خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور:

تنها راه پیشگیری از فساد و تخلفات و سوء استفاده از اراضی، اجرای طرح کاداستر است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۴۲

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل‌کشور گفت: تنها راه شفاف سازی در معاملات و پیشگیری از فساد و تخلفات و سوء استفاده از اراضی، اجرای طرح کاداستر است، لذا نباید در مسیر آن سنگ‌اندازی و به بهانه‌های مختلف از اجرای آن جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی در جریان بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از اداره کل کاداستر با هدف رسیدگی به مشکل بودجه این طرح گفت: یکی از کارهای مهم اساسی و زیرساخت توسعه کشور در راستای شفافیت و جلوگیری از زمین خواری و فساد در معاملات بخش املاک، اجرای کاداستر است که متأسفانه بعد از چهل سال به دلیل موانع موجود تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: با پیگیری و کار کارشناسی فراوان نهایتاً در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، این موضوع در قالب طرح پیگیری و در پایان سال ۹۳ قانون جامع حدنگار(کاداستر) به تصویب رسید و از ابتدای سال ۹۴ اجرایی شد.

تویسرکانی افزود: در اجرای این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد با اختصاص صد درصد درآمدهای این طرح جهت اجرا ظرف مدت ۵ سال نسبت به اجرای کامل کاداستر در کشور اقدام کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان با تمام ظرفیت بلافاصله کار را شروع کرده و طی یک سال موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد، لیکن تصویب قانون بودجه ۹۶ در مجلس شورای اسلامی و تخصیص بخشی از منابع به هلال احمر، اجرای کاداستر با کندی جدی و توقف مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای مهم کاداستر از جمله حراست از کلیه عرصه‌های کشور و جلوگیری از تعدی به املاک و اراضی دولت افزود: در تصویب این قانون پیش‌بینی شده که این طرح بدون اتکا به درآمدهای عمومی و صرفاً از محل درآمدهای خود اجرایی شود.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: تنها راه شفاف سازی در معاملات و پیشگیری از فساد و تخلفات و سوء استفاده از اراضی، اجرای طرح کاداستر است، لذا نباید در مسیر آن سنگ‌اندازی و به بهانه‌های مختلف از اجرای آن جلوگیری شود.

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با ابراز تأسف از کم توجهی به اجرایی شدن این قانون و قول مساعد نسبت به پیگیری و حل مشکل بودجه آن گفت: لزوم وجود داده‌های خالص برای تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌های مهم کشور بویژه در بخش مبارزه با فساد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و طرح کاداستر یکی از مهمترین و موثرترین طرح‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز