خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه‌قضاییه:

ذوالقدر برای حضور در جمنا مرخصی گرفته است/ مجری یکی از برنامه‌های انتخاباتی ایلام بازداشت است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۴۸

سخنگوی قوه‌قضاییه بازداشت مجری یکی از برنامه های انتخاباتی در شهر ایلام را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری عصر امروز خود در پاسخ به سوالی درباره حضور ذوالقدر در تشکیلات جمنا و اینکه آیا منع حضور اعضا قوه قضاییه در فعالیت های سیاسی تبلیغی وجود ندارد گفت: این شخصی که شما فرمودید منع قانونی ندارد و در عین حال که منع قانونی نداشته خود این فرد پیشنهاد کردند که مرخصی بگیرند.

او همچنین در خصوص آخرین وضعیت متهمان پرونده موسسه کاسپین گفت : من از جزییات این کار خبر ندارم. این موضوعی است  بین بانک مرکزی و تعدادی از این تعاونی ها و موسسات. اینها با هم قول و قراری داشتند که این قول و قرار را یا عمل نکردند یا بانک مرکزی دنبال نکرده است. مساله اصلی بین بانک مرکزی و چند موسسه است که قرار بود در هم ادغام شوند. اینکه کدام چقدر به تعهداتش عمل نکرده خبر ندارم. متعاقب اینکه  برخی از این موسسات که قرار بود ادغام شود، در چهار استان افرادی شکایت کردند و این شکایت ها در دادگستری مطرح است. لکن این شکایت ها مستقیما در ارتباط با کاسپین نیست. کاسپین قرار بود با ادغام  چند موسسه یک شخصیت حقوقی مستقل ایجاد کنند و همه بدهی و طلب این شرکت‌ها را مکلف شوند. بنابراین این موضوع ما نیست. اما در چهار استان برخی افراد نسبت به سپرده هایی که در این دستگاه ها داشتند شکایت کردند.

او ادامه داد: من خواهش می‌کنم از مردم که وقتی قرار است پولشان را دست کسی بدهند این را محاسبه کنند که به چه کسی پول‌شان را می‌دهند. وقتی گفته می شود سود بالا می دهیم معلوم است که یک جای کار ایراد دارد. در این بازار اقتصادی فعلی ما،  چه کسی می‌تواند سی درصد سود بدهد؟  این ها از مردم پول میگیرند چند وقت سود می‌دهند و از اصل پول سود می‌دهند و به بن بست میخورند. این شکل تعاونی های ثامن و میزان انشالله جمع می شود و مردم به حق خود می رسند اما این نباید تکرار شود. اگر فرض کنیم یک شرکت تعاونی اعتبار هزار میلیارد طلب دارد ولی ‌۲۰۰ میلیون پول دارد اگر شکایت شده باشد، قوه قضاییه این حساب‌ها را مسدود می‌کند تا معلوم شود اموال دیگری هست یا خیر و اینکه این دویست میلیون قرار است چطور تقسیم شود و اجازه نمی‌دهد این پول در جیب یکی دو نفر برود.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به برخی حواشی در باره افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها در ایلام گفت: با کمال تاسف برخی مسائل در این ایام مطرح می‌شود. معلوم نیست چطور یک معلم به خود اجازه می‌دهد فارغ از نیت‌اش در مورد یک امام معصوم با این ادبیات برخورد کند به خاطر کی؟  برای رای جمع کردن؟  تعجب می‌کنم از برخی اقایان که آنجا نشسته بودند و عکس العمل متناسب با آن نشان ندادند. ایشان بازداشت است. نقل شده ایشان در دسترس نبوده است. نمی‌گویم فرار کرده ولی به تو پیغام می‌دهند که تو دستگیر می‌شوی و بهتر است خودت را معرفی کنی وگرنه بر جرم تو افزوده می‌شود. ایشان خود را معرفی کرده و الان بازداشت است. جزئیات پرونده را الان نمی‌شود مطرح کرد و باید ببینیم چه خواهد شد.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که برخی اخبار درباره پرونده‌های اختلاس و ارتشا مقامات ارشد کمرگ بوشهر و در یک مدیر اقتصادی در استان البرز گفت: درباره البرز حضور ذهن ندارم. ما پرونده ای داشتیم برای یکی از این دستگاه‌های دولتی که افرادی دستگیر شده بودند و اخیرا متهم به اختلاس دو میلیارد از وجوه اختلاس شده را برگردانده بود. در مورد اختلاس اگر قبل از کیفرخواست مال مورد اختلاس برگردد در مجازات موثر است.

او ادامه داد: بخشی از قاچاق گمرکات می آید. بعضی افراد مورد وسوسه شیطان قرار می‌گیرند. امیدوارم افراد فکر کنند آیا کاری که میکنند چقدر خسارت به کشور وارد می‌کند. گاهی اوقات یک فرد با گرفتن صد میلیون،ده ها میلیارد خسارت به کشور وارد می‌کند. گاهی یک کارمند بانک مبلغی می‌گیرد و یک تسهیلات بدون پشتوانه را به فرد می‌دهد. مساله بوشهر مربوط به سال گذشته است که تعدادی با وثیقه آزاد شده اند. من گفتم این پرونده که نیازی به کارشناسی چندانی ندارد زودتر در حکم اینها تعجیل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز