خبرگزاری کار ایران

ترامپ دستور داد گزارش پایبندی ایران به برجام «شدیداللحن» شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۹۴

رئس‌جمهوری آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داده است تا پیش‌نویس نامه خود به کنگره در مورد رویکرد ایران نسبت به برجام را تغییر دهد و لحنی تندتر و هشدارآمیزتری را به کار بندد.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داده است نامه شدید‌اللحن‌تری را در مورد عملکرد ایران در چارچوب برجام به کنگره ارسال کند.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» با استناد به اظهارات یک مقام کاخ سفید، نوشت دونالد ترامپ به وزارت خارجه دستور داد تا پیش‌نویس نامه خود به کنگره آمریکا در مورد رویکرد ایران نسبت به برجام را تغییر دهد و لحنی تندتر و هشدارآمیزتری را به کار بندد.

به گفته این مقام کاخ سفید، پیش‌‌نویس نامه که توسط وزارت خارجه تهیه و برای تایید به کاخ سفید ارسال شده بود، بیش از اندازه ملایم بود. ترامپ مدعی شده است «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه» در نامه قبلی نادیده گرفته شده بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ شخصا در این مورد مداخله کرد و دستور تجدید نظر در متن اولیه را داد. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور دستور داد تا روز بعد از ارسال نامه، هشدار دهد که دولت جدید آمریکا در صدد تجدید نظر در سیاست این کشور نسبت به ایران است.

روز ۱۸ آوریل، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان این کشور گزارشی از برداشت دولت این کشور از نحوه اجرای برجام توسط ایران به کنگره ارائه کرد. در پاراگراف اول این نامه، تیلرسون گفته است که طی ۹۰ روز منتهی به تاریخ ارسال نامه، ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز