خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب موتلفه در گفت‌وگو با ایلنا:

میرسلیم تا پایان مناظرات می‌ماند/ نتیجه نظرسنجی‌ها کاندیدای نهایی اصولگرایان را تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۹۱

حبیبی با بیان اینکه میرسلیم تا پایان مناظرات انتخاباتی حضور خواهد داشت، گفت: پس از پایان مناظرات براساس نتیجه نظرسنجی‌های اعلام شده تصمیم نهایی ما گرفته خواهد شد.

محمد نبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی اظهارات مبنی براینکه میرسلیم به نفع یکی از دو کاندیدای دیگر اصولگرا کنار می‌کشد، اظهار کرد: ما در سال گذشته قبل از تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی بر اساس مراحلی که در حزب موتلفه طی شد و همچنین رای شورای مرکزی تصمیم گرفتیم هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم و هم نامزد داشته باشیم.

او با بیان اینکه نظر شورای مرکزی بر کاندیداتوری میرسلیم بود، گفت: در این ساز و کار آقای میرسلیم را به عنوان نامزد حزب موتلفه اسلامی انتخاب و اعلام کردیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به جبهه مردمی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکیل جبهه مردمی و اعلام موجودیت آن ما موضع رسمی در برابر این جبهه اتخاذ کردیم و گفتیم از آمدن این جبهه استقبال می‌کنیم و همراه این جبهه هستیم چراکه آن را ظرفیتی اصولگرایی می‌دانیم اما براساس مصوبه شورای مرکزی موتلفه نامزد ما حداقل تا پایان مناظرات آقای میرسلیم خواهد بود.

حبیبی تصریح کرد: بعد از نام‌نویسی و تایید مهندس میرسلیم بی‌شک او در مناظرات شرکت خواهد کرد البته ما به مسائل انتخابات نگاه نمی‌کنیم و معتقدیم مصلحت کلی اصولگرایان نسبت به مسائل موتلفه ارجحیت دارد همانطور که مصلحت کلی نظام بر مصلحت جریان اصولگرایی ارجحیت دارد.

او با تاکید بر حضور میرسلیم تا پایان مناظرات انتخاباتی گفت: میرسلیم تا پایان مناظرات نامزد ما خواهد بود و پس از پایان مناظرات براساس نتیجه نظرسنجی‌های اعلام شده تصمیم نهایی ما گرفته خواهد شد.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: معتقدم نظرسنجی‌هایی که در حین و پایان مناظرات اعلام می‌شود به طور تقریبی می‌تواند مشخص کند در جریان اصولگرایی که در حال حاضر آقایان قالیباف، میرسلیم و رییسی سه نامزد آن هستند کدام حائز رای اکثریت هستند.

حبیبی با اشاره به اساسنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تعریفی که از روحانیت دارند روحانیون را به عنوان فصل‌الخطاب معرفی کردند از طرفی باتوجه به سابقه حزب موتلفه و اینکه ما جامعتین را فصل الخطاب می‌دانیم بنابراین تصمیم نهایی ما برای آقای مهندس میرسلیم در ابتدا تا بعد از مناظرات اتخاذ نخواهد شد.

او ادامه داد: بعد از مناظرات نیز باتوجه به نتیجه نظرسنجی‌ها و نظر روحانیت شورای مرکزی حزب تصمیم می‌گیرد که چه کاری را انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که ممکن است بعد از مناظرات و نتیجه نظرسنجی‌ها دو کاندیدای دیگر اصولگرا به نفع آقای میرسلیم کناره‌گیری کنند، اظهارکرد: من از طرف آن‌ها نمی‌توانم در این باره پاسخی بدهم اما موتلفه اسلامی در نهایت براساس دو فاکتور نتیجه نظرسنجی‌ها و نظر روحانیت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او تاکید کرد: ما با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشترکاتی داریم که مانع از ناهماهنگی ما و جبهه با هم خواهد شد. از آنجا که شورای مرکزی در حال حاضر اطلاعی از نظر سنجی‌ها و نظر روحانیت ندارد بنابراین هیچ تصمیم خاصی را اتخاذ نکرده است.

حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا حضور میرسلیم باعث تفرق و شکسته شدن آراء اصولگرایان می‌شود یا نه خاطرنشان کرد: سیاست‌های موتلفه در گذشته نشان داده ما تاکنون در ائتلاف اصولگرایان اخلال ایجاد نکردیم و با توجه به دو فاکتوری که بیان شد تصمیم نهایی را شورای مرکزی موتلفه اتخاذ می‌کند همچنین در حال حاضر سوالاتی وجود دارد که پاسخ آن پس از مناظرات مشخص می‌شود از همین‌رو ما در پایان مناظرات تصمیم خودمان را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز