قوم خاصی را در بر نمی‌گیرد و شامل همه کسانی می‌شود که دل در گرو ایران و نظام دارند. اگر توفیق خدمت داشته باشم حتما همه مردم دیده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز