خبرگزاری کار ایران

مهرداد متانی:

رسانه‌ها بخشی از سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۶۵۶

استاد دانشگاه مازندران معتقد است رسانه‌ها بخشی از سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند.

به گزارش ایلنا، مهرداد متانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری انتخابات اظهار کرد: انتخابات اساس یک حکومت دموکراسی را تشکیل می دهد، در حقیقت انتخابات یک رفراندومی است که شرایط برابر برای حضور و مشارکت فعالانه مردم در ساختار سیاسی یک کشور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با دموکراسی دینی اداره می‌شود و در این دموکراسی دینی کانال‌های مختلفی برای ورود افراد، مردم و احزاب سیاسی در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد که مهمترین این کانال‌ها انتخابات است طوری‌که می‌توان گفت انتخابات بیانگر یک جامعه دموکراسی است.

استاد مدیریت رسانه دانشگاه مازندران عنوان کرد: اصلی‌ترین هدف برگزاری انتخابات مشارکت لایه‌ای مردم در ساختار سیاسی کشور است و در حقیقت فرصتی است که مردم می‌توانند به مطلوب‌های خود دست پیدا کنند.

متانی با تاکید بر اینکه لازمه مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم سازی بسترها است، گفت: در دنیای امروز که دنیایی پیچیده بوده و بدون حضور رسانه‌ها نمی‌توان به زندگی پرداخت، رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در مشارکت مردم در عرصه انتخابات دارند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها حلقه ارتباطی مردم و دولت هستند که از یک‌سو می‌توانند دیدگاه سیاسی، خواسته‌ها و آراء مردم را به مسئولان اطلاع داده و از سوی دیگر به عنوان سخنگوی مردم فعالیت کنند، همچنین یکی دیگر از کارکردهای رسانه این است که نظرات مردم را در سیاست‌ها به تصویر بکشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نقش دیگر اصحاب رسانه اهمیت دادن به انتخابات است به این معنا که با انتقال دیدگاه‌های منتخبان مردم، مشارکت بیشتر و آگاهانه را رقم می‌زنند.

متانی با اشاره به اینکه در عصر حاضر اگر امکانات رسانه‌ای مناسب در اختیار مردم قرار گیرد مردم فقط یک رأی‌دهنده نخواهند بود، اظهار کرد: رسانه‌ها به نوعی می‌توانند نقش جبهه خود را در فضای انتخاباتی نشان دهند و به گونه‌ای در ساختار سیاسی جامعه تاثیرگذارند که رفتار انتخاباتی مردم را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای‌شهر و روستا قرار داریم رسانه‌ها می توانند با گزارش لحظه به لحظه از انتخابات از قبل برگزاری این رفراندوم تا بعد آن علاوه بر اطلاع رسانی بر تصمیم‌گیری نهایی، انتخاب و مشارکت مردم تاثیر گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز