خبرگزاری کار ایران

انصاری در جمع خبرنگاران:

لوایح خوبی در حوزه شفافیت مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی تهیه شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۱۸

معاون امور حقوقی رییس‌جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در این حوزه از تهیه لوایحی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و ایجاد شفافیت مالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی درحوزه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری انجام شد که برخی در کمیسیون‌های دولت و بعضی نیز همچنان در دست تهیه و پیگیری است.

او گفت: لوایح بسیار خوبی در حوزه شفافیت مالی، جلوگیری از سوءاستفاده و مبارزه با فساد تهیه و آماده شده و تقدیم آن به مجلس به‌منظور تصویب نهایی و پیگیری برای تحقق این مساله یکی از کارهای معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در ماه‌های باقی مانده دولت است.

معاون امور حقوقی رییس‌جمهور همچنین با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی توسط دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اجرای مفاد حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند در توسعه حقوق عمومی یاری برساند؛ البته بعضی از امور در حوزه حقوق شهروندی برعهده خود دولت و از اختیارات دولت است که بخشنامه‌های آن تهیه و ابلاغ شده و در دست اجراست و برخی از این امور نیز نیازمند لوایح قانونی است که پیش‌نویس این لوایح نیز تهیه شده و پیگیری تصویب این لایحه‌های مربوط به حقوق شهروندی از دیگر اقداماتی است که باید به انجام برسد.

انصاری درپایان یادآور شد: در راستای مستندسازی اموال دولتی و جلوگیری از دست‌یازی سوءاستفاده‌کنندگان از اموال عمومی و دولتی اقدامات خوبی انجام شده و ادامه پیگیری‌ها می‌تواند در جهت استیفای حقوق مردم کمک کند و در نهایت دفاع حقوقی از حق شهروندی و حریم خصوصی مردم و توسعه حقوق عمومی از دیگر مسائلی است که رییس‌جمهوری باید در ادامه کار به انجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز