خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس ملی پاکستان:

طرف پاکستانی اقدام‌های لازم برای تکمیل پروژه انتقال گاز را با جدیت بیشتری دنبال کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۸۴

رییس‌ جمهور با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های گسترده ایران و پاکستان در بخش های مختلف، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های دو کشور و تحقق هدف ۵ میلیارد دلاری در روابط تجاری و اقتصادی تهران-اسلام آباد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «سردار ایاز صادق» رییس مجلس ملی پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر و همسایه، منافع مشترک فراوانی دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۷۰ سال گذشته، همواره در کنار ملت پاکستان بوده و بی‌تردید افزایش مناسبات و روابط مسئولان و نمایندگان دو کشور می‌تواند در تقویت و توسعه روابط فی‌مابین تأثیرگذار باشد.

رییس‌ جمهور افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تهران – اسلام آباد وجود دارد که تاکنون به خوبی از آنها استفاده نشده و باید در راستای بهره‌برداری از آنها تلاش کنیم.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران آماده است نیازهای پاکستان در بخش انرژی را به طور کامل برطرف کند، گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان (خط لوله صلح) در ایران تا نزدیک مرز پاکستان رسیده و امیدواریم طرف پاکستانی نیز اقدام‌های لازم در راستای تکمیل این پروژه را با جدیت بیشتر دنبال کند.

روحانی با بیان اینکه بنادر چابهار و گوادر مکمل یکدیگر بوده و باید مسیرهای حمل و نقل، جاده‌ای و ریلی نیز میان دو کشور برقرار شود، اظهار داشت: این دو بندر می‌توانند تحولات خوبی برای دو کشور و سایر کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

رییس‌ جمهور امنیت مرزهای مشترک دو کشور را حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به روند مناسب امن سازی مرزها طی ماههای اخیر بر ضرورت تلاش بیشتر برای پایداری این امنیت تأکید کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز امنیت منطقه و دنیای اسلام، امری مهم بوده و معتقدیم که همه کشورها براساس وظیفه اسلامی و حسن همجواری باید در راستای بازگرداندن امنیت پایدار به منطقه تلاش کنند، گفت: امروز منطقه گرفتار مصیبت بزرگ تروریسم شده و همه باید برای مقابله با آن دست به دست هم دهند.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه ائتلاف‌های ظاهری برای مبارزه با تروریسم، نمی‌تواند تأثیری در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه داشته باشد، افزود: کشورهایی که سال‌های طولانی از گروه‌های تروریستی نظیر طالبان، القاعده و داعش حمایت مالی و تسلیحاتی کرده‌ و همچنان به آنها کمک می‌کنند، نمی‌توانند مدعی مقابله با تروریسم باشند.

سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و ملاقات با رییس جمهور کشورمان، سفرها و ملاقات‌های مسئولان دو کشور با یکدیگر را در تقویت همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه، تأثیرگذار دانست و بر تلاش سفرا و مسئولان دو کشور، در راستای گسترش همه جانبه روابط تهران – اسلام‌آباد تأکید کرد.

رییس مجلس ملی پاکستان توسعه همکاری‌ها میان بنادر گوادر و چابهار را در تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور حائز اهمیت دانست و با اشاره به ایجاد کریدور جدید ارتباطی میان چین و پاکستان، خواستار مشارکت ایران در ایجاد این راه ارتباطی شد.

ایاز صادق با بیان اینکه ایجاد راه ارتباطی از چین به پاکستان و از آنجا به ایران و کشورهای منطقه، در حقیقت مسیری بسیار مناسب برای توسعه تبادلات تجاری در منطقه است، گفت: باید در راستای تحقق، هدف ۵ میلیارد دلاری در تبادلات تجاری دو کشور تلاش کنیم.

رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به اینکه پاکستان در زمینه انرژی، نیاز به استفاده از ظرفیت‌های ایران بویژه انتقال گاز دارد، بر علاقمندی کشورش برای تکمیل خط لوله انتقال گاز صلح از ایران به پاکستان تأکید کرد.

ایاز صادق با بیان اینکه صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورها است، گفت: امروز تروریسم بویژه طالبان و داعش در منطقه در حال تقویت شدن هستندو باید با گسترش همکاری‌ها، با آنها مقابله کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز