خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

نمی‌توانیم سیاست دولت قبل را ادامه دهیم/مسکن مهر طرفدار چندانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۵۱

وزیر راه و شهرسازی گفت: به جای اجرای طرح مسکن در بیابان‌ها آن را در بافت‌های فرسوده و شهری ایران دنبال می‌کنیم و سیاست دیگر دولت این است که به سمت حاشیه‌نشین‌ها و افرادی که واقعا نیازمند ارتقای مسکن هستند، برویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران  در ارتباط با رکود در بخش مسکن گفت: بازار مسکن از جمله بازارهایی است که بیشترین  دست‌کاری در آن صورت گرفته بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۹۵ را مرتبا به مردم گزارش داده‌ام، بیان کرد: اعتقادم بر این است در پی تجارتی که با سوداگران صورت گرفته بیش از ۲۵۰ میلیلارد از ثروت ملی ایران عاطل و باطل مانده است. 

او افزود: آخرین آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی موجود است و اگر هر خانه را حدود ۱۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم، مفهومش این است که بیش از ۲۰۰ میلیارد ثروت ایران را این افراد با سیاست اشتباه بر باد داده‌اند.

آخوندی با تاکید بر اینکه عمدتا این مسکن‌های خالی در شمال شهرها قرار دارد، تصریح کرد: فقط در منطقه ۱ شهرداری ۱۰۱ پروانه ساخت صادر شده است که نشان می‌دهد این سیاست‌ها کاملا ناصحیح بوده است؛ در کنار این همه  خانه خالی  آنچه که مشاهده می‌شود این است که بیش از ۱۹ میلیون نفر در بد مسکنی بسیار شدید به سر می‌برند و این نشانگر این است که هم ثروت ملت ایران هزینه شده است و هم اینکه بهره‌وری در حد صفر است.

او با بیان اینکه نمی‌توانیم سیاست دولت پیشین را ادامه دهیم چراکه این سیاست مبتنی بر اتلاف منابع بوده است، عنوان کرد: مسکن مهرهایی که ساخته شده است طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از آنها خالی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سیاستی که در دولت یازدهم تعقیب کردیم این است که به سمت خانه اولی‌ها برویم  لذا سیاست ما پس‌انداز مسکن و حمایت از  خانه‌دار شدن خانه اولی‌ها است. 

او ادامه داد: در این سیاست میزان پس‌اندازی که داده می‌شود سقف  آن در اوایل دولت ۲۰ میلیون تومان بود  و در شهرهایی مانند تهران به ۱۶۰ میلیون رسیده است، بنابراین قدرت خرید خانه‌اولی‌ها که جوانان را در برمی‌گیرد افزایش پیدا کرده است.  

آخوندی با اشاره به طرح مسکن  دولت یازدهم گفت: سیاست بعدی این است که به جای اجرای طرح مسکن در بیابان‌ها آن را در بافت‌های فرسوده و شهری ایران دنبال کنیم و سیاست سوم این است که به سمت حاشیه‌نشین‌ها  و  افرادی که واقعا نیازمند ارتقای مسکن هستند، برویم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وقتی بخواهیم مسیر  سوداگرانه‌ای که مدتها در کشور وجود داشته را اصلاح کنیم، مسیر سختی داریم و فکر می‌کنم در دولت در این ۴ سال موفق شدیم مسیر را اصلاح کنیم و اکنون  آمار پس‌انداز مسکن، خرید و فروش در داخل شهرها و رشد پروان‌ های صادره در بافت فرسوده قدیمی نشان‌گر این ادعاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز